“Pamattrasei ir jāiet cauri Rīgai!” Linkaits atsver baumas par “Rail Baltica” projektu 66

“Mēs esam nepacietīgi, gribam ieraudzīt rezultātu, bet ikviens var aiziet uz Rīgas Centrālo staciju un būvdarbus apskatīties,” TV24 raidījumā “Ziņu TOP” izsakās Tālis Linkaits, bijušais satiksmes ministrs (2019-2022), Eiropas Parlamenta deputāta amata kandidāts (JKP).

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
“Viņš ļoti labi apzinās, ka daudzi no viņa grib atbrīvoties.” Eksperts nosauc brīdi, no kura Putina dienas būs skaitītas
Lasīt citas ziņas

“Mēs būvējam pamattrasi un pamattrasei ir jāiet cauri Rīgai. Tas, ka pašlaik Latvijas valdība nav spējīga pieņemt konceptuālu lēmumu, tā ir viena lieta, bet nav citu variantu – trasei jāiet caur Rīgu,” viņš atsver baumas, ka pāļi Daugavā tiek likti pāragri, jo iespējams pirmā trase nemaz neies cauri Rīgai.

Jau ziņots, ka Satiksmes ministrija (SM) pirmdien parakstīja līgumu ar Eiropas Klimata infrastruktūras un vides izpildaģentūru (CINEA) par 51,55 miljonu eiro finansējumu dzelzceļa projekta “Rail Baltica” militārās kapacitātes stiprināšanai, aģentūru LETA informēja ministrijā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tostarp būtiskākās līgumā ietvertās aktivitātes ir “Rail Baltica” divējādas pielietojamības tilta pār Daugavu pirmās fāzes būvniecība un būvuzraudzība, jauna divlīmeņa šķērsojuma izveidei pār Daugavu Salaspils un Ķekavas novados, norāda ministrijā.

Būvdarbu laikā plānots izbūvēt balstus tilta pamatkonstrukcijas izveidei, kas sastāvēs no septiņiem balstiem upē un diviem gala balstiem. Prognozēts, ka tilta būvprojektu pabeigs šī gada beigās, un izbūvi sāks nākamajā būvniecības sezonā.

Apvienotais tilts pār Daugavu ir daļa no “Rail Baltica” dzelzceļa infrastruktūras pamatlīnijas un viens no komplicētākajiem “Rail Baltica” dzelzceļa infrastruktūras objektiem.

Tilta izbūvi nodrošinās par “Rail Baltica” izbūvi Latvijas teritorijā atbildīgā SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas”, kā arī Baltijas valstu kopuzņēmums AS “RB Rail”, kurām SM ir deleģējusi projekta tehnisko kompetenci.

Finansējums iegūts no 2023.gada Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI) trešā Militārās mobilitātes uzsaukuma, kura rezultātus Eiropas Komisija paziņoja šī gada janvārī.

SM papildina, ka “Rail Baltica” militārās kapacitātes stiprināšanai jau saņemts 5,29 miljonu eiro EISI finansējums pirmajā Militārās mobilitātes uzsaukumā.

Ar saņemto finansējumu nodrošināta apvienotā Daugavas tilta autoceļa sadaļas projektēšana un projektēšanas uzraudzība, Salaspils multimodālā kravu termināļa projektēšana, kā arī Rīgas lidostas kravu parka un tā apkārtējās infrastruktūras projektēšana.

LETA jau vēstīja, ka CINEA Militārās mobilitātes trešajā uzsaukumā apstiprināja finansējumu 78,8 miljonu eiro apmērā trīs transporta infrastruktūras projektu īstenošanai Latvijā.

Reklāma
Reklāma

Finansējumu piešķīra “Rail Baltica” projekta īstenošanai, Limbažu novada pašvaldībai tilta pār Salacu rekonstrukcijai un Rīgas lidostas ceturtā perona rekonstrukcijai.

SM “Rail Baltica” projekta pasākumiem militārās mobilitātes prasību integrācijai piešķīra finansējumu 51,6 miljonu eiro apmērā. Rīgas lidostas ceturtā perona rekonstrukcijas projektam, nodrošinot tā atbilstību civilajām un militārajām prasībām, piešķīra 19,67 miljonus eiro. Savukārt Limbažu novada pašvaldībai tilta pār Salacu rekonstrukcijai Salacgrīvā, kas nodrošinās tā duālo pielietojumu civilajām un militārajām vajadzībām, piešķīra 7,54 miljonu eiro līdzfinansējumu.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.