Izmaiņas veicinās mazo uzņēmēju konkurenci – kādā veidā? 30
Par Digitālo tirgu likumu (DMA) nobalsoja 2022. gadā, un tajā ietvertie noteikumi kļuva izpildāmi martā. Likuma mērķis bija pārvaldīt konkurenci un izbeigt lielo tehnoloģiju uzņēmumu, piemēram, Google, Apple, Facebook, Amazon, Microsoft un ByteDance (TikTok) dominēšanu Eiropas tirgū.
Šie tehnoloģiju giganti ir apsūdzēti par savu pakalpojumu reklamēšanu, kaitējot citām līdzīgiem konkurentu piedāvājumiem, kā arī rīkojoties kā vārtsargi, lai neļautu citiem uzņēmumiem ienākt tirgū vai tajā augt.
Mērķis ir arī piedāvāt patērētājiem vairāk iespēju. Piemēram, meklējot tuvumā esošus bārus vai restorānus, rezultāti var būt novirzījuši lietotāju tieši uz Google Maps, nevis uz citām vietnēm, piemēram, Yelp.
Google pārstāvis Francijas medijam “Franceinfo” paskaidroja: “Cenšoties nodrošināt atbilstību Digitālo tirgu regulai, esam veikuši vairākas izmaiņas meklēšanas rezultātu attēlošanas veidā, tostarp noņēmām noteiktas funkcijas.
Eiropas Komisijas mērķis bija ļaut “10 000 citām tiešsaistes platformām – galvenokārt maziem un vidējiem uzņēmumiem – darboties digitālajā tirgū”, ziņo franču medijs Le Point.