“Opel” joprojām dzīvs. Un vēl modernāks 0
Ar zināmām bažām skatījāmies uz opelīša nākotni, kad vecā labā vācu marka no ASV “General Motors” paspārnes pērn nonāca franču “PSA” īpašumā. Vai neturpināsies astras un korsas pārdošanas apjomu kritumi (pēdējos desmit gados ap 50%)?
Nē. “Opel” markai joprojām esot pieprasījums Vācijā (nostalģija?), kuras tirgū Francijas koncernam bez šī ieroča ielauzties grūti. Un “PSA” pietiekot spēka, lai populārākos modeļus reanimētu – tā žurnālistiem tika ziņots nesenā preses konferencē. Un pagājušajā nedēļā sekoja ziņas vispirms par jaunu korsu, tad arī par astras “feisliftu”, kas turklāt tiks ražots pašā Vācijā, “Opel” dzimtenē Ruselheimā, kur ražotne ir vērienīgu “PSA” investīciju atjaunota.
Abi auto būs moderni ekoloģiski. Tādēļ būvēti ievērojami vieglāki. Aerodinamiskāki (astras Cd sasniegs pat izcilu 0,25 līmeni). Ļoti ātri – tas vajadzīgs vienīgajai Eiropas valstij, kurā bezlimitu ceļi vēl saglabājušies. Pat korsa spēs vairāk par 200 km/h.
Ļoti komfortabli pilsētu drūzmā – pirmo reizi “Opel” piedāvās astoņu pakāpju automātiskas ātrumkārbas. Mazo svaru un zemo CO2 izmešu līmeni palīdzēs nodrošināt izcili moderni trīscilindru turbomotori, no “PSA” (“Citroen”, “Peugeot”) jau sen lietotajiem atšķirīgi ar lielāku (1,2 un 1,4 l) darba tilpumu. Un visbeidzot – jau vistuvākajā laikā būs arī “e-Corsa” – vienas uzlādes nobraukums lielāks par 300 km.