“Omniva” atklāj, kas radījis vilšanos elektroauto izmantošanā 3
“Omniva” jau līdz 2025.gadam būtu gatava pilnībā aizstāt esošo dīzeļa dzinēja autoparku ar elektroauto. Tādēļ pērnā gada nogalē piegādēm Rīgas centrā uzsāka pirmos elektroauto testus ar “Nissan E-NV200”.
Šogad, turpinot iesākto, “Omniva”aizvadījusi pirmo dienu kurjerpiegādēm, izmēģinot elektrisko kravas mikroautobusu – “VW eCrafter”.
“Omniva” ilgtermiņa mērķis ir piegādes auto radīto izmešu samazināšana un pāreja uz arvien ekoloģiskākiem risinājumiem gan autoparka, gan pārējo ikdienas operāciju ietvaros.
Tomēr, lai varētu iekļautu elektroauto “Omniva” pamata autoparkā, būtu jāizpildās vairākiem būtiskiem nosacījumiem:
– pēc vienas uzlādes iespējams nobraukt vismaz 250 km;
– gan Rīgā, gan reģionos jābūt pieejamam pietiekoši plašam “supercharger” uzlādes tīklam;
– pieejams valsts atbalsts elektroauto iegādei.
“Būtiskākais faktors, kam nolēmām pievērst pastiprinātu uzmanību izmēģinot “VW eCrafter”, ir baterijas ietilpība un maksimāli iespējamais nobraukto kilometru skaits vienas uzlādes ietvaros. Tādēļ vakar, pirmo reizi ieliekot šo auto ikdienas operācijās Rīgas centra maršrutā, auto no mūsu loģistikas centra izbrauca ar pilnu kravu un 70% uzlādētu bateriju. Auto panelis izbraukšanas brīdī uzrādīja, ka pieejami 92 km, tomēr realitātē, braucot ar pilnu kravu, kopumā šoferis varēja nobraukt vien 60 km un atgriezās atpakaļ ar 7 km nobraukuma atlikumu,” stāsta “Omniva” Latvija vadītāja Beāte Krauze-Čebotare, uzsverot, ka
“Esot centrā un saprotot, ka, baterija var nepietikt, lai atgrieztos, vadītājs meklēja iespējamās auto uzlādes vietas. Diemžēl atklājās, ka publiski pieejamie uzlādes punkti lielākoties atrodas pazemes stāvvietās, kur nav iespējams iebraukt ar kravas mikroautobusu augstuma ierobežojumu dēļ. Savukārt CSDD uzlādes punkti neatrodas centrā, bet privātie uzņēmumu izveidotie uzlādes punkti ir aizņemti ar uzņēmumu personīgajiem auto, un sarunāt kaut nelielu uzlādes brīdi būtu ļoti sarežģīti.”
Aizvadot pirmo dienu ar “VW eCrafter” atsauksmes no darbiniekiem kopumā bijušas ļoti pozitīvas – auto ir viegli vadāms un šoferim ērts, arī kravas telpas ietilpība ir pietiekama, lai šo auto sekmīgi izmantotu ikdienas preču piegādēs.
Tomēr pirmās dienas testi vēl jo vairāk apstiprinājuši “Omniva” pārliecību par diviem kritiskajiem punktiem, lai varētu autoparkā patstāvīgi iekļaut elektroauto – vismaz 250 km nobraucams attālums ar pilnu kravu līdz nākamajai uzlādei un pietiekams un brīvi pieejams uzlādes punktu skaits.
SIA “Omniva Latvija” dibināta 2012. gadā un nodrošina, sūtījumu loģistikas, informācijas loģistikas un e-rēķinu apstrādes pakalpojumus.
“Omniva” ir plašākais pakomātu tīkls Baltijā, kas nodrošina kvalitatīvu, ātru un drošu servisu preču piegādei un ir pieejams 24 stundas diennaktī.
Šobrīd Latvijas “Omniva” tīklā ir 162 pakomāti, kas izvietoti 79 apdzīvotās vietās Latvijā.