– Kas bez infrastruktūras maksas maiņas vēl var celt mūsu tranzīta nozares konkurētspēju? 4
– Ir jaunumi sadarbībā ar Ķīnu. Patlaban ir izveidots jauns formāts “16+1”, kur iekļāvusies Ķīna, 11 ES jaunās dalībvalstis un piecas Balkānu valstis. Pērn gada beigās mūsu valdības vadītāja Belgradā solīja Latvijā rīkot augsta līmeņa transporta un loģistikas nozares konferenci. Tas dotu iespēju Latvijai kļūt par koordinatori šajā formātā transporta un loģistikas jautājumos.
Ķīna šā formāta ietvaros vēlas pārdalīt aptuveni 10 miljardus eiro, ko plānots novirzīt transportam un loģistikai, izglītībai, sadarbībai ar pašvaldībām utt. Polija “16+1” ietvaros jau izveidojusi kontaktpunktu investīciju un biznesa jautājumos. Ja mēs šo konferenci nerīkosim, nestiprināsim divpusējās attiecības ar Ķīnu, Lietuva ir gatava mūs aizstāt.
Nesen apstiprinātajai Ostu programmai “BATL” bija iesniedzis vairākus ieteikumus konkurētspējas stiprināšanai, bet nepieņēma nevienu. Ostu padomes sēdē šā gada 17. aprīlī arī paslaucīja pagultē trīs gadu darbu pie ostu pārvaldības uzlabošanas jautājumiem. Latvijai vajadzīga budžeta konsolidācija, valdība gatava palielināt PVN par 2%, sarežģīt tā jau smago situāciju, vienlaikus ostu pārvaldību izmetot mēslainē.