18+! No “Pamatinstinkta” līdz “Striptīzam”. 30 visu laiku labākās filmas “par to” (trešā daļa) 0
Ja kādu dienu vai vakaru neplānojat doties ārpus mājas, bet izvēlaties laiku pavadīt gultā un pie televizora, piedāvājam noskatīties kādu no 30 visu laiku seksuālākajām filmām.
„Naktis bugi stilā” („Boogie Nights”)
Kad 90. gados 27 gadus jaunais režisors Pols Tomass Andersons strādāja pie filmas „Naktis bugi stilā” projekta, uz galveno lomu tajā viņš bija nolēmis aicināt Leonardo di Kaprio, kurš viņu iedvesmoja filmā „Basketbolista dienasgrāmata”, tomēr viņu jau paspēja uzrunāt Džeims Kamerons filmai „Titāniks”. Gala rezultāta lomu ieguva tolaik ar seksapīlām „Calvin Klein” apakšveļas reklāmām slavu ieguvušais Marks Vālbergs.
„Naktis bugi stilā” nedrīkst jūs maldināt ar savu nosaukumu – filma nebūt nestāsta par disko laiku, bet par galvenā varoņa Dirka Diglera kļūšanu par pornoindustrijas zvaigzni jau minētajā laikā. Nejauša satikšanās ar pornofilmu režisoru – un, lūk, viņš jau ir skaļas mūzikas un košu burziņu virpulī, bet filmēšanas laukumā viņa partnere ir režisora sieva, skaistule Džuliana Mūra.
Filmā režisors lieliski atklājis sarežģītās attiecības ar vecākiem, pieaugšanu, zvaigžņu slimību.
„Dublieris” („Body Double”)
Režisors Braiens de Palma ir slavens ar saviem darbiem, starp kuriem ir gan „Kerija”, gan „Seja ar rētu”. Ļoti bieži, uzkaitot viņa darbus, daudzi aizmirst pieminēt trilleri „Dublieris”, filmu ar atklāti erotisku zemtekstu.
Detektīvfilmas sižets ieintriģē ar pirmajiem kadriem: vientuļš kinoaktieris Džeiks vakaros izklaidējas, tālskatī vērojot meiteni pretējā mājā, kura ik vakaru pie neaizvērtiem aizkariem sarīko „striptīza seansu”. Vienā šādā vakarā ierastās izklaides vietā varonis redz, kā notiek meitenes slepkavība uz seksuāla pamata. Cik gan ļoti pārsteigts bija Džeiks, kad ievēroja, ka viņa „pornozvaigzni” nomainīja ar citu meiteni, lai viņa turpinātu savus priekšnesumus. Mēģinot pats veikt savu izmeklēšanu, viņš arvien dziļāk iegrimst samudžinātajā sižeta līnijā.
Kritiķi bieži šajā filmā saredz daudz mūsdienīgāko Hičkoka filmas „Logs uz pagalmu” versiju – iespējams, tādēļ tā tika sagaidīta gana vēsi. Bet šo filmu ir vērts redzēt kaut vai tādēļ, lai apjūsmotu jauno Melāniju Grifitu.
„Neuzticīgā” („Unfaithful”)
Šoreiz atkal runa ir par erotikas meistara Adriana Leina darbu – šoreiz par krimināldrāmu „Neuzticīgā”. Filma vēsta par ģimenes pāri Edvardu un Koniju, kuri audzina astoņgadīgo dēlu un šķiet absolūti laimīgi laulībā. Viss sagrūst mirklī, kad Konija iepazīstas ar kādu skaistuli un, zaudējusi galvu, metas viņa skavās. Konija aizmirst par visu pasaulē, bet vīrs uzzina par sievas neuzticību un tas diemžēl noved pie visai traģiskām sekām.
Laulāto pāri spēlē Ričards Gīrs un Daiena Leina, bet galvenās varones mīļāko – Olivjē Martiness. Vērojot pārsteidzoši skaistās Daienas un Olivjē varoņu mīlas ainas, ir viegli noticēt, ka galvenā varone ir zaudējusi galvu pēc 11 laulībā pavadītiem gadiem.
„Nepiedienīgs piedāvājums” („Indecent Proposal”)
Bet ko darītu jūs, ja miljardieris, kuru apbūrusi jūsu sieva, par vienu nakti kopā ar viņu piedāvātu miljonu dolāru? Tieši ar šādu morāles dilemmu saskaras Adriana Leina filmas „Nepiedienīgs piedāvājums” galvenais varonis.
Noskatoties kārtējo viņa filmu, kas pārpilna ar „nepieklājībām”, nevilšus gribas uzdot jautājumu – vai tikai Leins vienkārši nav apsēsts ar erotomāniju? Iespējams, viņš vienkārši saprot, kāda tēma vienmēr būs skatītāju pieprasīta.
Un tā, Daiena, kuras lomā filmējusies Demija Mūra, savas un vīra kopīgas nākotnes vārdā piekrīt miljardiera piedāvājumam. Un drīz vien vīrs, kura lomā ir apburošais Vudijs Harelsons saprot, ka sieva pret bagāto pielūdzēju nav vienaldzīga. Ar kuru paliks varone, to uzzināsiet noskatoties šo filmu.
„Kauns” („Shame”)
Katrs tukšumu aizpilda pēc saviem ieskatiem. Maikla Fasbendera varonis Brendons darbā skatās porno, viegli iepazīstas bāros un uz ielas, kā arī izsauc uz mājām vieglas uzvedības meitenes.
Reiz dzīvoklī iemaldās viņa māsa Sisī, kuru tēlo Kerija Maligana. Sākotnēji viņa pieķer brāli masturbējot, pēc tam atrod viņa datorā pornogrāfiju. Pēc tam Brendons izmet gan datoru, gan žurnālus – viņam kļūst kauns, bet skatītājs saprot, ka brāļa un māsas attiecībās ne viss ir tik vienkārši.
Režisora Stīva Makvīna britu drāma par seksoholiķa Brendona dzīvi ir smags kino. No sākuma līdz pat beigu kadriem skatītājs vēro ne tikai cilvēka, kurš ir apsēsts ar seksu, ciešanas, bet tāda cilvēka dzīvi, pār kuru valda dzīvnieciski instinkti. Galvenā varoņa bēda – vientulība, bet viņa slimība – mīlestība pret paša māsu, problemātisku meitenei ar suicīdām tieksmēm, ar kuru jau tā ir sarežģītas attiecības.
Jāatzīmē, ka 2011. gada Venēcijas kinofestivālā Maikls Fasbenders saņēma balvu par labāko vīrieša lomu.
„Klavierskolotāja” („The Piano Teacher”)
Austriešu rakstnieces Elfrīdas Jalinekas romāna „Klavierskolotāja” ekranizācija jau sākotnēji tika apvainota pornogrāfijā. Savukārt daudzi piekrīt filmas režisoram Mihaelam Hānekem, kurš teica, ka vēlējies uzņemt vienkārši nepieklājīgu filmu.
40 gadus vecā Vīnes konservatorijas klavierskolotāja Ērika, kuras lomā franču aktrise Izabella Ipēra, pa dienu māca studentiem mūziku, bet vakaros apgūst seksa veikalu piedāvājumu. Viņu gadiem nomākusi autoritatīvā māte, savā dvēselē Ērika glabā noslēpumu, bet zem gultas – koferīti ar sadomazohistiskām rotaļlietām. Reiz Ērikā iemīlas viens no viņas studentiem, bet Ērika ļauj vaļu savām izvirtušajām vēlmēm ieraudzīt dienasgaismu.
Daudzas ainas izsauc riebumu, dažas – žēlumu. Viennozīmīgi var teikt tikai to: filma ierauj un ilgi neatlaiž. Un labākais apliecinājums tam – trīs godalgas 2001. gada Kannu kinofestivālā: lielā žūrijas balva, Sudraba balva par labāko vīrieša lomu un Sudraba balva par labāko sieviešu lomu.
„Antikrists” („Antichrist”)
Neskatoties uz mazo budžetu, Larsa fon Trīra filmas vienmēr atšķiras ar savu sarežģītību un dziļumu. „Antikirists” nav izņēmums. Tas ir daudzslāņains un to grūti saprast pēc pirmās noskatīšanās reizes. Jūs paši varat izlemt, kas tad īsti ir antikrists un ļaunums šajā filmā.
Skatītājiem tiek piedāvāts ielūkoties pāra, kuri negaidot zaudējuši savu bērniņu, dzīvē. Pēc notikušā sieva cieš no baiļu un panikas lēkmēm. Sievietes vīrs, būdams psihiatrs, nolemj palīdzēt sievai cīnīties ar šīm lēkmēm un aizved viņu uz klusu, nomaļu vietu, kur pāris iemitinās kādā vientuļā mājā un tur satiek savus dēmonus aci pret aci.
Filmas pamatmotīvs nav seksuālas ainas, tomēr tās ir ļoti atklātas un dažus kritiķus pat iedzina šoka stāvoklī ar savu pornogrāfisko raksturu. Tiesa, filmēšanas laikā aktierus Viljamu Defo un slavenā Serža Geinsbūra meitu aktrisi Šarloti Geinsbūru nomainīja īsti pornoaktieri.
„Striptīzs („Striptease”)
Filmēšanas laikā „Striptīza” zvaigzne Demija Mūra lielākai ticamībai pat apmeklēja horeogrāfijas stundas un profesionāli apguva striptīzu. Gala rezultātā viņas izpildītais striptīzs filmā bija izstrādāts līdz perfektumam.
Neraugoties uz to, ka filma ieguva rekorddaudz „Zelta aveņu” balvu un pat tika atzīta par desmitgades sliktāko filmu, mēs joprojām atceramies, kā tā satrauca 90. gadu puišeļu prātus.
Filma vēsta par skaistas sievietes Ērinas Grīnas smago dzīvi. Viņai ir jāpamet līdzšinējais darbs un jāiet strādāt par striptīzdejotāju, lai nopelnītu naudu un atgūtu savu meitu, kura pēc šķiršanās no vīra, dzīvo kopā ar viņu.
Īpaši gribas izcelt Demijas deju kongresmeņa priekšā, skanot slavenajai kompozīcijai „Sweet Dreams”.
„Baseins” („Swimming Pool”)
Šī izlase būtu nepilnīga, ja tajā nebūtu iekļauta viena no franču kulta režisora Fransuā Ozona filmām. Izvēle kritusi uz filmu „Baseins” ar Šarloti Remplingu un Ludvenu Sanjē galvenajās lomās.
Darbība sākas brīdī, kad slavena angļu rakstniece Sāra Mortona, kura atrodas savdabīgā radošās krīzes stāvoklī, pārceļas uz sava izdevēja villu, lai tur vienatnē pastrādātu. Tomēr viņas plānus izjauc izdevēja meita – jaunā, seksuālā un atbrīvotā Džūlija, kura nedaudz atgādina Lolitu. Džūlija to vien dara kā ved uz mājām dažāda vecuma kavalierus, kas sākotnēji tikai satrauc pavecojušās dāmas fantāziju, bet kāda jaukā dienā noved pie sāncensības ar nebūt ne nevainīgām sekām.
Kritiķi filmu uzņēma labvēlīgi, bet Šarlote Remplinga 2003. gadā saņēma Eiropas kinoakadēmijas balvu par labāko sieviešu lomu.
„Atklājums” („Disclosure”)
Reti kuram zināma amerikāņu filma „Atklājums” ar Maiklu Duglasu un Demiju Mūru galvenajās lomās 1994. gadā pamatīgi nopelnīja. Sauklis „Sekss – tas ir virzītājspēks” uzreiz norāda, kas „virzīs” filmu.
Melodramatiskā erotiskā trillera sižets sasaucas ar filmu „Liktenīgais valdzinājums”, jo Maikla Duglasa varonis atkal pret sevi jūt sievietes seksuālo iekāri. Toms – liela uzņēmuma darbinieks un priekšzīmīgs vīrs un ģimenes cilvēks. Meredita, Mūras varone, viņa jaunā priekšniece, mēģina pakļaut Tomu ne tikai darbā un gala rezultātā apvaino viņu par seksuālu uzmākšanos. Toms savukārt apvaino viņu un tas noved pie tiesas sēdes, kuras laikā erotisko ainu iztrūkums pilnībā tiek kompensēts ar atklātajiem dialogiem.
„Istaba Romā” („Room in Rome”)
Spāņu erotiskā melodrāma „Istaba Romā”, kas uz ekrāniem nonāca 2009. gadā stāsta par visai neparastu divu sieviešu – krievietes Natašas un spānietes Albas mīlestību. Galvenajās lomās ukraiņu aktrise Nataša Jarovenko un filmas „Āda, kurā es dzīvoju” zvaigzne Elena Anaja.
Pēdējā dienā Romā Nataša iepazīstas ar spāņu meiteni, kura piedāvā viņai pavadīt kopā nakti viesnīcas numuriņā. Meitenes nav lesbietes, vismaz viena no viņām noteikti, bet tieši sekss viņas atklāj vienu otrai. Filmā ir pat pārāk daudz gultas ainas, bet tā patiks ne tikai vīriešiem – visa filma ir apvīta ar jutekliskumu un mīlestību.
Publikācijas “18+! No “Pamatinstinkta” līdz “Striptīzam”. 30 visu laiku labākās filmas “par to” – pirmā daļa un otrā daļa.
Avots: “passion.ru”