Ozola: Nav jābrīnās, ka komersanti regulatorā vēršas vairākas reizes gadā, jo tas saistīts ar līgumcenu izmaiņām 10
Alda Ozola, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas priekšsēdētāja TV24 raidījumā “Dienas personība ar Veltu Puriņu” runā par apkures cenu kāpuma problēmu:
Apkures tarifu pārskatīšana nav piesaistīta kalendārā gada ciklam. Un tiešām katru nedēļu mēs regulatorā pieņemam lēmumus par jaunu tarifu apstiprināšanu. Uz šo brīdi situācija ir tāda, ka šogad esam apstiprinājuši jau 84 tarifu izmaiņas siltumenerģijai, vēl 49 tarifu plāni atrodas izvērtēšanā. Tāpēc mūsu eksperti ir ļoti noslogoti ar iesniegto dokumentu izvērtēšanas procesu.
Būtu lietderīgi paskaidrot, ka ir divu veidu lēmumi, ko mēs pieņemam.
Ir tā sauktie pilnie tarifu projekti, kur mēs vērtējam pilnīgi visas siltumenerģijas ražotāja – komersanta iesniegtās izmaksas, ja ir mainījies darbinieku atalgojums, saražotais un nodotais siltumenerģijas apjoms un dažādi citi parametri, kas mainās laika gaitā. Tad komersants vēršas ar iesniegumu, un mēs ļoti rūpīgi pārskatām pilnīgi visas izmaksas, lai tās būtu pamatotas.
Otrais veids ir saistīts ar atļauju pašiem noteikt apkures tarifus. Un tam pamatojums ir vai nu iepirktā kurināmā cenu izmaiņas, vai arī iepirktās siltumenerģijas izmaksu izmaiņas.
Un šādas izmaiņas ir diezgan daudz, tāpēc komersanti pie mums gada laikā vēršas vairākkārtīgi.
Redzam, ka daudziem ir noslēgti īstermiņa līgumi, – piemēram par gāzes piegādi vai šķeldas gadījumā bija tipiska situācija, kad uz vasaras sezonu ir viens līgums par vienu cenu, bet pēc tam uz apkures sezonas sākumu šis līgums tiek pārskatīts.