“Padārgs “ieberziens”!” Kā Ģirtam "iesmērēja" "Opel", kura jauda ir tikai 30 km/h

“Padārgs “ieberziens”!” Kā Ģirtam “iesmērēja” “Opel”, kura jauda ir tikai 30 km/h 11

Ģirts vēlējās iegādāties automašīnu savai dzīvesbiedrei. Pēc spēkrata “Opel Insignia” (2013. gada izlaiduma) iegādāšanās no lietotu auto tirgotāja “Autoselect” (SIA “MKR Capital”) tramsportlīdzeklim, ar kuru braukts divus mēnešus, pazūd jauda. Servisā konstatē turbīnas defektu, sastāda remontdarbu tāmi 1500 eiro apmērā. Kā stāsta klients, tirgotājs viņam solījis apmaksāt remontdarbus (garantiju) ar dzinēju un ātrumkārbu saistītiem defektiem trīs mēnešus pēc iegādes, tomēr nu, kad garantijas termiņš vēl spēkā, tirgotājs “dzied citu dziesmu”, vēsta TV3 raidījums “Bez Tabu”.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
Lasīt citas ziņas

Meklējot automašīnu savai mīļotajai draudzenei, oktobrī Ģirts nejauši ieraudzīja “Autoselect” sludinājumu sociālajā tīklā “Facebook”. Reklamētais “Audi” bija pa kabatai, pirkumam bija paredzējis ap 5000 eiro. Ieradies “Autoselect” lietoto auto placī Rīgā, Granīta ielā, Ģirtu firmas pārstāvis informēja, ka tīkotais “Audi” nav gatavs tirgošanai.

Apskatot citus spēkratus un saprotot, ka nekā piemērota un atbilstoša budžetam nav, viņam piedāvāts iegādāties 2013. gada izlaiduma spēkratu “Opel Insignia”.
CITI ŠOBRĪD LASA

Ģirts, vaino auto tirgotāju negodprātībā:” Tam [“Opel”] nebija tāda cena, bija izlikta par 7200 eiro. Es teicu, ka man man der tikai līdz 5000 eiro. Izstaigāju placi, paskatījos, bet nekā. Ejot prom, viņš [plača pārstāvis] apturēja un piedāvāja tomēr paskatīties. Iegāja iekšā, parunāja ar saviem kolēģiem un vēlāk teica, ka, ja ņemšu par 5000 eiro [konkrēto “Opel”], varu to dabūt. Apgalvoja, ka ideālā stāvoklī, apskate jauna, viss ejošs.”

Ģirts apgalvo, ka tirgotājs solījis arī garantiju triju mēnešu periodā pēc iegādes.

Ģirts, vaino auto tirgotāju negodprātībā:”Teica, ja nu kas, lai es braucu pie viņiem, jo ātrumkārbas un motora defektus paši sataisīs, ja nu kas rodas.”

Pozitīvi novērtējis automašīnas izskatu, Ģirts, noformējot spēkratu uz citu īpašnieku, iegādājās auto līzingā. Garantija esot apsolīta mutvārdos, dokumentāli tās esamība nav pierādāma. Pēc diviem mēnešiem, dzīvesbiedrei braucot pie stūres, automašīnai pazuda jauda. Sazinoties ar “Autoselect”, lai informētu par defektu un pieprasītu remontdarbu apmaksu, komunikācija izvērtusies ne tāda, kā cerēja.

Ģirts, vaino auto tirgotāju negodprātībā:”Viss, jauda pazuda. Vairs nevar pabraukt. Tagad tā brauc uz 30 km/h. Principā vispār nebrauc. Panelī sadegās lampiņas. Zvanīju uz to numuru, ko paņēmu no viņiem [“Autoselect”]. Atbildēja, ka pārbaudīšot, kas tur ir ar to mašīnu un atzvanīšot. Pēc stundas atzvanīja un teica, ka sarunāšot servisu. Teica, ka it kā esot ciet kvēpfiltrs.

Jautāju, kurš maksās. Viņi man atbildēja, lai piezvanu vēlreiz no rīta, kad sarunāsim remonta laiku. No rīta zvanīju viņiem vēlreiz un vienīgā atbilde – priekšnieki nevēloties investēt auto, iedota atlaide [pērkot auto], tieciet galā paši.

Tādas norunas par garantijas neesamību atlaides gadījumā nebija. Teica, ka motoram un ātrumkārbai ir garantija. Par pārējo es nemaz nečīkstētu. Man galvenais, lai motors darbojas, bet tagad tas nedarbojas! Ja tu reiz soli, tad izdari!”

“Bez Tabu” sazinājās ar Ģirta piemeklēto auto servisu, kura pārstāvis norādīja uz lielu “ieberzienu”.

Dāvis, Auto servisa “Autoline” pārstāvis: “Tur ir turbīnas defekts. Tur varētu būt arī vēl viens defekts – partikulārais filtrs ciet, bet par to var pārliecināties tikai, kad mašīna sataisīta, nomainītas turbīnas. Viņam [konkrētajam ”Opel”] divas turbīnas. Tas tā. Biturbo motors. ”Ieberziens” diez ko padārgs remontā. Remonts varētu būt aptuveni pusotrs tūkstotis. Pagaidām tāme procesā.”

Vēlāk Ģirts atsūtīja gatavu remontdarbu tāmi. Izmaksas – pusotrs tūkstotis eiro.

“Bez Tabu” komanda tālāk par “Autoselect” plača vārtiem netika, jo tie bija aizslēgti. Par to, ka automašīnas konkrētais placis piedāvā ar garantiju, norāda gan informācija uz liela reklāmas stenda, gan tirgotāja interneta vietnē. Jāatzīmē, ka informācija uz reklāmas stendiem pie tirdzniecības vietas neliecina, ka tur atrodas “Autoselect”. Tā vēsta par citu auto plača nosaukumu, tomēr stendos norādītais tālruņa numurs atrodams arī “Autoselect” interneta vietnē.

Reklāma
Reklāma

“Bez Tabu” vairākkārt stāstījis par lietotu auto pircēju un pārdevēju strīdiem, tai skaitā arī par garantijas pakalpojumu. Arī “Autoselect” un tā pārstāvis Mārtiņš Mālnieks jau iepriekš, šī gada rudenī, nonāca “Bez Tabu” redzeslokā. Tolaik raidījuma redakcijā vērsās “Autoselect” kliente, skolotāja, kura bija iegādājusies automašīnu “BMW” par vairāk nekā 5000 eiro. Vēlāk viņa vainoja “Autoselect” automašīnas “iesmērēšanā”, jo auto servisā atklājās defekti, kuru labošanai, kā aprēķināja meistars, nepieciešams iztērēt vēl 4000 eiro.

Plašāk “Bez Tabu” sižetā:

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.