FOTO: AP/LETA/Scanpix

Nosaka laiku, kad saziņa ar VID būs tikai elektroniski 0

Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija otrdien, 17.decembrī, konceptuāli atbalstīja grozījumus nodokļu un nodevu likumā, kas paredz, ka iesniegumus Valsts ieņēmumu dienestam (VID) nodokļu administrēšanas jautājumos no 2021.gada nodokļu maksātāji varēs iesniegt tikai, izmantojot elektroniskās deklarēšanas sistēmu (EDS).

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Kokteilis
3 visbīstamākās zodiaka zīmju pārstāves, kas bez sirdsapziņas pārmetumiem var atņemt citas vīrieti
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
Lasīt citas ziņas

Plānots, ka jebkurš iesniegums, kurā ietverts VID kompetencē esošs lūgums, sūdzība, jautājums vai priekšlikums, kā arī gada ienākumu deklarācija, būs jāiesniedz tikai elektroniski, informē Saeimas Preses dienests.

Lai personas, kas nav EDS lietotājas, varētu apgūt iemaņas darbam ar elektronisko sistēmu, ka arī, lai VID varētu veikt izglītojošus pasākumus un informēt iedzīvotājus par gada ienākumu deklarācijas aizpildīšanu un iesniegšanu elektroniski, izmaiņas plānots ieviest no 2021.gada 1.janvāra.

CITI ŠOBRĪD LASA

Lai persona varētu lietot EDS, tai būs jāreģistrējas kā elektroniskās deklarēšanas sistēmas lietotājam. To varēs izdarīt tiešsaistē, autentificējoties ar internetbanku, elektronisko identifikācijas karti vai drošu elektronisko parakstu.

Tāpat par EDS lietotāju varēs kļūt, personīgi iesniedzot rakstisku iesniegumu VID un apliecinot savu identitāti. VID iesniedzēju reģistrēs kā EDS lietotāju un tam piešķirs lietotājvārdu un paroli.

Likuma grozījumi rosināti, lai paātrinātu informācijas apriti un samazinātu administratīvo slogu gan nodokļu maksātājiem, gan nodokļu administrācijai.

Patlaban VID nodokļu maksātājiem nodrošina vairāk nekā 220 dažāda veida pakalpojumus nodokļu (nodevu) administrēšanas un muitas jomā. VID dati liecina, ka pagājušajā gadā no fiziskajām un juridiskajām personām saņemti turpat 95 tūkstoši, bet šī gada pirmajos septiņos mēnešos virs 50 tūkstošiem dokumentu papīra veidā, teikts grozījumu anotācijā.

Tāpat VID statistika liecina, ka ik gadu apmēram 18 procenti no gada ienākumu deklarācijām tiek iesniegtas papīra veidā, un to atbilstoša apstrāde VID 2017.gadā izmaksāja vairāk nekā divus miljonus eiro.

Apspriežot iecerētās izmaiņas, komisijas sēdē izskanēja vairāki jautājumi, tostarp par to, cik samērīga ir pilnīga pāreja uz saziņu elektroniski.

Pēc dienesta vēstītā, tika uzsvērts, ka ikvienam, kam ir nepieciešams, piemēram, noskaidrot kādu interesējošu jautājumu, iesniegt sūdzību vai apstrīdēt pieņemtu lēmumu, ir jānodrošina iespēja to izdarīt.

Reklāma
Reklāma

Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektore Ieva Jaunzeme, kā arī Finanšu ministrijas pārstāvji deputātiem apliecinājuši, ka vairākus jautājumus plānots risināt, sniedzot priekšlikumus likumprojekta otrajam lasījumam, tostarp par nodokļu administrācijas ieceri fiziskajām personām piedāvāt parakstīt jau priekšaizpildītu ienākumu deklarāciju no VID rīcībā esošajiem datiem.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.