Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls

Palielinās OCTA nozares zaudējumi 2

Pērn Obligātās civiltiesisks transportlīdzekļu apdrošināšanas (OCTA) tirgus pērno gadu noslēdza ar 11,8 miljonu eiro zaudējumiem, kas ir par 0,1 miljoniem vairāk nekā gadu iepriekš, informēja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā (LTAB).

Reklāma
Reklāma
7 iemesli, kāpēc jūs nespējat zaudēt svaru pat, ja pārtiekat tikai no vienas salāta lapas
“Izārdīs Latviju pa vīlēm!” Soctīklotāji “izceļ saulītē” vecu premjeres ierakstu soctīklos, kas izsauc viedokļu vētru
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
Lasīt citas ziņas

Ceļu satiksmes negadījumu skaits par kuriem ir iesniegti zaudējumu pieteikumi apdrošināšanas sabiedrībās, sastādīja 37 367, kas salīdzinājumā ar 2015. gadu ir palielinājies par 8,85 %. Nozares zaudējumu apmērs, salīdzinot ar 2015.gadu, pieaudzis par 0,1 miljoniem eiro.

Situācija kļuvusi negatīvāka, jo klientiem izmaksāto atlīdzību summas pieaugums ir par 854,13 tūkstošiem eiro jeb 2% lielāks nekā gadu iepriekš, bet apdrošinātāju saņemto prēmiju summa pagājušajā gadā samazinājusies par 880 tūkstošiem eirojeb 1,9%.

CITI ŠOBRĪD LASA

Lai arī 2016.gadā nedaudz samazinājies Latvijā reģistrēto transportlīdzekļu skaits (par 3,2%, salīdzinājumā ar 2015.gadu), apdrošinātājiem iesniegto zaudējumu pieteikumu skaits ievērojami palielinājies (par 8,85%). Gandrīz līdzvērtīgi pieauguši gan Latvijā (par 8,7%), gan ārzemēs (par 10,5%) notikušiem ceļu satiksmes negadījumiem par kuriem apdrošinātāji saņēmuši zaudējumu pieteikumus.

Vidējās atlīdzības izmaksas lielums par apdrošināšanas gadījumu 2016. gadā sastādīja 937 eiro, kas, salīdzinot ar gadu iepriekš, ir nedaudz palielinājies – par 1,6%. Vidējā atlīdzība par Latvijā notikušu ceļu satiksmes negadījumu ir 843 eiro, bet ārvalstīs – 2712 eiro. Līdzīgi kā iepriekšējos gados, lielākā daļa (76,7%) no kopējās atlīdzību summas izmaksāta par transportlīdzekļu bojājumu un bojāejas zaudējumu atlīdzināšanu.

“Rezumējot pērnā gada nozares rezultātus, joprojām jārunā par zaudējumiem, tomēr situācija tirgū nedaudz stabilizējusies, un zaudējumu apmērs vairs nepieaug tik strauji kā iepriekš. Tirgū joprojām ir asa konkurence, pieaug auto remontdarbu un medicīniskās izmaksas, turklāt apdrošinātājiem papildus zaudējumus rada arī pērn atsāktā obligāto iemaksu veikšana Garantijas fondā. Tomēr jāatzīmē, ka apdrošinātāji pēdējā laikā ir veikuši lielu darbu, lai meklētu veidus, kā samazināt nozares zaudējumus, segmentējot klientus un meklējot papildus faktorus, kā pielāgot polises cenu to riska pakāpei. Tāpēc ir cerība, ka šogad nozares finanšu rādītāji varētu nedaudz uzlaboties,” skaidro LTAB priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

1997. gadā Latvijā tika ieviesta OCTA sistēma, kuras mērķis ir nodrošināt ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību Latvijā un Zaļās kartes dalībvalstīs. Sistēmas sekmīgākai darbības nodrošināšanai ir izveidots LTAB, kurā apvienojušās apdrošināšanas sabiedrības, kurām ir tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā – AAS “Balta”, AAS “Baltijas Apdrošināšanas Nams”, AAS “Baltikums Vienna Insurance Group”, AAS “BTA Baltic Insurance Company”, “Compensa Vienna Insurance Group” UADB Latvijas filiāle, “ERGO Insurance” SE Latvijas filiāle, ADB “Gjensidige” Latvijas filiāle, “If P&C Insurance” AS Latvijas filiāle, “Seesam Insurance” AS Latvijas filiāle un “Swedbank P&C Insurance” AS Latvijas filiāle.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.