Foto: pexels.com

No neskaitāmām platformām pie vienas – kā turpmāk bērni virtuāli mācīsies 1

Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) kopā ar Valsts izglītības satura centru (VISC) plāno veidot vienotu “virtuālās klases” platformu , kas novērstu to, ka mācību process notiek ļoti daudz dažādās platformās, preses konferencē atklāja izglītības un zinātnes ministre Ilga Šuplinska (JKP).

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas

VISC vadītājs Guntars Catlaks informēja par IZM un “Edurio” veiktās aptaujas datiem, kurā skolēni atzina, ka attālināto mācību procesa laikā viņiem nepatika, ka saziņa ar skolu norisinās dažādās platformās. Skolēniem pietrūcis arī vienotas platformas, kurā varētu strādāt.

Ministre skaidroja, ka vienotas platformas izveide novērstu vienu no būtiskākajiem trūkumiem, un jaunas vielas skaidrošana un saziņa starp skolēniem un skolotājiem notiku vienā platformā. Tāpat šajā platformā varētu tikt uzdoti arī uzdevumi.

CITI ŠOBRĪD LASA

Šuplinska norādīja, ka saistībā ar vienotas “virtuālās klases” izveidi ministrija jau vairākkārt ir tikusies ar IT nozares pārstāvjiem, kuri IZM piedāvāja par pamatu izmantot vairākas platformas, ko attālinātā mācību procesā jau izmantoja skolas.

Pēc politiķes paustā, šī vienotā platforma tiks veidota uz kāda prototipa pamata, taču vēl nav zināms, cik lielā mērā tā būs piemērojama un finansiāli pielāgojama Latvijas iespējām. Vienlaikus ministre uzsvēra, ka būs konkurss un nozares pārstāvjiem būs iespēja tajā piedalīties.

Tāpat viņa atklāja, ka šobrīd iegūtais finansējums Covid-19 seku mazināšanai, proti, daļa no tā, iespējams, varētu tikt paredzēta šīs platformas izveidei.

Catlaks uzsvēra, ka uzsākot attālināto mācību procesu VISC izdeva vadlīnijas, kas paredzēja, ka skolai jāveido kopēju stratēģiju par digitālo pratību izmantošanu, taču pietrūkusi integrēta vide.

“Ja skola strādā ar dažādām platformām, tas rada lielu sarežģītību. Pietrūkst vienotas platformas un pie tās izveides mēs strādāsim, lai skolotāji un skolēni neemigrētu starp dažādām vietnēm un strādātu vienotā vidē,” pauda Catlaks.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.