Pagrieziena signāls – lieka greznība?! Septiņi Latvijas autobraucēju grēki 1
Pārlieku piesardzīga braukšana, noslinkota vējstiklu slotiņas nomaiņa, īslaicīga stāvēšana neatļautā vietā ar avārijas gaismas signalizāciju – šie, lai gan šķietami nelieli šoferu grēki, patiesībā var kļūt par cēloni smagiem ceļu satiksmes negadījumiem. Uzsākot ilgtermiņa sadarbību, Drošas Braukšanas Skola un apdrošināšanas sabiedrība ERGO apkopojusi septiņus tipiskākos mazos autobraucēju pārkāpumus, kurus atmetot braukšanas kultūra Latvijā ikdienā manāmi uzlabotos.
Lēnāk nav drošāk
Uzskatīt, ka tikai ātra braukšana rada bīstamas situācijas uz ceļa, ir maldīgi – arī lēna pārvietošanās var būt tikpat riskanta kā ātruma pārsniegšana. Īpaši to varētu attiecināt uz nepiemērota ātruma izvēli, braucot pa otro joslu. Šādi tiek traucēta ne tikai pārējo satiksmes dalībnieku iekļaušanās kopējā plūsmā, bet arī provocēti citi šoferi veikt asus manevrus, piemēram, apdzenot, kas savukārt var izraisīt avārijas situācijas.
Pagrieziena signāls – lieka greznība
Pagriezienu nerādīšana vai novēlota rādīšana ir grēks, kas, autovadītājiem, iespējams, to pat nezinot, ietekmē ne tikai satiksmes plūsmu, bet arī gājēju drošību, šķērsojot ielu neregulējamā krustojumā. Pagriezienu rādītāju ignorēšana bieži vien raisa pārpratumus arī pie apdzīšanas un joslu maiņas, kas nereti rezultējas satiksmes negadījumā.
Ragavas taisi vasarā
Apdrošināšanas sabiedrības ERGO speciālistu novērojumi liecina, ka vismaz 50% ziemas periodā notikušo negadījumu varētu novērst, ja automobiļu īpašnieki savlaicīgi būtu sagatavojoši transportlīdzekļus atbilstoši ziemas periodam raksturīgiem laikapstākļiem, kā arī ievērotu tiem piemērotu braukšanas stilu. Valsts policija no pērnā gada 1. decembra līdz šī gada 31. janvārim par braukšanu ar vasaras riepām sastādījusi 39 administratīvo pārkāpumu protokolus. Nepiemērotas riepas bijušas par iemeslu šajā laikā notikušajiem 12 ceļu satiksmes negadījumiem.
“Kamēr vēl braucam ar vasaras riepām, pat visplānākā ledus kārtiņa var radīt satiksmei bīstamus apstākļus. Turklāt vasaras riepas savu funkcionalitāti sāk zaudēt jau brīdī, kad gaisa temperatūra noslīd zem +7 grādu atzīmes,” uzsver Ivars Vismanis, ERGO Atlīdzību regulēšanas departamenta direktors.