Viena no ērtākajām viedtālruņa funkcijām ir iespēja ar to veikt dažādus norēķinus 5
Raivis Šveicars, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”
Jau vairāk nekā desmit gadus mobilais telefons ir kļuvis par ko vairāk nekā tikai saziņas līdzekli. Ne velti to šobrīd sauc par viedtālruni, un iespēju ziņā tas bieži vien ir krietni ērtāks par lielo brāli datoru.
Ļoti veiksmīgi šo nišu Latvijā aizņēmusi norēķinu sistēma “Mobilly”, kas ļauj veikt maksājumus jebkurā vietā, kur pieejami mobilie sakari.
Kopumā Latvijas patērētājiem nav pieejamas pārāk daudz lietotnes, ar kuru palīdzību var norēķināties par autostāvvietām vai nopirkt sabiedriskā transporta biļetes. Man izdodas saskaitīt četras.
“Riga Card” ļauj samaksāt par autostāvvietu, “Bezrindas.lv” un “Pasažieru vilciens” ļauj nopirkt sabiedriskā transporta biļetes, bet visu minēto un vēl vairāk piedāvā “Mobilly”.
Kopumā jāsaka, ka 2003. gadā dibinātais uzņēmums šobrīd būtībā strādā bezkonkurences apstākļos.
Izskatās gan, ka “Mobilly” ar šādu “zvaigžņu slimību” neslimo. Lietotne izveidota ļoti ērti un pārskatāmi, priekšplānā izvirzot “ejošākos” pakalpojumus – autostāvvietu apmaksu, vilcienu un autobusu biļešu iegādi.
Brīdī, kad apstājies “Mobilly” atbalstītā autostāvvietā, jāieslēdz lietotne, un tā pati atrod stāvvietu, kurā esi iebraucis. Atliek vien norādīt automašīnas numurzīmi (ja tā nav savā profilā ievadīta), izvēlēties stāvēšanas ilgumu un sākt pakalpojuma apmaksu.
Kad autostāvvietu pamet, lietotnē jānorāda, ka pakalpojuma apmaksu izbeidz. Ak, jā – vispirms lietotne prasa sistēmā ievadīt maksājumu karti.
Autostāvvietu apmaksai vajadzēs “Mobilly” lietotnes kontā ieskaitīt arī nepieciešamo naudas summu.
Tomēr ir arī alternatīva – “Mobilly” sadarbojas ar “Biti”, kas ļauj maksu par autostāvvietu pieskaitīt “Bites” rēķinam. Par to gan būs jāšķiras no papildu 25 centiem.
Norēķinu sistēma mazliet atšķiras, runājot par vilciena un autobusu biļešu apmaksu. Ja neesi “Mobilly” kontā ieskaitījis naudu, lietotne biļetes cenu automātiski paņems no platformā ievadītā bankas konta. Ļoti ērti.
Kad biļete nopirkta, tā pieejama ne vien lietotnē, bet arī iekrīt lietotnē norādītajā e-pastā.
Bet kas tad “Mobilly” atšķir no augstāk minētajām lietotnēm?
Tas, ka lietotnē iespējams iegādāties arī OCTA polisi, samaksāt par iebraukšanu Jūrmalā, norēķināties par auto mazgāšanu “Puto” auto mazgātavās, samaksāt par elektroauto uzlādi publiski pieejamajās uzlādes stacijās.
Tāpat lietotāji ar “Mobilly” starpniecību var veikt ziedojumus, samaksāt par muzeju biļetēm, “Kool” uzpildes stacijās iegādāties pārtikas produktus, apmaksāt “Hagberg” piedāvāto logu mazgāšanu, telpu un auto dezinfekciju, apmaksāt Rīgas lidostas ātro drošības kontroli, var iegādāties “Jurista Vārds” un “Rīgas laiks” abonementus, apmaksāt “BalticTaxi” vai “RedCab” taksometru pakalpojumus un apmaksāt vēl virkni citu pakalpojumu.
Nav gluži tā, ka maku vai maksājumu karti var atstāt mājās, bet to izmantojumu ikdienā “Mobilly” ļauj krietni samazināt. Finanšu un kapitāla tirgus komisija pirms gada lēma arī par licences izsniegšanu “Mobilly” elektroniskās naudas iestādes darbībai.
Tas nozīmē, ka “Mobilly” ir tiesības emitēt elektronisko naudu un sniegt dažādus maksājumu pakalpojumus.
Lēmums ļauj atvērt “Mobilly” maksājumu kontus ar savu IBAN identifikatoru, bet nākotnē uzņēmums varēs pieslēgties arī Latvijas Bankas uzturētajai zibmaksājumu sistēmai.