Noslēdz sākotnējo “melnās kastes” analīzi. Noteikta Krievijas lidmašīnas katastrofas galvenā versija 18
Krievijas Aizsardzības ministrijas gaisa spēku centra speciālisti veikuši sākotnējo svētdien Melnajā jūrā nokritušās lidmašīnas “Tu-154” “melnās kastes” ierakstu analīzi, pēc kā par galveno katastrofas versiju atzīta pilotēšanas kļūda, ziņo avoti.
“Pabeigta sākotnējā “melnās kastes” datu analīze. Tā ļauj izdarīt secinājumu, ka galvenā katastrofas versija ir saistīta ar gaisa kuģa pilotēšanas kļūdu,” pavēstīja avots.
Balss ieraksta “melnajā kastē” fiksētas pēdējās sekundes pilotu kabīnē, kurā dzirdami kliedzieni “Aizspārņi, kuce!” un “Krītam, komandieri!”, ziņo Krievijas mediji.
Kā pavēstīja avots aģentūrai “Interfax”, pēc sākotnējās informācijas lidmašīna cietusi avāriju “sagāšanās” dēļ, jo nav bijusi pietiekama spārnu celtspēja. Pēc viņa teiktā, “Tu-154” aizspārņi nostrādājuši nesaskaņoti, to neizbīdīšanās rezultātā tika zaudēta nepieciešamā celtspēja, un ātrums nav bijis pietiekams augstuma uzņemšanai.
Jau vēstīts, ka Krievijas Aizsardzības ministrijas lidmašīna “Tu-154” ar 92 cilvēkiem svētdien avarēja dažas minūtes pēc izlidošanas no Sočiem. Ar to sagaidīt Jaungadu Sīrijā devās Krievijas armijas karavīri, Aleksandra Aleksandrova vārdā nosauktā Krievijas armijas dziesmu un deju ansambļa mākslinieki un žurnālisti.
Saskaņā ar Krievijas Aizsardzības ministrijas publiskoto informāciju, kas balstīta uz pasažieru sarakstiem, lidmašīnā atradušies 64 Aleksandrova ansambļa mākslinieki, tai skaitā tā vadītājs Valērijs Halilovs, astoņi karavīri, deviņi žurnālisti no Krievijas televīzijas Pirmā kanāla, NTV un Aizsardzības ministrijas pārraudzītā telekanāla “Zvezda”, divi valsts ierēdņi un starptautiskās sabiedriskās organizācijas “Spravedļivaja pomoščj” (“Taisnīga palīdzība”) vadītāja, Kremļa cilvēktiesību padomes locekle Jeļizaveta Gļinka.
Viņa Krievijā bija iemantojusi cieņu kā “daktere Liza”, kas daudz nesavtīgi palīdzējusi bezpajumtniekiem, neraugoties uz ierēdņu liktajiem šķēršļiem. Kā vēsta mediji, Gļinka uz Sīriju pavadījusi Latakijas universitātes slimnīcai paredzētu medikamentu kravu.
Avarējusī lidmašīna būvēta pirms 34 gadiem, pēdējo reizi remontēta 2014.gadā, bet tehniskā apkope tai veikta šā gada septembrī.