“Olainfarm” pamatīgi audzējis pārdošanas apjomu un apgrozījumu 0
Zāļu ražotāja AS “Olainfarm” konsolidētais apgrozījums šā gada 11 mēnešos bija 131,2 miljoni eiro, kas ir par 17% lielāks nekā 2018.gada attiecīgajā mēnesī, liecina uzņēmuma provizoriskie dati, kas paziņoti biržai “Nasdaq Riga”.
“Olainfarm” provizoriskie dati par konsolidēto apgrozījumu šī gada novembrī uzrāda 14% pieaugumu salīdzinoši ar iepriekšēja gada novembri, un bija 12,4 miljonu eiro.
Kā liecina konsolidētie novembra pārdošanas dati, astoņos no desmit lielākajiem tirgiem bija vērojams pieaugums. Tā Krievijā apgrozījums pieauga par 34%, Baltkrievijā par 15%, Ukrainā par 2%, Kazahstānā par 47%, Moldovā par 27%, Kirgizstānā par 335%. Tāpat atsākās pārdošanas Itālijā, kur iepriekšējā gada novembrī pārdošana apjomu gandrīz nebija. Samazinājums bija Latvijā par 3% un Uzbekistānā par 19%.
Iepriekšējos mēnešos aizsāktās papildus pārdošanas Krievijas zāļu izplatītājiem turpinājās arī novembrī. Paziņojumā biržai “Olainfarm” atzīmē, ka šis apgrozījums ir sasniegts ar komercnosacījumiem, kas atbilst parastai tirgus praksei un neietekmē rentabilitāti.
2019. gada 11mēnešos “Olainfarm” grupas lielāko noieta tirgu kopējais īpatsvars palielinājās līdz 80% no apgrozījuma – vislielākais īpatsvars bija Krievijas tirgus (34%), Latvijas (27%), Baltkrievijas (11%) un Ukrainas (8%). Grupas lielāko tirdzniecības partneru vidū ir arī Kazahstāna, Uzbekistāna, Nīderlande, Vācija, Tadžikistāna un Lietuva.
Straujākais pārdošanas pieaugums vienpadsmit mēnešu laikā sasniegts Nīderlandē, kur realizēts par 161% vairāk nekā pērn šajā laikā, un Uzbekistānā, kur pārdošana augusi par 33% attiecībā pret pagājušā gada 11 mēnešiem. Par 30% realizācija palielinājās Krievijā, par 11% Latvijā un Baltkrievijā, par 15% Kazahstānā, Vācijā par 2%, bet Tadžikistānā par 30%. No lielākajiem noieta tirgiem realizācijas samazinājums atzīmēts Ukrainā (par 1%) un Lietuvā (par 21%).
Šim gadam prognozētais apgrozījums “Olainfarm” grupai ir 133,3 miljoni eiro, un tas ir izpildīts par 98%. Lai gan decembra apgrozījums būs mazāks par iepriekšēja gada rezultātu, tomēr kopējais gada apgrozījums pārsniegs 2018.gada rezultātu, paziņojumā biržai prognozē uzņēmums.
“Olainfarm” valdes loceklis Lauris Macijevskis prognozē, ka labie šī gada rezultāti ļauj ar optimismu raudzīties uz nākamo gadu. “Novembrī turpinās papildus pārdošana Krievijas zāļu izplatītājiem, kas saistīta ar Krievijas zāļu verifikācijas sistēmas prasību piemērošanu no nākamā gada. Nākamā gada pirmajos mēnešos sagaidām, ka pārdošanas apjomi šajā tirgū būs mazāki,” norāda Macijevskis.
Viņš piebilst, ka galvenie izaicinājumi “Olainfarm” jaunajā gadā – Eirāzijas Savienības medikamentu tirgus regulācijas izmaiņas, zāļu failu atjaunošana atbilstoši tirgiem, iekšējo procesu efektivizācija un jaunas stratēģijas ieviešana.
Pēc nekonsolidētajiem provizoriskajiem datiem “Olainfarm” novembrī realizējusi produkciju par 9,5 miljoniem eiro, kas ir par 19% vairāk nekā pērn šajā periodā.
Preču pārdošanas apmēri palielinājās virknē lielākajos tirgos – Krievijā par 49%, Ukrainā par 7%, Baltkrievijā par 12%, Kazahstānā par 29%. Atsākās tirdzniecība Itālijā, kā arī tika piegādātas ķīmiskās vielas Horvātijā 216 000 eiro apmērā. Pārdošanas apjomi novembrī samazinājās Latvijā par 9%, Uzbekistānā par 19% un Vācijā par 15%.
Nekonsolidētie 11 mēnešu rezultāti liecina, ka “Olainfarm” realizējusi produkciju par vairāk nekā 101,3 miljoniem eiro, kas ir par 19% vairāk nekā pērn šajā pašā laikā. Atskaites periodā ar pieaugumu strādājuši deviņi no desmit lielākajiem “Olainfarm” noieta tirgiem – Krievija (par 40%), Latvija (par 2%), Baltkrievija (par 9%), Uzbekistāna (par 33%), Kazahstānā (par 2%), Nīderlande (par 165%), Vācija (par 5%), Tadžikistāna (par 27%) un Itālija (par 69%). Apgrozījums samazinājās Ukrainā par 1%.
“Olainfarm” piederošajā aptieku tīklā SIA “Latvijas aptieka” 2019.gada novembrī darbojās 68 aptiekas un to apgrozījums sasniedza 2,3 miljonus eiro, kas ir par 7% vairāk kā iepriekšējā gada novembrī. SIA “Silvanols” šī gada novembrī apgrozījums bija 0,6 miljoni eiro, kas ir par 17% vairāk nekā 2018.gada novembrī.
Elastīgo medicīnisko izstrādājumu ražotāju SIA “Tonus Elast” un “Elast Medikl” realizācija 2019.gada novembrī veidoja 0,8 miljonus eiro, kas ir par 26% mazāk nekā pērnā gada novembrī.
Savukārt veselības centru “Diamed” un “Olainmed” apgrozījums bija 0,3 miljoni eiro. Baltkrievijas meitasuzņēmums “NPK Biotest” novembrī realizējis produkciju par 0,3 miljoniem eiro, kas ir par 31% vairāk nekā pērn novembrī.
2019.gada 11 mēnešos “Olainfarm” piederošā aptieku tīkla “Latvijas aptieka” realizācija sasniedza 23,8 miljonus eiro, kas ir par 9% vairāk nekā pērn.
“Silvanols” apgrozījums atskaites periodā veidoja 5,4 miljonus eiro, un tas ir par 1% mazāk par pagājušā gada līmeni.
“Tonus Elast” un “Elast Medikl” realizācija 11 mēnešos veidoja 8,8 miljonus eiro, kas ir kritums par 4%.
Veselības centru “Diamed” un “Olainmed” apgrozījums 11 mēnešos sasniedza 2,9 miljonus eiro, savukārt Baltkrievijas uzņēmuma “NPK Biotest” apgrozījums pirmajos desmit mēnešos bija 2,9 miljoni eiro, tādējādi uzlabojot pagājušā gada attiecīgā perioda rezultātu par 34%.
Saskaņā ar “Olainfarm” budžetu, uzņēmuma nekonsolidētais apgrozījums 2019.gadā tiek plānots 99 miljoni eiro apmērā, savukārt konsolidētais apgrozījums – 133 miljoni eiro. Saskaņā ar šeit publicētajiem provizoriskajiem apgrozījuma rādītājiem 2019.gada 11 mēnešos ir sasniegti 103% no 2019.gadā plānotā nekonsolidētā apgrozījuma un 98% no gadā plānotā konsolidētā apgrozījuma.
“Olainfarm” nodarbojas ar gatavo zāļu formu, farmaceitisko preparātu un uztura bagātinātāju, kā arī ar ķīmisko vielu un aktīvo farmaceitisko ingredientu ražošanu. “Olainfarm” lielākais akcionārs ir “Olmafarm” (42,56%), kas vienādās daļās pieder Valērija Maligina mantiniecēm – Irinai Maliginai, Annai Emīlijai Maliginai un Nikai Saveļjevai. “Olainfarm” akcijas kotē “Nasdaq Riga” oficiālajā sarakstā.