Noskaidrots, kurš uzņēmums Latvijas interneta lietotāju datoros reklamējas visvairāk 4
Jūnijā reklamētākais zīmols Latvijas interneta lietotāju datoros bija mazumtirdzniecības veikalu tīkls “Rimi”, kura reklāmas sasniegušas 506 320 jeb 46,42% Latvijas interneta lietotāju jeb “Real Users” no datora, liecina starptautiskā interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma “Gemius” apkopotā interneta reklāmu kampaņu monitoringa rīka “AdReal” dati.
Otrajā vietā seko mazumtirdzniecības tīkls “Lidl”, kura interneta reklāmas sasniegušas 490 560 lietotāju no datoriem jeb 44,97% Latvijas interneta lietotāju, savukārt topa trešo vietu ieņem “RD Electronics”, kura reklāmas jūnijā parādījušās 456 480 interneta lietotāju datoros jeb 41,85% “Real Users”.
Jūnijā ceturtajā vietā ierindojies “Mego”, kura reklāmas sasniegušas 454 760 lietotājus, bet no desmitās uz piekto pozīciju displeja reklāmu topā pakāpusies Latvijas nacionālā lidsabiedrība “airBaltic” ar 451 280 “Real Users”. Sestajā vietā jūnijā bija “Pērc un Pārdod” ar 440 880 lietotājiem, bet septītajā vietā topam pievienojies tirdzniecības nozares zīmols “Eapavi” ar 430 120 “Real Users”.
Jūnija topa astotajā vietā ierindojies mazumtirgotājs “Maxima” ar 419 760 “Real Users”, bet “Tet veikals” ar 395 840 “Real Users” ir devītais populārākais zīmols pēc displeja reklāmu sasniegto lietotāju skaita.
“Top10” noslēdz “Swedbank”, kuras reklāmas sasniegušas 392 680 lietotāju.
Datos par video reklāmām pirmajā pozīcijā ierindojas telekomunikāciju zīmols “Tet” ar 297 200 lietotājiem, kuru datoros parādījušās zīmola video reklāmas. Saglabājot maija pozīciju, otrajā vietā ierindojas “BetSafe” ar 240 240 “Real Users”, bet pirmo trijnieku noslēdz “Optibet”, kas kā video kreatīvi parādījušies 220 960 000 lietotājiem. Ceturtajā vietā ierindojās “Ferratum Bank” ar 212 480 “Real Users”. Pagājušajā mēnesī video reklāmu “Top 10” piektajā pozīcijā ierindojās Latvijas nacionālā lidsabiedrība “airBaltic” ar 208 960 lietotājiem.
Apskatot topa zīmolu rādītājus pēc “eQ Ad Contacts” jeb reklāmas kontakta kvalitātes rādītāja, vairāk nekā viena miljona kontaktu pagājušā mēnesī uzrādījuši mazumtirgotāji “Rimi” un “Lidl”. Šo rādītāju veido četri elementi – reklāmas veids, kontakta ilgums, reklāmas izmērs un vienlaicīga citu reklāmu klātbūtne lietotāja logā.
“Gemius AdReal” sistēmā katru dienu tiek apstrādāti ap četri miljoni video reklāmu un 54 miljoni displeja reklāmu, tostarp ik dienu sistēmā ienāk aptuveni 60 000 jaunas displeja un 5000 video reklāmas. Reklāmas tiek kategorizētas 18 nozarēs – telekomunikācijas, apģērbs un aksesuāri, tirdzniecība, pārtika, finanses, farmācija, mājsaimniecības preces un citās, ko iespējams skatīt detalizēti arī virknē apakšnozaru. Tās iespējams izdalīt pēc zīmola īpašnieka, zīmola, medija īpašnieka, medija kanāla vai nozares.
Pētījuma pamatā ir aptuveni 3000 interneta lietotāju liels panelis mēnesī (2000 panelistu dienā) vecuma grupā no 7 līdz 74 gadiem – reprezentatīva interneta lietotāju grupa, kas savās interneta pārlūkprogrammās datoros ir lejupielādējusi spraudni, ar kura palīdzību iespējams mērīt tiešsaistes reklāmas kampaņu efektivitāti. Ievāktie dati tiek kategorizēti un svērti, lai iegūtu kopējo tiešsaistes reklāmas tirgus ainu.