Foto. pexels.com/ Daniel Kist

“Overbookings” lidmašīnā. Iespēja gudri no tā izvairīties vai arī – kā gūt sev kādu labumu 0

Iekāpšana lidmašīnā diezgan bieži ir saspringts process. Aviopasažieri periodiski sastopas ar tādu nepatīkamu parādību kā overbookings (no angļu valodas “overbooking”). Tā ir prakse, kad viesnīcas, aviokompānijas vai kādi citi pakalpojumu sniedzēji pārdod vairāk biļešu vai rezervāciju nekā ir pieejamas aktuālās kapacitātes vienības. Tas tiek darīts, lai kompensētu iespējamās rezervācijas atcelšanas vai pārdošanas kritumu, tomēr – problēma rodas tad, kad visiem rezervējušajiem vietas vairs nav pieejamas.

Reklāma
Reklāma
RAKSTA REDAKTORS
Bez vainas vainīgs? Mirklī, kad trīs bērnu tēva Artūra kontā ienāca 200 eiro, viņš kļuva par bīstamu krāpnieku!
7 iemesli, kāpēc jūs nespējat zaudēt svaru pat, ja pārtiekat tikai no vienas salāta lapas
“Asaras acīs!” Tantiņas pie Matīsa kapiem tirgo puķu vainagus. Kāds izsauc policiju, bet viņa rīcība pārsteidz
Lasīt citas ziņas

Avionozarē būtība arī ir tāda, ka kompānijas pārdod vairāk biļešu lidojumam, nekā lidmašīnā ir brīvas pasažieru vietas, un līdz ar to visi ceļotāji, kas iegādājušies biļetes uz to, netiek ielaisti lidmašīnā. Bet kāpēc tas notiek un ko darīt, ja jums tiek atteikta iekāpšana pārpildīšanas dēļ?

Kāpēc notiek overbookings?

Kā skaidro The Independent, aviokompānijas no pieredzes zina, ka daļa pasažieru parasti neierodas uz lidojumu (vidēji 5%). Iemesli ir ļoti dažādi – no ģimenes vai darba apstākļiem līdz pēkšņai saslimšanai vai kavēšanai lidostā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Attiecīgi daudzas aviokompānijas, lai nopelnītu papildus naudu, cenšas pārdot vairāk biļešu nekā sēdvietu, un lielākoties to neviens neievēro, jo “neieradušos” skaits tika prognozēts pareizi.

“Katru dienu liels skaits pasažieru vienkārši neierodas uz savu lidojumu. Mūsu lidmašīnu piepildīšana un brīvo sēdvietu skaita samazināšana ir viens no veidiem, kā samazināt biļešu cenu, ko cilvēki maksā par savu lidojumu,” skaidro Apvienotās Karalistes lielākā budžeta aviokompānija EasyJet.

Vienlaikus aviokompānijas šādā veidā var pārdot biļetes cilvēkiem, kuri izlemj lidot pēdējā brīdī un ir gatavi maksāt uzpūstu cenu, lai tikai varētu aizlidot, pat ja lidojumi teorētiski ir pilni.

Lidojumā ir vairāk cilvēku, nekā vietu

Lielbritānijā, Eiropas Savienībā un Ziemeļamerikā noteiktumi paredz, ka aviokompānijai vispirms jāmēģina atrast pasažieri, kuri piekrīt izlidot ar vēlāku reisu vai caur citu pilsētu. Šādu pieprasījumu var izteikt bagāžas reģistrācijas laikā, pie iekāpšanas vārtiem vai pat jau lidmašīnā.

Tajā pašā laikā pārvadātājam būtu jāpiedāvā dažādi stimuli, līdz būs pietiekami daudz brīvprātīgo. Tas var būt:
– skaidrā naudā
– kupons nākamajam braucienam
– lidojums citā laikā. Ja šis reiss paredzēts citā dienā, aviokompānijai jānodrošina arī viesnīca, transports un ēdināšana gaidīšanas laikam.

Vienmēr atrodas tādi pasažieri, kuriem vairāku stundu kavēšanās vai pat gaidīšana līdz nākamajai dienai nav problēma – turklāt viņiem nav nekas pretī dabūt papildu “bulciņas”. Daži ceļotāji tāpat izvēlas lidojumus, kuriem ir liela iespēja tikt pārrezervētiem – it īpaši ASV piektdienās un svētdienās pēcpusdienās un vakaros.

Reklāma
Reklāma

Kā izvēlas “upurus”?

Eiropā gan aviokompānijas neapgrūtina sevi ar brīvprātīgo meklēšanu, bet izvēlas “upurus” pašas. Ja pasažieris ar to nav apmierināts un viņam steidzami jālido, viņam vajadzētu uzstāt, lai aviokompānija meklē brīvprātīgos. Ja tas nelīdz, jums ir tiesības pieprasīt “pēc iespējas ātrāk pārsēsties” uz lidojumu uz galamērķi.

Galu galā, ja aviokompānija atsaka iekāpt pasažierim, viņam nav jāgaida nākamais šī pārvadātāja reiss vajadzīgajā virzienā – ja citai aviokompānijai ir agrāks lidojums maršrutā, pasažierim ir tiesības lūgt pārcelt sevi uz to, raksta izdevums.

Vēl kādas moments – pasažieri, kas reģistrējuši bagāžu, ir vairāk pasargāti no izsēdināšanas, jo bagāžas atrašana un saņemšanas process ir diezgan ilgs. Daži arī uzskata, ka, iepriekš samaksājot par vietas rezervēšanu, var samazināt iekāpšanas atteikuma risku.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.