– Kādu raidījumu vairs šogad nav un kādi jauni būs LTV? Piemēram, “LA” lasītāji rakstīja par “Vertikāli” kā raidījumu, kuru viņi vēlētos joprojām skatīties. Kāpēc to nevarēja paturēt, it īpaši, ja tas tapa nevis par nodokļu maksātāju naudu, bet bija katoļu baznīcas sponsorēts? 2
– Tas “it īpaši” nav pareizs uzstādījums. Satura plānošanā ejam prom no sistēmas, kurā raidījumus pilnībā sponsorēja no ārpuses. Tagad daudz aktīvāk un mērķtiecīgāk darbojamies kā satura pasūtītājs, kurš ne vienmēr apmaksā pilnu tāmes summu, bet vismaz daļēji to dara. Jo tad arī uzņemamies atbildību par konkrētā raidījuma kvalitāti un no mums var prasīt atbildību. Sabiedriskajam medijam galīgi nepiestāv princips, ka esam tikai “skatlogs”, kurā ievieto raidījumus, un mums nav bijis nekāda sakara ar šā raidījuma tapšanu (neesam strādājuši pie koncepcijas, nepiedalāmies ar savām finansēm). Ar maksimālo sponsorējumu palikušie raidījumi ir uz vienas rokas pirkstiem saskaitāmi – “Latvija var!”, “Zebra”, daži īpašam notikumam piesaistīti sporta vai izklaides raidījumi LTV7.
Arguments – “tas nodokļu maksātājiem neko nemaksā” – ir maldinošs. No vienas puses, ja sponsorē kāds cits, tad nodokļu maksātājam ir grūtāk prasīt no mums atbildību. No otras puses, to shēmu sauc “licence pret reklāmu”, un, ja tiek piedāvāts reklāmas laiks raidījuma sponsoriem, tā tāpat ir nodokļu maksātāju nauda, jo katra reklāmas sekunde maksā naudu. Tā nav fiziska nauda. Bet, ja vienam raidījumam gada laikā piedāvājam, teiksim, 60 000 eiro vērtu reklāmu, tad, ja raidījumu taisītu paši, tie 60 000 mums ļoti noderētu.
Ielikām reliģijas tematiku sabiedriskā pasūtījuma budžetā un pilnībā apmaksājam jauno raidījumu “Saknes debesīs”, tāpat kā dievkalpojumu translāciju, tiešraides no Vatikāna un Aglonas.
Šogad vairs nebūs tādu LTV7 raidījumu kā “Piedzīvojumi dabā”, “Uz meža takas”, “Makšķerē ar Olti”, “Makšķerēšanas noslēpumi”, “Ātruma cilts”, “Motociklisti”, “Tavs auto” un “Autosporta programma nr. 1”. Pagājušajā gadā tika slēgts raidījums “Viss notiek” un krievu valodā savulaik Miroslava Koda vadītais “Aktuālais jautājums” LTV7.
Šogad nebūs Eirovīzijas vietējās atlases, bet vietā nākusi pēc pilnīgi jauniem principiem veidotā “Supernova”. Ēterā atgriezīsies “Radīti mūzikai” – ar jauniem kandidātiem.
Plānojot saturu, ļoti daudz šogad domājam par dokumentāliem cikliem, kas saistīti ar svarīgām jubilejām – ir Otrā pasaules kara beigu jubileja, ir strēlnieku simtgade un arī Neatkarības deklarācijas pieņemšanas jubileja. Vēsturi esam identificējuši kā ļoti svarīgu prioritāti.