Inga Antāne
Inga Antāne
Foto – Timurs Subhankulovs

– Kāpēc tad uz Ventspili plūst mazāk kravu? 4

– Iespējami ir vairāki iemesli. Viens no svarīgākajiem ir dzelzceļa infrastruktūras maksa Latvijā. Patlaban ir nepareizi, ka Latvijas, vienas valsts, ostas konkurē savā starpā ar infrastruktūras maksu, nevis ar pārvadājumu izmaksām vai savu uzņēmējdarbību. Ventspilī vienmēr būs 180 kilometru problēma, tas ir attālums no Rīgas, kas veido klientam papildu izmaksas. Esam rēķinājuši, ar dažādiem nosacījumiem, ņemot vērā stividoru, pārvadātāju maksas, ka Ventspils brīvosta klientam būs par 30% dārgāka nekā Rīgas brīvosta. Jau vairāki Ventspils brīvostas uzņēmumi augstās infrastruktūras maksas dēļ savas kravas novirzīja uz Rīgu. Kāpēc lai vestu kravas uz Ventspili, ja, vedot uz Rīgu, starpība par tonnu var būt pat divi eiro!

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
“Baidens nolēmis skaisti aiziet no dzīves, paņemot sev līdzi ievērojamu daļu cilvēces.” Medvedevs biedē ar Trešo pasaules karu
Lasīt citas ziņas

– Vai Ventspils vairs nevar konkurēt ar kuģu frakts izmaksām?

– Nevar. Agrāk varēja daļēji kompensēt lielākus dzelzceļa infrastruktūras maksājumus. Patlaban Rīgas brīvosta ir veikusi gultnes padziļināšanu un arī šeit lielie kuģi var ienākt, tāpēc frakts izmaksas izlīdzinās. Protams, var teikt – Ventspils atrodas tālāk. Bet ko ar Ventspils ostu darām? Slēdzam? Tā vienmēr ir bijusi un būs tur, kur tā atrodas. Jājautā satiksmes ministram, valdībai – vai Latvijai vajag visas trīs lielās ostas? Atbildei ir jābūt – jā. Ventspilī aizvien iegulda naudu infrastruktūrā, labo, pārbūvē un būvē piestātnes. Tas ir ļoti labi. Nav šaubu, ka Ventspils brīvosta ir ļoti labi aprīkota. Tā ir neaizsalstoša osta ar pietiekami lielu dziļumu lielo kuģu uzņemšanai. Tie ir ļoti labi nosacījumi konkurētspējai, tomēr patlaban tās nav. Ja valstij ir svarīgas visas trīs ostas, tad mums ir jādomā par infrastruktūras maksu. Mēs, Ventspils brīvosta, Liepājas brīvosta un Rīgas brīvosta, nedrīkstam konkurēt savā starpā ar valsts noteikto infrastruktūras maksu. Tas nav godīgi no konkurences skatpunkta. Rīga vienmēr būs labākā pozīcijā. Patlaban valsts nav izveidojusi vienlīdzīgus nosacījumus visām ostām.


LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.