Optimizācija! Saeimas Administrācijā par 10% samazinās amata vietu skaitu 136
Veicot optimizāciju Saeimas Administrācijā, amatu saraksts tiks samazināts par 26,5 jeb 10% no Administrācijas amata vietām, aģentūru LETA informēja Saeimas Preses dienestā.
Atbildot uz jautājumiem par šīm izmaiņām, Saeimas Preses dienestā pavēstīja, ka Saeimas Administrācijā kopumā šobrīd ir 265 amata vietas, 79 no tām – Saeimas autobāzē.
Savukārt kopā Saeimā patlaban ir 536 amata vietas, nodrošinot komisiju un frakciju darbu, Saeimas sēžu norisi, sniedzot augsti kvalificētu, specifisku juridisko atbalstu likumprojektu sagatavošanā un veicot citus darbus.
Darbiniekiem, kuru amata vietas netiks saglabātas un kuriem uzteikti darba līgumi saistībā ar darbinieku skaita samazināšanu, likumā noteiktajā kārtībā tiks izmaksāts atlaišanas pabalsts, kura apmērs individuāli atkarīgs no nostrādātā laika valsts pārvaldē. Tāpat tiks izmaksātas kompensācijas par neizmanto atvaļinājumu.
Darbinieki, kuru amata vietas tikušas samazinātas, ir dažādās vecuma kategorijās. Parlamenta funkciju optimizācijas process ir laikus plānots un vadīts un ar katru darbinieku, kuru skars pārmaiņas, tās pārrunātas individuāli, norāda Saeimā.
Lēmumi par būtiskām izmaiņām Saeimas Administrācijas amatu sastāvā un struktūrā jeb par tās optimizāciju pieņemti, pamatojoties uz šogad pirmajā pusē veiktu funkciju un procesu izvērtējumu. Izvērtējums tapis, iesaistot attiecīgo struktūrvienību vadītājus un turpinot jau iepriekšējos gados uzsāktās pakāpeniskās pārmaiņas un pilnveidojumus.
Izmaiņas galvenokārt saistītas ar plānoto procesu modernizāciju, jaunu digitālo risinājumu un apjomīgu informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) projektu ieviešanu, kas prasa attiecīgas izmaiņas nepieciešamajās kompetencēs, cilvēkresursu sastāvā, funkciju sadalījumā un darba organizācijā.
“Papildus tam ir optimizēti arī resursi atbalsta funkcijām, vienlaikus stiprinot nepieciešamās kompetences, izslēdzot funkciju dublēšanos un stiprinot iekšējās kontroles sistēmu. Saeimā mainīts un stiprināts, piemēram, par IKT jomu atbildīgo amatu un projektu vadības amatu sastāvs, kā arī plānots stiprināt analītisko kapacitāti. Amatu sastāvs samazināts tajās jomās, kur veikta procesu digitalizācija,” skaidro parlamentā.
Saeimai turpinot virzību uz modernu, digitālu parlamentu, mazāku un efektīvāku parlamenta pārvaldību, kā arī drošu un parlamenta specifikai pielāgotu darba vidi, arī nākamgad plānots turpināt pilnveidojumus.
Parlamentā arī mainīti amata pienākumi un prasības salīdzinoši lielam skaitam darbinieku.
“Ar izmaiņām plānots turpināt virzību uz modeli, ka parlamenta darbu nodrošina profesionāli, Saeimas specifiku pārzinoši un motivēti darbinieki, sniedzot kvalitatīvu atbalstu parlamenta deputātu darbam un augstu likumdošanas kvalitāti,” norādīja Preses dienestā.
Izmaiņas tiks ieviestas pakāpeniski vairākos etapos, nodrošinot funkciju nepārtrauktību un ņemot vērā noteiktu projektu ieviešanas termiņus. Administrācijas struktūras pirmās izmaiņas būs spēkā no decembra sākuma.