Inga Antāne
Inga Antāne
Foto – Timurs Subhankulovs

– Ko “BATL” iesaka darīt? 4

– Ir nepieciešama tūlītēja valsts iejaukšanās. Proti, infrastruktūras maksas pārskatīšana, kravu diversifikācija, ekonomisko attiecību veidošana ar Āzijas valstīm, konkrēti ar Ķīnu, un ārējās konkurētspējas veicināšana. Patlaban Ventspils brīvosta un Rīgas brīvosta savā starpā kaujas, mēģina atņemt viena otrai kravas. Mēs paši cīkstāmies, taču nestiprinām ārējo konkurētspēju.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
TV24
“Es neticu šādām sakritībām!” Slaidiņam aizdomas raisa ASV prezidenta Baidena pēkšņie lēmumi par Ukrainu un Trampa klusēšana
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
Lasīt citas ziņas

Eksperti jau norāda uz “pudeles kakla” iespējamību, kad kravas ceļos uz Klaipēdu, kur ir daudz elastīgāka tarifu politika. Piemēram, sadarbība ar Baltkrievijas “Belkaļij”, kas Klaipēdā uzbūvēja savu termināli. Skaidrs, ka viņiem Ventspils vairs neinteresē. Lietuva un Baltkrievija izveidoja ļoti labus tarifus, deva atvieglojumus baltkrievu kravām uz Klaipēdas ostu.

– Infrastruktūras maksa par sliežu izmantošanu jau tā ir tuva pašizmaksai. Tās samazināšana prasītu papildu naudu no valsts budžeta.

CITI ŠOBRĪD LASA

– Satiksmes ministrs ir teicis, ka tarifu izlīdzināšana valsts budžetam prasīs 20 miljonus eiro. Mēs nepiedāvājam šādu izlīdzināšanu. Patlaban infrastruktūras maksas starpība, vedot kravas uz Rīgu un Ventspili, var būt pat līdz 3,5 eiro, rēķinot uz vienu tonnu. Mūsu piedāvājums neparedz “Latvijas dzelzceļa” ieņēmumu samazināšanos. Patlaban tarifs ir 3,04 eiro/tkm, mēs aicinām to mazināt, izlīdzināt līdz 2,34 eiro/tkm. Var iztikt bez 20 miljoniem eiro no valsts budžeta, piemēram, novirzot papildu nodokļu ieņēmumus. Tarifus var pakāpeniski celt Rīgas brīvostā. Mēs to iesakām darīt četros posmos.

Tā nav vien mūsu, Ventspils tranzīta nozares uzņēmēju, problēma. Ja nemainīsim tarifus, zaudēsim kravas, cietīs ne tikai stividori, bet arī ostas, ostu budžeti, dzelzceļš, kam samazināsies pārvadāto kravu daudzums. Tad ilgtermiņā 20 miljoni, atvainojiet, būs pupu mizas.

Informatīvajā ziņojumā valdībai ir norādīts, ka Ventspils brīvostas zaudējumi ir lēšami aptuveni 
500 000 eiro mēnesī. Rīgas brīvosta arī nevarēs visas kravas paņemt, notiks pārgrupēšanās. To noraksta uz sankcijām, tomēr īstais iemesls ir tarifi.


LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.