Uzņēmuma “GotWood” dibinātājs Krišs Kāpostiņš.
Uzņēmuma “GotWood” dibinātājs Krišs Kāpostiņš.
Foto: Anda Krauze

Nosauca koku vārdā, uzšķīla nākotni. No mārketinga pie sava uzņēmuma 0

Pirms uzņēmuma “GotWood” dibināšanas Krišs Kāpostiņš gandrīz desmit gadus peldējās sabiedrisko attiecību un mārketinga nozares ūdeņos; pusi šā laika arī radio ēterā (“Radio Valmiera”, “Radio TEV”).

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
Lasīt citas ziņas

Šī pieredze deva lielisku iespēju strādāt ar visdažādākajiem produktiem, tos reklamējot, aprakstot un visādi citādi iesaiņojot pārdošanai plašam cilvēku lokam.

Tomēr ņemot vērā, ka tie vienmēr bija citu uzņēmumu radīti produkti, gandarījums par padarīto izpalika. Tā vietā, lai visu mūžu pavadītu pie rakstāmgalda un piepildītu citu cilvēku sapņus, Krišs nolēma, ka pienācis laiks mainīt vidi un sākt radīt ko savu, turklāt taustāmu.

Kāpēc koks?

CITI ŠOBRĪD LASA

Kā saka pats Krišs, viņam paveicies ar tādu bērnības pieredzi, kad āmurs, kāda nagla un dēļa gabals vienmēr esot bijis pa rokai, tāpēc ideja strādāt ar koku tepat vien gaisā virmojusi, tikai gaidījusi īsto brīdi, lai uzņemtu apgriezienus un īstenotos praksē.

Augot šādā vidē, gandrīz viss tika paveikts pašu spēkiem, tajā skaitā mājas būvniecība. Tas raisīja interesi ņemt rokās instrumentus un nekautrēties apgūt prasmi strādāt ar tiem.

Arī vecāki jau ilgāku laiku mudināja dēlu uzsākt ko savu.

Un tā soli pa solim, arvien vairāk noticot savām spējām, lēmums – mainīt dzīvi par 180 grādiem un ņemt profesionālo virzību paša rokās – bija nobriedis.

Pagāja aptuveni pusgads kopš Kriša pēdējās dienas ofisā līdz pirmajai dienai darbnīcā. “Lai sāktu uzņēmējdarbību, vispirms devos uz finanšu institūciju “Altum”.

Konsultējos, rakstīju biznesa plānu un veicu visas nepieciešamās darbības, lai piesaistītu finansējumu. Paveicās satikt pretimnākošu konsultantu, kurš palīdzēja salikt visu pa plauktiņiem un pārvarēt pirmās bailes par savu ideju runāt publiski.

Neizsakāmi liels ieguvums bija iespēja sešus mēnešus pavadīt Jūrmalas biznesa inkubatorā, kur satiku savus pirmos sadarbības partnerus un iedvesmojos jaunām idejām.

Pasmēlu tur daudz kvalitatīvu zināšanu par visdažādākajiem uzņēmējdarbības aspektiem,

sākot no grāmatvedības līdz tam pašam mārketingam, kas jau iepriekš man nebija svešs,” par pirmajiem soļiem sava uzņēmuma izveidē stāsta Krišs.

Darbnīca tika iekārtota vietā, kur vectēvs kādreiz turēja un laboja savu auto. Taču jau pirmajā dienā nāca atskārsme, ka samērā drīz tur sāks pietrūkt vietas, tāpēc paplašināšanās telpu ziņā šobrīd ir mērķis nr. 1.

Pilnai laimei būtu nepieciešami vēl pāris darbgaldi.

Nebūt nav mazsvarīgi, ka uzņēmumam ir starptautiski saprotams nosaukums – “GotWood”. Krišs skaidro izvēli: “Domāju, ka pastāv potenciāls attīstīt pārdošanu arī aiz mūsu valsts robežām, tāpēc jau laikus parūpējos par atbilstošu vārdu.

Kāpēc tieši šāds? Reiz kādā interneta mājas lapā skatījos preces prezentreklāmas piedāvājumu un ienāca prātā jautājums – vai tā ir no koka? Nebija.

Reklāma
Reklāma

Domu par “ir koks” pierakstīju, un vēlāk, kad pienāca kārta risināt nosaukuma jautā-jumu, vienkārši to pārtulkoju.”

Pieredze un zināšanas kliedē šaubas

Foto: Anda Krauze

Darbs uzņēmumā norit ar kvalitatīvu Vācijā un Austrijā ražotu tehniku, kurā ieguldīta lielākā daļa aizņēmuma summas. Vidēji trešā daļa darba tiek paveikta ar datorvadības darba galdu, pārējais – ar dažādiem elektroinstrumentiem.

Tomēr jebkura projekta noslēgumā, tāpat kā atsevišķās tā tapšanas stadijās, protams, nepieciešams arī roku darbs.

Krišs atklāj, par ko sākumā bijušas vislielākās šaubas: “Par to, ka pieprasījums būs, es nešaubījos,

vairāk mani uztrauca, vai spēšu izgatavot vienu vai otru lietu.

Tas tāpēc, ka visu, ko esmu darījis pēdējos divus gadus, vairāk vai mazāk apguvu pašmācības ceļā. Taču – katru dienu turpinot attīstīties un apgūstot arvien jaunas lietas, arī šaubas viena pēc otras kliedējās.

Esmu sapratis – tu uztraucies tikai tad, kad neesi gatavojies, un šo atziņu var attiecināt gandrīz uz visu dzīvē!”

Šobrīd, kad ģimenes uzņēmums SIA “GotWood” vēl atrodas attīstības sākumposmā, divu cilvēku superkomanda (Krišs un viņa brālis Mikus) ir atvērta daudzveidīgai sadarbībai.

“Labprāt iesaistāmies jaunu ideju realizēšanā, nevis štancējam jeb izgatavojam vienu un to pašu, kas būtu raksturīgi, piemēram, lielām rūpnīcām.

Protams, ietekmējamies arī no ārzemēs redzētā –

gan tehnoloģiju ziņā, gan jaunu lietu radīšanā ar jau esošo tehnisko nodrošinājumu,” teic uzņēmuma vadītājs Krišs.

Abi brāļi pašrocīgi izstrādā gan dizainu, gan frēzē, zāģē, montē, krāso, piegādā preces, un dienas beigās vēl arī uzslauka darbnīcā grīdu. Grāmatvedības jautājumiem gan tiek izmantoti ārpakalpojumi.

Nepieņemt lēmumus klienta vietā

Kā jau tas mēdz notikt, smeļot pieredzi un mācoties, par savu darbu reizēm nācies uzklausīt arī kritiku. Krišs atzīst: “Jo mierīgākā tonī kritika tiek pasniegta, jo vieglāk to objektīvi uztvert un izvērtēt, kas lietas labā darāms.

Ja labot vairs nav iespējams, jābūt gataviem par pasūtījumu arī atdot atpakaļ naudu.

Tas nav nekas pretdabisks, tā mēdz notikt, īpaši ceļa sākumā.” Tikpat svarīga ir komunikācijas ētika. Runājot ar klientiem, Krišs vienmēr cenšas turēt prātu atvērtu, un viens no uzņēmuma nerakstītajiem likumiem ir nepieņemt lēmumu klienta vietā.

Arī vienošanās par saprātīgiem termiņiem nav mazsvarīga.

Ne reizi ir nācies atteikt pasūtījumu, jo bijusi saspringta noslodze. Labāk ir atteikt uzreiz, nevis lieki apsolīt un solījumu neturēt.

Bet kopumā Krišam ļoti patīk iesaistīties un būt klāt produkta radīšanas procesā no A līdz Z: “Lai nāktu pie mums, nav obligāti nepieciešams tehniski smalki nostrādāts rasējums. Labprāt uzklausām cilvēku idejas, piedāvājam risinājumus un palīdzam klienta iedomāto vīziju realizēt kokā.”

Uzteicami, ka SIA “GotWood” ar cieņu izturas pret izmantoto materiālu un vidi sev apkārt. “Materiāls mums ir kā resurss ar jau esošu pievienoto vērtību, tāpēc cenšamies to izmantot maksimāli efektīvi.

Arī skaidas taču var izmantot kā kurināmo.

Dažās jomās mums pat varētu piedēvēt zero waste īpašības. Koku ne vien izmantojam, bet vienlaikus cenšamies dabai arī atlīdzināt, piemēram, pirms pāris gadiem iestādījām vairāk nekā 2000 eglīšu pavisam tālas nākotnes projektiem,” ar paveikto dalās Krišs.

Foto: Anda Krauze

Tāpat brāļi vēlas izcelt veiksmīgo un draudzīgo sadarbību ar “Cat Care Community”. Beidzot ir izdevies apkopot dzīvnieku mājiņu piedāvājumu un standartizēt to izgatavošanu, pie kā strādāts gandrīz jau kopš pašas pirmās uzņēmuma dienas.

Ir izveidota atsevišķa produkta līnija, kam ir liels potenciāls paplašināties.

Kvalitāte no modes neiziet

Viss virzās uz priekšu veiksmīgi, pieprasījums ir labs, uzņēmums aug un attīstās. “Šī gada laikā ir doma ienākt plašākās telpās, pieņemt papildu darbiniekus un turpināt kāpināt apgrozījumu.

Plānā ir radīt arī aizvien interesantākus produktus ar arvien lielāku pievienoto vērtību.

Lai gan neesmu no tiem ražotājiem, kuri uzskata, ka katru reizi jāizgudro ritenis no jauna, lai cilvēkus pārsteigtu. Bieži vien ir gana ar to, ka darbs tiek paveikts kvalitatīvi. Labi un kvalitatīvi produkti vienmēr būs pieprasīti, vajadzīgi un raisīs interesi,” ar pārliecību saka Krišs.

Lai savus darbus popularizētu, tiek izmantoti sociālie tīkli, bet

labākā reklāma visos laikos ir bijis tā, ja atzinīgs vārds par uzņēmumu no mutes mutē.

Tieši tāpēc produktīva un kvalitatīva sadarbība ar klientiem ir tik būtiska.

Uzsākot avantūru ar savu uzņēmumu, Krišam nācies mainīt arī domāšanu par atpūtas paradumiem. Tā vietā, lai ietu uz kino, varbūt ir noderīgāk palasīt grāmatu, bet klubu un bāru apmeklējumus lieliski aizvieto, piemēram, pārgājiens.

Viņš turpina: “Vienu dienu nedēļā cenšos veltīt atpūtai. Jā, šobrīd vēl ir tas grūtais sākums, kad jāstrādā visvairāk, bet nav arī tā, ka nevaru pacelt galvu. Darba dēļ nekad neatsaku koncerta datumu ar grupu, kas ir manu mīļāko brīvā laika nodarbošanos saraksta augšgalā – spēlēt bungas uz skatuves.”

Vizītkarte

Foto: Anda Krauze

Krišs Kāpostiņš

Dzimis 1986. gada 3. augustā

Mācījies Vidzemes Augstskolā komunikāciju un sabiedriskās attiecības

Hobiji – bungu spēle (grupā “Mark In Red”), snovbords, riteņbraukšana; interesējas par cilvēces pūliņiem kosmosa izpētē

Neprecējies

Uzziņa

SIA “GotWood”

Foto: Anda Krauze

* Uzņēmums dibināts 2017. gada 13. oktobrī

* Atrašanās vieta: “Indrāni”, Valdlauči, Ķekavas novads

* Šobrīd uzņēmumā strādā divi darbinieki

* Piedāvājumā: dzīvnieku mājiņas, koka iepakojums, dāvanu kastes, koka suvenīri, datorizētās ciparu vadības (CNC) griešanas un lāzergravēšanas pakalpojumi

* Sadarbojas ar dzīvnieku aizsardzības organizācijām “Cat Care Community” un “Es esmu kaķis”

* Dzīvnieku mājiņu piedāvājums – standartizēts; viss pārējais tiek ražots un būvēts pēc individuāla pasūtījuma

* Mājas lapa: www.gotwood.lv, Instagram: gotwood_lv

* Moto: pievienot maksimāli augstu vērtību katram dēlim darbnīcā

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.