Noskaidroti Latvijas eksporta čempioni 0
Šogad Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) un Ekonomikas ministrijas rīkotajā konkursā “Eksporta un inovācijas balva 2018” balvas tika sadalītas piecās nominācijās.
Konkursa mērķis ir paust atzinību un godināt Latvijas komersantus, kas sasnieguši labus rezultātus, gan radot jaunus un eksportspējīgus produktus, gan nodrošinot vietējo tirgu ar augstas kvalitātes pašmāju ražojumiem.
Par “Eksporta čempionu” šogad atzīta Latvijas nacionālā aviokompānija AS “Air Baltic Corporation” (“Air Baltic”).
Kategorijā “Eksportspējīgākais komersants” lielo/vidējo komercuzņēmumu grupā pirmo vietu ieguva informācijas tehnoloģiju (IT) pakalpojumu sniedzēja “Accenture” Latvijas filiāle par IT pakalpojumiem ar augstāko pievienoto vērtību.
“Accenture Latvia” lepojas ar strauju izaugsmi, katru gadu palielinot apgrozījumu vidēji par 25–25%, uzsvēra kompānijas projektu portfeļu vadītājs Latvijā Jānis Paksis.
Otrajā vietā ierindojās pilna cikla ārējo fasāžu konstrukcijas piegādātājs “Skonto Plan”, savukārt trešo vietu ieguva zivju konservu un zivju kulinārijas ražotājs “Karavela”, kurš spējis zivju konservu ražošanu pielāgot jaunām Rietumu tirgus vajadzībām.
“Karavelas” līdzīpašnieks Jānis Endele atzina, ka kompānija ir viens no nedaudzajiem vienradžiem, kas vēl palikuši nozarē un turpmāk centīsies latiņu turēt augstu, lai varētu parādīt, ka Latvija ir vieta, kur vienradži mīt.
Atzinību šajā kategorijā saņēma arī metālizstrādājumu ražotājs “Dinex Latvia”, bērza saplākšņu ražotājs “Stiga RM”, risinājumu e-komercijas veikaliem izstrādātājs “Printful Latvia”, liekti līmēto un masīvkoka mēbeļu ražotājs SIA “Kvist”, kā arī augļu un sukāžu ražotājs SIA “Rāmkalni Nordeco”.
Kategorijā “Importa aizstājējprodukts” pirmo vietu ieguva “Lat Eko Food” biezeņi “Rūdolfs” stāvpakās, aiz sevis atstājot SIA “Latgales dārzeņu loģistika” (“Mežvidu” tomāti”), bet trešajā vietā – musli “Graci” ražotājs SIA “Felici”.
Atzinību šajā kategorijā saņēma mozaīkas dekoratīvā apmetuma “Sakret GAP” ražotājs “Sakret Plus” un stiklšķiedras karoga mastu ražotājs SIA “Zīmes”.
Par Eksportspējīgāko komersantu mazo komercuzņēmumu grupā atzīts “Sonarworks” par “Sonarworks Reference” akustisko programmatūru, aiz sevis atstājot datu analīzes, vizualizācijas un biznesa inteliģences (BI) lietojumprogrammu uzņēmumu “eazyBI”.
“eazyBI” īpašnieks Raimonds Simanovskis norādīja, ka IT nozare ir viena no straujāk augošajām un Latvijā ir visi priekšnoteikumi, lai to varētu darīt. “Vajag uzdrošināties iet starptautiskajos tirgos. Latviešiem patīk dzīvot viensētās.
Uzskatu, ka vajag radīt jaunas efektīvas digitālās viensētas, lai var strādāt no mājām,” viņš teica.
Savukārt trešajā vietā šajā kategorijā ierindojās inovatīvu sporta trenažieru tirgotājs SIA “Sport Revolution”, kura produkcija palīdz pat Kanādas sportistiem.
Atzinību šajā kategorijā saņēma sintētisko sporta segumu ieklājējs “European Sport Installations”, aviācijas mācību kursu sniedzējs “Air Baltic Training”, lietotāja saskarsmes pakalpojumu sniedzējs “UX Design Agency”.
Kategorijā “Inovatīvākais produkts” par labāko atzīta “Gamechanger Audio” par mūzikas instrumentu skaņas paildzināšanas pedāli “PLUS”, kam seko “Aerones” par augstas celtspējas bezpilota lidaparātu.
Trešajā vietā ierindojās SIA “Elmi” par centrifūgu “CM-75 Plus”, kas kvalitātes ziņā ir līdzvērtīga Vācijas standartiem.
Atzinību šajā kategorijā saņēma mobilo sakaru operatora “OSS Networks” platforma “SmartMEX”, “Ice Bliss” par saldējumu “Bliss Gelato” un kosmētikas ražotājs “Madara Cosmetics” par SPF saules aizsardzības produktu līniju.
Savukārt kategorijā “Rūpnieciskais dizains” pirmo vietu ieguva “Ripo fabrika” par izcilu dizainu un starptautiskas kvalitātes alumīnija margu sēriju, otrajā vietā ierindojās bruņu un šķembu vestu ražotājs “Technical Textiles”, bet trešo vietu ieguva “Chocolette Confectionary” par šokolādi ar samazinātu kaloriju daudzumu.
Atzinību ieguva arī SIA “Vizulo” par gaismekli “Lakstīgala”, SIA “Piche” par radošu vērienu, būvējot industriālo parku “Lidostas Parks”, “Pharm & med” par “LYLsunD3” vitamīna spreju un krila eļļas “KID” želejas lācīšiem.
Ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens pasākumā norādīja, ka “Eksporta un inovācijas balva” ir svarīga balva, kas rāda, kuriem Latvijas uzņēmumiem ir vislielākais nākotnes potenciāls, un tas ir kā signāls investoriem.
Latvijas kopējā ekonomikas izaugsme saskan ar valdības solīto, un šogad gaidāms aptuveni 5% iekšzemes kopprodukta (IKP) pieaugums. Šogad eksports aug straujāk nekā valsts tautsaimniecība, eksporta un inovāciju sistēma strauji sāk sakārtoties, preču un pakalpojumu eksporta struktūra uzlabojas.
Labus rezultātus uzrāda informācijas tehnoloģiju (IT) nozare, rodas arī visdažādāko tehnoloģiju pakalpojumu kompānijas. Par tirgus briedumu liecina ne tikai eksporta struktūras uzlabošanās, bet arī situācija iekšējā tirgū, kur ir ļoti daudz spēcīgu kompāniju, kas attīstās.
Attīstās ekosistēmas, arī “start-up” uzņēmumi, arī universitātes arvien vairāk raugās tirgus virzienā un iesaistās uzņēmējdarbībā. Konkurss “Eksporta un inovācijas balva” tika rīkots jau 14. gadu, tā patrons ir Valsts prezidents Raimonds Vējonis.
UZVARĒTĀJI: “Eksporta čempions” – AS “Air Baltic Corporation” (“air Baltic”)
“Eksportspējīgākais komersants” lielo/vidējo komercuzņēmumu grupā – “Accenture” Latvijas filiāle.
Kategorijā “Importa aizstājējprodukts” – “Lat Eko Food” biezeņi “Rūdolfs” stāvpakās.
Kategorijā “Inovatīvākais produkts” – “Gamechanger Audio” par mūzikas instrumentu skaņas paildzināšanas pedāli “PLUS”.
Kategorijā “Rūpnieciskais dizains” – “Ripo fabrika”.
Avots: LIAA