Nodokļu maksātāji reģistrācijas apliecības varēs saņemt arī elektroniskā formātā 0
Nodokļu maksātājiem reģistrācijas apliecības no 21.jūlija būs iespēja saņemt arī skenētā veidā elektroniski Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Elektroniskās deklarēšanas sistēmā (EDS), informē VID.
Tas nozīmē, ka nodokļu maksātājiem, kurus reģistrē VID, no nākamās nedēļas būs iespēja izvēlēties reģistrācijas apliecības saņemšanas veidu.
Personai, ierodoties VID, lai reģistrētos kā nodokļu maksātājam vai reģistrētu nodokļu maksātāja struktūrvienību, būs iespēja izvēlēties starp šādām divām reģistrācijas apliecības saņemšanas iespējām – saņemt reģistrācijas apliecību klātienē 10 dienu laikā pēc reģistrācijas pieteikuma iesniegšanas vai saņemt to skenētā veidā elektroniski, izmantojot VID EDS funkcionalitāti “Sarakste ar VID”.
Ja nodokļu maksātājs vēlas reģistrācijas apliecību saņemt papīra formā, to var saņemt jebkurā klientu apkalpošanas centrā neatkarīgi no personas deklarētās dzīves vietas vai reģistrētās juridiskās adreses. Iesniedzot reģistrācijas pieteikumu, personai jāinformē VID darbinieks par vēlamo reģistrācijas apliecības saņemšanas vietu. Reģistrācijas apliecības oriģināls papīra formātā tiek izsniegts tikai pašam apliecības pieteicējam vai tā pilnvarotai personai personīgi.
VID atgādina, ka no 2014.gada 1.jūnija, lai pieslēgtos VID EDS, vairs nav jāslēdz līgums ar VID, bet ikviens var kļūt par EDS lietotāju, izmantojot portāla “www.latvija.lv” piedāvātos autentifikācijas līdzekļus (vairāku Latvijas kredītiestāžu – “Swedbank”, SEB, “Citadele”, “Norvik banka”, “Nordea” un DNB – internetbanku lietotājvārdu un paroli), Pilsonības un migrācijas pārvaldes izsniegto eID viedkarti vai VAS “Latvijas Valsts radio un televīzijas centra” izsniegto elektronisko paraksta viedkarti (e-parakstu).