Nozares lobē saspiestās dabasgāzes izmantošanu transportlīdzekļos 0
Vairāki enerģētikas un transporta jomas uzņēmumi – AS “Latvijas Gāze”, AS “Gaso”, AS “Virši – A”, “Auto 100” filiāle Latvijā (Škoda) un SIA “Scania Latvia” – izveidojuši iniciatīvu “Vide rītdienai!”.
Iniciatīvas autori aicina uz diskusiju valsts institūciju pārstāvjus, lai runātu par sadarbību un to, kā šīs nozares var sniegt atbalstu Latvijas un globālo klimata mērķu sasniegšanai.
“Mūsu mērķis ir veicināt tīrākas enerģijas izmantošanu transportā. Kā zināms, gāze ir daudz “tīrāka” nekā dīzeļdegviela vai benzīns, tādēļ domājam par to, kā paplašināt gāzes pieejamību autodegvielas tirgū. Latvijai ļoti svarīgi ir pasažieru un virszemes kravu pārvadājumi, un tieši komerciālajā transportā tūlītēji ieguvumi ir acīmredzami,” skaidro viens no iniciatīvas idejas autoriem, AS “Latvijas Gāze” valdes priekšsēdētājs Aigars Kalvītis.
Diskusija “Vide rītdienai!” tiek rīkota, lai kopīgi runātu par ekonomiski efektīvākas un videi draudzīgākas enerģijas izmantošanu, lai stiprinātu sadarbību starp valsts institūcijām, enerģētikas un transporta nozares uzņēmējiem un citiem partneriem, kā arī, lai kopīgi meklētu risinājumus klimata mērķu sasniegšanai tautsaimniecībā.
Diskusija “Vide rītdienai!” notiks trešdien, 2019.gada 11.septembrī, plkst. 11.00 – 13.00, Rīgas Motormuzeja Konferenču zālē, 2.stāvā, Eizenšteina ielā 8.
Pasākuma laikā plānots vienoties par risinājumiem starp organizācijām, uzņēmējiem un valsti ekonomiski efektīvāku un ekoloģiski ilgtspējīgāku enerģijas avotu izmantošanai transporta sektorā. Tāpat paredzēts parakstīt sadarbības memorandu.
Latvija, tāpat kā citas Eiropas Savienības (ES) dalībvalstis, apņēmusies īstenot noteiktus klimata mērķus enerģētikas un transporta jomā. Viens no aktuālajiem priekšlikumiem saistās ar CNG, jeb saspiestās dabasgāzes izmantošanu transportā.
Atbilstoši direktīvai par alternatīvās degvielas infrastruktūras attīstību līdz 2025.gadam ES dalībvalstīm jānodrošina CNG uzpildes stacijas vismaz ik pa 150 km, lai panāktu, ka ar CNG darbināmie transportlīdzekļi var cirkulēt visā ES vismaz esošajā TEN-T pamattīklā. Tādējādi veidojot arī priekšnosacījumus ekonomiski efektīva un videi draudzīgāka transporta izmantošanai.