Ilustratīvs foto. Liepājas osta.
Ilustratīvs foto. Liepājas osta.
Foto: Liepājas Speciālā Ekonomiskā zona/LSEZ

VIDEO. No Liepājas ostas uz Grobiņu šovakar transportēs 270 tonnas smagu ģeneratoru; brīdina par īslaicīgu sastrēgumu uz Liepājas šosejas 10

Ziņa papildināta ar video pl.23:33.

Šovakar no no Liepājas ostas uz topošo sinhrono kompensatoru staciju Grobiņas pagasta Ārēs vedīs negabarīta kravu – 270 tonnas smagu ģeneratoru. Tāpēc autovadītājiem jāņem vērā, ka laika posmā no pulksten 21 līdz vieniem naktī uz šosejas A9 – Liepājas šosejas – būs jāpalaiž garām garais treileris un var veidoties sastrēgumi, vēstīja portāls “liepajniekiem.lv“.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
“Varēja notikt ļoti liela nelaime…” Mārupes novadā skolēnu autobusa priekšā nogāzies ceļamkrāns 5
Lasīt citas ziņas

Kravas starts no “Terrabalt” prāmju termināla plānots pulksten 21.30, to pavadīs Valsts policija, pavēstīja SIA “Ultima” valdes locekle Svetlana Voroncova.

Vilcēja un treilera kopējais garums būs teju 45 metri, treilerim ir 22 asis, lai izlīdzinātu slodzi. Kravas izmēri varbūt nav tik iespaidīgi – platums ir 4,4 metri, augstums – 4,7 metri, taču kopējais svars kopā ar transportlīdzekli ir 384 tonnas.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Caur mūsu ostu nekad vēl nav tikusi transportēta tik smaga krava,” pastāsta Voroncova.Taisnos posmos vilcējs varēšot sasniegt ātrumu 30 kilometri stundā, taču transportlīdzeklis lēni veiks izgriešanos no Liepājas ostas uz Oskara Kalpaka ielu, kā arī kustību Pulvera ielas rotācijas aplī.

Lēnā pārvadājuma dēļ var izveidoties sastrēgumi. “Autovadītājiem jābūt uzmanīgiem. Redzot pavadošo transportu un policijas auto, labāk piespiesties pie labās malas, lai atbrīvotos ceļš kravai,” norāda pārvadātāja pārstāve portālam “liepajniekiem.lv”.

Kā iepriekš ziņoja aģentūra LETA, tad šā gada 22.maijā Grobiņas sinhronā kompensatora stacijā nogādās pirmo lieljaudas sinhrono mašīnu, informēja AS “Augstsprieguma tīkls” pārstāvji.

Lai nodrošinātu stabilas frekvences uzturēšanai nepieciešamo inerci energosistēmā, kā arī īsslēguma jaudu relejaizsardzību darbībai un saules, vēja elektrostaciju drošai pieslēgšanai, Latvijā, kā arī Lietuvā un Igaunijā uzstādīs sinhronos kompensatorus – trīs katrā valstī.

Sinhrono kompensatoru staciju izbūve ir daļa no pārvades sistēmas infrastruktūras pastiprināšanas, kas nepieciešams Baltijā vērienīgākā energoneatkarības projekta – sinhronizācija ar kontinentālo Eiropu – īstenošanai.

Latvijā “Augstsprieguma tīkls” sadarbībā ar pilnsabiedrību “EM&SE Syncons”, ko veido Vācijas “Siemens Energy” un Latvijas SIA “Enersense”, izbūvēs un pieslēgs elektroenerģijas pārvades tīklam sinhrono kompensatoru stacijas – Grobiņā, Ventspilī un Līksnā.

Katras sinhronā kompensatora stacijas jauda būs 100 megavoltampēri (MVA), un kopējās investīcijas būs 114 miljoni eiro. Sinhrono kompensatoru staciju izbūve 75% apmērā tiek līdzfinansēta no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta.

Pirmā iekārta – kompensators, tā spara rats un komplektējošās daļas, kas kopumā pārsniedz 390 tonnas, ir sasniegusi Latviju.

Kompensatora nogādāšanas pasākums norisināsies 22.maijā plkst.10 Grobiņā. Pasākumā piedalīsies Klimata un enerģētikas ministrs Kaspars Melnis (ZZS), “Augstsprieguma tīkls” valdes loceklis Gatis Junghāns, kā arī “Siemens Energy” viceprezidents Ziemeļvalstīs un Baltijā Joahims Lāgerholms.

Reklāma
Reklāma

Jau ziņots, ka AST pagājušajā gadā strādāja ar 158,012 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 46,6% mazāk nekā 2022.gadā, savukārt kompānijas peļņa pieauga par 2,1% un bija 11,222 miljoni eiro. Vienlaikus AST koncerna apgrozījums 2023.gadā bija 234,48 miljoni eiro, bet pārskata gada pelņa – 10,235 miljoni eiro.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.