Mažeiķi-Reņģe dzelzceļa līnija atjaunošanas darbu atklāšanas pasākums.
Mažeiķi-Reņģe dzelzceļa līnija atjaunošanas darbu atklāšanas pasākums.
FOTO: Edijs Pālens/LETA

Pabeigta dzelzceļa līnijas Mažeiķi-Reņģe atjaunošana 3

Pabeigti 19 kilometrus garās Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa līnijas atjaunošanas darbi, paziņojusi Lietuvas valsts dzelzceļa kompānija “Lietuvos geležinkeliai”.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas
Plānots, ka vilcienu satiksme atjaunotajā posmā tiks atsākta nākamā gada sākumā. Izmēģinājuma brauciens jau ir veikts.

“Pagātnē pieļautā kļūda beidzot ir izlabota un dzelzceļa līnija atkal savieno Mažeiķus Lietuvā ar Reņģi Latvijā. 19 kilometrus garais posms mums ir nozīmīgāks nekā vienkārši 19 kilometru gara dzelzceļa līnija. Tas ir pamats spēcīgām mūsu un mūsu partnera attiecībām un biznesa attīstībai,” komentēja “Lietuvos geležinkelia” vadītājs Mants Bartuška.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kompānija norādīja, ka Polijas grupā “Orlen” ietilpstošā naftas pārstrādes rūpnīca “Orlen Lietuva” tagad varēs savu produkciju piegādāt pa īsāku maršrutu. Līdz šim naftas produkti no Latvijas tika pārvadāti caur Šauļiem un Jonišķiem.

“Mūsu bizness būs veiksmīgāks, un tas nozīmē, ka papildu ienākumus gūsim mēs un Lietuvas valsts budžets,” paziņoja “Orlen” vadītājs Daniels Obajteks.

Dzelzceļa līnijas atjaunošana izmaksāja 9,4 miljonus eiro, un darbus veica Igaunijas uzņēmēja Oļega Osinovska kompānijas “Skinest Rail” grupā ietilpstošais Lietuvas uzņēmums Vitras-S”.

Dzelzceļa posms Mažeiķi-Reņģe, kas ir 19,5 kilometrus garš, tika negaidīti slēgts 2008.gadā “Lietuvos geležinkeliai” un Polijas naftas koncernam “Orlen” piederošā naftas pārstrādes uzņēmuma “Orlen Lietuva” konflikta dēļ, skaidrojot to ar sliežu ceļu slikto stāvokli un steidzamu remontdarbu nepieciešamību, bet vēlāk viens sliežu ceļa posms šajā līnijā tika demontēts. Naftas pārstrādes kompānijai līdz ar to nācās izmantot garāku un dārgāku eksporta maršrutu uz Rīgas ostu.

Eiropas Komisija (EK) pēc Latvijas un “Orlen Lietuva” pieprasījuma 2013.gadā sāka izmeklēšanu, lai noskaidrotu, vai “Lietuvos geležinkeliai” tādējādi nav ierobežojis konkurenci Lietuvas un Latvijas dzelzceļa pārvadājumu tirgū un pārkāpis Eiropas Savienības (ES) monopoldarbības uzraudzības noteikumus, kas aizliedz dominējoša stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu.

2017.gada oktobrī EK paziņoja, ka noteikusi Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmumam nepilnu 28 miljonu eiro naudassodu par konkurences ierobežošanu dzelzceļa kravu pārvadājumu tirgū.

Tā paša gada nogalē Lietuvas valdība nolēma atjaunot dzelzceļa posmu starp uzņēmumam “Orlen Lietuva” piederošo Mažeiķu naftas pārstrādes rūpnīcu Lietuvā un Reņģi Latvijā.

Pērn augustā Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmums izsludināja konkursu par šā posma atjaunošanu, bet 2019.gada martā parakstīja 11,35 miljonu eiro līgumu ar konkursā uzvarējušo Lietuvas kompāniju “Vitras-S”.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.