Metode”Fakta konstatēšana” 0
Reizēm pietiek ar vienkāršu vai nedaudz radoši paspilgtināta fakta «Jūs esat nekauņa/rupeklis» konstatēšanu, lai apklusinātu nepatīkamās sarunas biedru.
Piemērs:
Pircējs:”Lūdzu, iedodiet man vitamīnus…aizmirsu kā saucas…nu tos”, – rāda uz vitrīnu.
Pārdevējs:”Varbūt jums labāk iegādāties tabletītes atmiņas uzlabošanai?”
Pircējs:”Un jums? Varbūt pret nekaunības lēkmēm?”
Metode”Šķaudīšana”
Ja tavs oponents ilgi un garlaicīgi „nolaiž uz tevis tvaiku” un nevar apstāties, palīdzi viņam. Mierīgi klausies, līdz oponents nav pārliecināts, ka viņš ir situācijas saimnieks un tu tā arī neko neiebildīsi. Un tad skaļi un izaicinoši nošķaudies. Radušos pauzi aizpildi sakot: “Atvainojiet, man ir alerģija visādām muļķībām un aplamībām” Un tad ar pieklājīgu skatu jautā: “Tātad, kur jūs palikāt?”
Citas efektīvas atbildes uz apvainojumiem:
“Un tas ir viss?» vai «Nu un?”
“Es biju par jums labākās domās”
“Nekaunība nevienam nepiestāv, bet jums – jo īpaši”
“Man atbildēt jums pieklājīgi vai pateikt taisnību?”
“Kāpēc tu vienmēr izlicies sliktāks, nekā esi?”
“Man nu nemaz nav laika, lai pabarotu tavus kompleksus”
“Kā, lūdzu? Jūs noteikti pārteicāties?”
Nekauņas neprasme citādi komunicēt un risināt problēmas
Ir cilvēki, kuri pieraduši vienmēr būt rupji un citi uzvedības modeļi tiem nav pazīstami.