Noslīcina auto un iedzīvojas pamatīgās nepatikšanās 0
Šobrīd var teikt, ka ziema Latvijā ir uz palikšanu, un nav noslēpums, ka tad, kad ūdenstilpnes pārklājas ar ledu, uz tām parādās ne tikai makšķernieki, bet arī dažs labs pārgalvis ar auto. Lai cik skumji nebūtu, kārtējo reizi nākas secināt, ka no kļūdām nemācāmies.
Pašreiz vienīgais auto ielūšanas gadījums, par kuru plaši tika ziņots sabiedrībai, notika janvāra sākumā. Kāds autovadītājs ar savu golfiņu uzbrauca uz Driškinu ezera ledus un ielūst.
Durnākais ir tas, ka vadītājs par ielūšanu nevienam neziņo un no notikuma vietas pamūk. Zem ūdens esošo braucamrīku no ezera izvelk tikai nākamajā dienā. “Bez Tabu” sazinās ar neveiksmīgo braucēju, bet viņš no komentāriem atsakās.
Edgars Džeriņš, jurists: “Es par šādiem braucējiem domāju to pašu, ko citi. Ja nav prāta, tad nav. Personīgi es nekad nebraucu virsū uz ezeriem, jo tas nav droši.”
“Bez Tabu” uzrunātie eksperti saka, ka braukšana pa ledu ir labs veids, kā sagatavot pašam sevi ekstrēmām situācijām uz brauktuves. Vienīgi ir jādomā ar galvu, vai braukt pa ezera, vai tomēr drošāku vietu.
Jānis Vangs, autosportists/ Drošas braukšanas skolas vadītājs:”Nav tādas receptes, kuru var ieteikt tiem, kuri meklē piedzīvojumus, braucot pa aizsalušu ezeru. Vienā vietā ledus var būt pietiekami biezs, pāris metrus tālāk uz pusi plānāks.”
Vēl aiz auss jāliek tas, ka ne visur ir atļauts braukt pa ūdenstilpnes ledu. Katrā pagastā ir savi saistošie noteikumi, kuros tas ir atrunāts. Piemēram, Driškinu gadījumā nepatikšanas būs par to, ka ezers atrodas Gaujas nacionālā parka teritorijā, kur stingri aizliegts pārvietoties ar spēkratu.
Naudas sods privātpersonai paredzēts no 30 eiro līdz pat 1000 eiro. Visiem uzrunātajiem ekspertiem ir teju viens un tas pats padoms, ko likt aiz auss.
Autotrases īpašnieks Jānis Strauss skaidro: “Ir tik daudz nianšu, kuras jāievēro. Ja tomēr gribas braukt pa aizsalušo ūdenstilpni, tad pirms tam vismaz izurbiet caurumu un pārbaudiet ledus biezumu! Šoferīši, domājam ar galvu!”