– Tomēr vai Latvijas Televīzija, ļoti aizraujoties ar strādāšanu krievu auditorijai, nebaidās pazaudēt latviešu auditoriju? 2
– Strādājot krievu mērķauditorijai, nekas netiek atņemts latviešu auditorijai. Protams, ja mēs kaut ko esam definējuši par prioritāti, tad veltām tam daudz pūļu, un, ņemot vērā, ka jaunie krievu raidījumi sāk savu darbību “no nulles”, ir ļoti grūti piesaistīt skatītāju ar to, kas viņu interesē, un dabūt uz to vietu, kur pirms tam nekā nav bijis.
Auditorijas pārklājas tikai daļēji, un līdz šim nekas no reitingu līknēm neliecina, ka mēs kādu zaudētu, gluži otrādi.
– “LA” redakcijā rīkotajā diskusijā ar NEPLP sabiedriskās konsultatīvās padomes pārstāvjiem izskanēja, ka būtu labi regulāri veidot, piemēram, 15 minūšu raidījumu par Latvijas zinātni, tās sasniegumiem.
– Ar zinātni saprotam arī dokumentālus ciklus, kuros ir izziņas process; nevis zinātne kā nozare, bet izziņas process, un tas var būt dažāds. Dokumentāls stāsts, piemēram, par suņu šķirnēm; stāsts par tradicionāliem amatiem u. tml. Par zinātni var runāt gan dokumentālajā žanrā, gan, piemēram, raidījumā bērniem “Zili brīnumi” veicināt interesi par šo jomu.
Apzināmies, ka vajadzētu vairāk runāt par zinātni kā nozari, ne vien par zinātnes aktualitātēm vai personībām, kas mums raidījumos ir, un par to domājam. Bet bieži tas atduras pret vizuālā medija prasībām – kā lai vizualizējam zinātnes sasniegumus, lai tie tiktu parādīti dinamiski, mūsdienīgi, lai būtu skaista bilde, labs ritms utt.
LTV7 ir daudz izziņas – dokumentālo filmu, kuras iepērkam no Eiropas sabiedriskajiem medijiem.
– Kādā mērā LTV vadās pēc raidījumu reitingiem, un vai sabiedriskajai televīzijai tie būtu ļoti jārespektē?
– Reitingi ir kritērijs, taču tie nav un sabiedriskajam medijam nevar būt pašmērķis.
Bet nevaram arī teikt, ka reitingiem vispār nav nozīmes, jo mūsu misija ir uzrunāt maksimāli plašu sabiedrības daļu. Ja apkalposim tikai mazu daļu, pārējā sabiedrība prasīs: “Par ko tad maksājam?” Reitingu prognozes ir atkarīgas no projekta. Dokumentālajām filmām “Latvijas kods” netiks sagaidīti tādi paši reitingi kā no “Supernovas”. Tie ir dažādi žanri, mēs apzināmies, cik lielu auditorijas skaitu katrs varētu interesēt.