No Liepājas eksportē šosezon pirmos 60 tūkstošus tonnu kviešu 0
Šogad agrāk nekā citus gadus Liepājas ostā uzsākta graudaugu sezona. Šajās dienās ostu atstāj pirmais handysize kuģis “GH RICH WALL”, ar kuru uz Saūda Arābiju eksportēs aptuveni 60 tūkstošus tonnu Latvijas kviešu, ziņo portāls “www.liepaja.lv”
Daļu kravas iekrāva Liepājas speciālās ekonomiskās zonas SIA “DAN STORE”, daļu – SIA “Liepaja Bulk Terminal Ltd”.
Tieši lauksaimniecības kravas ir lielākā kravu grupu Liepājas ostā, un 2018. gadā tās veidoja 40 % no visām kravām. Graudaugu sezona tradicionāli sākas augustā un vistiešākajā mērā ir saistīta ar graudaugu ražu. 2018./2019. gada graudaugu sezonā no augusta līdz augustam Liepājas ostā pārkrautas 2,6 milj. tonnas graudu un citu labības produktu. Nedaudz vairāk kā puse jeb 1,324 milj. tonnu ir graudi – kvieši, mieži, bet atlikušo daļu sastāda pārējie labības produkti.
Kā atzīst uzņēmēji, katra graudaugu sezona ir atšķirīga, jo katra gada raža ir citādāka, un to vistiešāk ietekmē laikapstākļi. Šogad Latvijā graudaugi auguši labi, īpaši laba raža ir bijusi Kurzemē, turklāt sākusies ievērojami ātrāk nekā citus gadus.
”Liepaja Bulk Terminal” valdes loceklis Juris Matvejevs uzsver, ka šogad pirmie graudi termināla noliktavās tika ievesti jau jūlija otrajā pusē, un arī graudu iekraušana kuģos un eksports notiek ātrāk nekā citus gadus. Šomēnes plānots pieņemt vēl divus handysize klases kuģus, kas katrs aizvedīs aptuveni 50 tūkstošus tonnu graudu.
Tāpat ir noslēgti līgumi par tranzītkravām, un kopumā var teikt, ka sezona būšot laba. Uzņēmējs atzīst, ka darba procesā neiztrūkstoši veidojas virkne problēmjautājumu, kas sadarbībā ar Liepājas SEZ pārvaldi un valsts AS “Latvijas dzelzceļš” tiek veiksmīgi risināti.
LSEZ SIA “DAN STORE” termināla loģistikas un sadarbības vadītāja Evita Dambe atzīst, ka graudu sezona šogad sākusies agrāk nekā ierasts, bet termināls tai bija labi sagatavojies.
“Iepriecina fakts, ka ne tikai piegādes uz terminālu bija rekordagras, bet arī pirmie kuģi pienākuši neierasti agri un jau ir iekrauti. Līdz ar to varam turpināt atkal pildīt termināla tilpnes un gaidīt nākamos kuģus. Salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, lielāks īpatsvars kravu šogad piegādāts ar autotransportu, kas izskaidrojams ar nepietiekamo graudu vagonu skaitu ražas novākšanas laikā. Mūsu galvenais uzdevums ir nodrošināt ātru kravas pieņemšanu un iekraušanu kuģos, ko mēs darām, un turpināsim strādāt tā, lai neveidotos rindas. Raža šogad padevusies kopumā laba, kas ļauj cerēt uz labu kravu apgrozījumu līdz gada beigām.”