Kā izņemt sūtījumu, nepieskaroties pakomāta ekrānam? “Venipak” paziņo par jaunu risinājumu 3
“Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”
Starptautiskais pakomātu tīkls “Venipak” ieviesis pilnībā bezkontakta procedūru paku izņemšanai no pakomātiem, kā arī paziņojis par plāniem jau tuvākajā laikā izvērst Latvijā 200 pakomātu tīklu.
Dzelzs jākaļ, kamēr karsta – nolēmis “Venipak”.
Covid-19 krīze aktualizējusi vairākas problēmas paku saņemšanas procesā – tādas kā paku saņemšanas iespējas fiziski, nepieskaroties pakomāta ekrānam, kā arī krasi pieaugusī pakomātu tīkla noslodze pieaugušā elektroniskās komercijas apjoma dēļ.
“Venipak” nolēmis piedāvāt risinājumus abām šīm problēmām.
No pieskaršanās pakomāta ekrānam būs iespējams izvairīties, izmantojot uzņēmuma paša izstrādāto QR kodu – pēc tam, kad sūtījums ievietots pakomātā, klients saņems īsziņu ar saiti uz QR kodu.
Pakas saņemšanai klientam vienkārši jātur telefons ar QR kodu pakomāta kameras priekšā, un attiecīgās termināla kastītes durvis atvērsies.
Uzņēmums uzskata, ka inovācija samazinās veselības riskus un arī palielinās apkalpošanas ātrumu – pakas izņemšanai nepieciešamais laiks varētu samazināties no 30–45 sekundēm, ko prasa manuāla koda ievadīšana, līdz 3–5 sekundēm QR koda nolasīšanai.
Pirmie pieci ar šādu sistēmu aprīkotie pakomāti sāks darbu Rīgā.
Otra iespēja, ko pavērusi Covid-19 krīze, ir pakomātu tīklu pārslogotība – tas paver iespēju ienākt tirgū jauniem šādu tīklu operatoriem.
Tādēļ “Venipak” paziņojis par 200 pakomātu liela tīkla izvēršanu Latvijā līdz 2021. gada beigām. Šobrīd uzņēmums apkalpo 90 sūtījumu izņemšanas punktus Latvijā, kas izvietoti uzņēmuma partneru veikalos – “Drogas”, “Evelatus”, “Leroči” un “Astarte-Nafta” tīkla benzīna uzpildes stacijās.
Ja plāns īstenosies, uzņēmumam Baltijā piederēs 500 sūtījumu izņemšanas punkti. Iecerēs ir arī ideja par sūtījumu izņemšanas punktu skaita paplašināšanu līdz 2000, padarot “Venipak” par lielāko šāda veida uzņēmumu Baltijā.
Šā plāna īstenošana prasītu apmēram sešus miljonus eiro lielas investīcijas.
Jāpiebilst, ka pieaugušās elektroniskās tirdzniecības apjomu dēļ “Venipak” 2020. gadā ir piegādājis par 25% vairāk paku nekā 2019. gadā.
“Pandēmija mainījusi pircēju paradumus – šobrīd līdz 90% sūtījumu tiek nogādāti uz pakomātiem. Jau šis fakts ir pietiekams pamats, lai nopietni apsvērtu pakomātu tīkla paplašināšanu,” saka “Venipak” pārdošanas vadītāja Latvijā Dace Spandega.
Bez Baltijas valstīm “Venipak” darbojas arī Polijā, Vācijā, ASV un Ķīnā. Uzņēmuma ikgadējais apgrozījums sasniedz 40 miljonus eiro.