Operas ārijas džeza aranžējumos 1

Dzintaru koncertzālē 17. jūlijā Jūrmalas festivāla atklāšanas GALA koncertā būs iespēja baudīt krāšņu programmu ar Maestro Raimondu Paulu pie klavierēm, šarmanto akordeonisti Kseniju Sidorovu, Latvijas Radio bigbendu un kamerorķestri “Sinfonietta Rīga”. Viņu izpildījumā dzirdēsim pasaulslavenu komponistu operu ārijas džeza aranžējumos.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
TV24
“Es neticu šādām sakritībām!” Slaidiņam aizdomas raisa ASV prezidenta Baidena pēkšņie lēmumi par Ukrainu un Trampa klusēšana
Kokteilis
Viņos mīt neapdzēšama uguns! 5 datumos, kuros dzimuši paši karstasinīgākie partneri
Lasīt citas ziņas

Programmā skanēs gan itāliešu meistaru Džakomo Pučīni, Vinčenco Belīni un Džuzepes Verdi skaistākās melodijas, gan lappuses no Riharda Vāgnera daiļrades un franču opermūzikas – Kamila Sensānsa un Žaka Ofenbaha darbiem, kā arī Žorža Bizē “Karmenas”, čehu romantiķa Antonīna Dvoržāka “Nāras” un Džordža Gēršvina meistardarba “Porgijs un Besa”.

Šajā programmā skanošās pasaulslavenu komponistu operu ārijas un melodijas aranžējis britu mūziķis Kallums O, ar kuru Latvijas Radio bigbendam izveidojusies auglīga sadarbība jau agrāk, tostarp nesenajā projektā “Johana Sebastiāna Baha reminora klavierkoncerts”, kur jaunajam māksliniekam izdevās ārkārtīgi smalki Baha mūziku saliedēt ar džeza ritmiem, kā arī ar pārsteidzoši labskanīgu harmoniju izgaismot agrāk vēl neatklātas krāsas Latvijas Radio bigbenda skanējumā. Arī programmā “Operu ārijas”, saglabājot melodiju pirmatnējo būtību un skaistumu, tās atklāsies jaunā un pārsteidzošā, harmoniski krāšņā skanējumā, ko iekrāsos gan džeza mūzikas klātesamība, gan īpašais klavieru skanējums, kāds raksturīgs vienīgi leģendārajai Maestro spēlei.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pirmais impulss šai programmai bija tas, ka Latvijas Radio savu skanējumu 1925. gadā sāka ar Pučīni operas “Madame Butterfly” translāciju. Latvijas radio bigbends kopā ar Maestro Raimondu Paulu jubilejas koncertam iestudēja šīs operas skaistāko melodiju mazliet džeziskās versijās, un klausītājiem tā ļoti iepatikās. “Daudzi teica – cik labi skan! Tad kopā ar Maestro izlēmām, ka taisām šo grandiozo projektu un pieaicinām ārzemju aranžētāju Kallumu O no Londonas, ar kuru mums jau bija laba sadarbība. Tā tapa šis projekts. Mēs apzināti gājām uz to, ka akcents tajā ir uz mūziku, nevis operu. Ideja, ka instruments izspēlē šīs melodijas, lai arī varbūt mēs neesam pionieri šajā lietā, ir ļoti laba. Man šķiet, klausītājiem vajadzētu būt ļoti interesanti, kā šīs melodijas skan bez tāda vokālistu patosa,” stāsta Māris Briežkalns.

Operu atlase bija Maestro pārziņā. “Mājās paspēlējot, es jau jūtu, vai maz “sēž zem pirkstiem” vai ne. Man diezgan nopietni palīdzēja radio “Klasika” meitenes, kurām lūdzu nošu materiālus. Viņas pateica arī šo to priekšā, piemēram, es nekad nebiju pievērsis uzmanību A. Dvoržāka slavenajai operai “Nāra” un šai skaistajai ārijai, ko Kristīne Opolais dzied un kas ir viens no viņas centrālajiem numuriem,” atklāj Maestro un neslēpj, ka tas bija grūts un sarežģīts darbs: “Darbs bija ļoti nopietns. Arī no orķestra tas prasīja pārslēgšanos uz pavisam citu muzicēšanas stilu, arī saglabājot tos pašus džeza elementus.”

Britu mūziķi Kallumu O dēvē par vienu no Lielbritānijas labākajiem jaunajiem mūziķiem, bet viņa dibinātais orķestris “Callum Au Big Band” 2012. gadā tika atzīts par vienu no labākajiem džeza kolektīviem Apvienotajā Karalistē. Mūziķis sadarbojas ar daudziem izpildītājmāksliniekiem, rakstot un aranžējot mūziku, bet īpaši auglīga sadarbība viņam izveidojusies ar Latvijas Radio bigbendu.

17. VII 20.00 Dzintaru koncertzāle, Jūrmalā

Biļetes “Biļešu paradīzes” kasēs, www.bilesuparadize.lv

Cena: EUR 10 – 100

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.