Foto-LETA

Palielinājies riteņbraucēju traumu skaits 0

Apdrošināšanas sabiedrības “BTA Insurance Company” SE (turpmāk – BTA) apkopotā statistika par pieteiktajiem apdrošināšanas gadījumiem, kuros cietuši velobraucēji, liecina, ka šosezon, salīdzinot ar pagājušo gadu, būtiski – par 42 % – palielinājies  traumu skaits.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas

To ietekmējis ne tikai satiksmes intensitātes pieaugums, bet arī karstie laika apstākļi, kuru ietekmē nereti velobraucēji zaudē koncentrēšanos un cieš negadījumos.

Apkopojot pieteiktos apdrošināšanas gadījumus pēc velobraucēju gūto traumu veida, BTA secinājusi, ka pieaudzis tieši smagākas pakāpes traumu skaits. Ir gadījumi, kad kritienā velosipēdists gūst tikai nobrāzumus un sasitumus, tomēr arvien biežāk velobraucēju gūtās traumas ir dažādi lūzumi. Pērn tikai katrs trešais apdrošināšanas gadījuma pieteikums par traumu, ko guvis velobraucējs, bija par ķermeņa daļas lūzumu, bet šogad jau katrs otrais no velobraucējiem saņemtais atlīdzības pieteikums ir par ķermeņa daļu lūzumiem. Visbiežākās šosezon velobraucēju gūtās traumas ir roku, plaukstu un atslēgas kaulu lūzumi.

CITI ŠOBRĪD LASA

Katrīna Radzinska, BTA Personu apdrošināšanas departamenta direktore: “Lai velobraucēji izvairītos vai vismaz daļēji pasargātu sevi no traumām, pirmkārt, viņiem pašiem jābūt uzmanīgākiem un jābrauc tādā ātrumā, lai brīdī, kad pēkšņi uz ceļa, tostarp uz speciāli velobraucējiem iezīmētās velojoslas, parādās šķērslis, velobraucējs spētu nobremzēt, izvairoties no kritiena. Pakāpeniski tiek sakārtota arī pilsētas infrastruktūra, lai nodrošinātu ērtāku un drošāku velobraucēju pārvietošanos, tomēr vēl daudzviet satiksme velobraucējiem nav droša. Tāpēc velobraucējiem rūpīgi būtu jāizvērtē, kuros ceļa posmos un kādā laikā drošāk ir pārvietoties pa ielas braucamo daļu, bet kuros posmos pa gājēju ietvēm, jo ir gadījumi, kad velobraucēji cieš ceļu satiksmes negadījumos savas pārgalvības dēļ, proti, velobraucēji gūst traumas, intensīvas satiksmes laikā braucot pa ielas braucamo daļu un pārgalvīgi mainot braukšanas joslas. Nereti velobraucēji, kuri guvuši smagas traumas, nav lietojuši nekādus velobraucējiem paredzētos aizsarglīdzekļus. Velobraucējiem paredzēto aizsarglīdzekļu – ķiveres, ceļgalu un elkoņu aizsargu – un cimdu lietošana var pasargāt no smagām traumām, tāpēc es noteikti aicinātu lietot aizsarglīdzekļus, jo īpaši vecākiem būtu jāseko līdzi, lai tos lietotu bērni, pārvietojoties ar velosipēdiem.

Savukārt, lai pasargātu sevi no neparedzētiem finansiāliem izdevumiem, kas velobraucējiem varētu rasties gan gūto traumu dēļ, gan sabojājot savu velosipēdu, kā arī nodarot zaudējumus kādam citam cilvēkam, daudzi velobraucēji bieži vien neaizdomājas un neizmanto apdrošināšanas iespējas.

Ņemot vērā arvien pieaugošos riskus, kas ikdienā var skart velobraucējus, BTA šogad ir izstrādājusi arī kompleksu apdrošināšanas pakalpojumu velobraucējiem – “BTA Velopolisi”, kas nodrošina ne tikai medicīnisko izdevumu segšanu gūto traumu gadījumā, bet arī kompensācijas izmaksu par zaudējumiem sakarā ar velosipēda bojājumiem vai pilnīgu bojāeju, kā arī sedz zaudējumus, kurus velosipēdists radījis citiem cilvēkiem.”

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.