Foto. Scanpix/Kim Jin-a/Newsis via AP

Izmaiņas veicinās mazo uzņēmēju konkurenci – kādā veidā? 30

Par Digitālo tirgu likumu (DMA) nobalsoja 2022. gadā, un tajā ietvertie noteikumi kļuva izpildāmi martā. Likuma mērķis bija pārvaldīt konkurenci un izbeigt lielo tehnoloģiju uzņēmumu, piemēram, Google, Apple, Facebook, Amazon, Microsoft un ByteDance (TikTok) dominēšanu Eiropas tirgū.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas

Šie tehnoloģiju giganti ir apsūdzēti par savu pakalpojumu reklamēšanu, kaitējot citām līdzīgiem konkurentu piedāvājumiem, kā arī rīkojoties kā vārtsargi, lai neļautu citiem uzņēmumiem ienākt tirgū vai tajā augt.

Mērķis ir arī piedāvāt patērētājiem vairāk iespēju. Piemēram, meklējot tuvumā esošus bārus vai restorānus, rezultāti var būt novirzījuši lietotāju tieši uz Google Maps, nevis uz citām vietnēm, piemēram, Yelp.

CITI ŠOBRĪD LASA

Google pārstāvis Francijas medijam “Franceinfo” paskaidroja: “Cenšoties nodrošināt atbilstību Digitālo tirgu regulai, esam veikuši vairākas izmaiņas meklēšanas rezultātu attēlošanas veidā, tostarp noņēmām noteiktas funkcijas.

Eiropas Komisijas mērķis bija ļaut “10 000 citām tiešsaistes platformām – galvenokārt maziem un vidējiem uzņēmumiem – darboties digitālajā tirgū”, ziņo franču medijs Le Point.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.