Publicitātes foto

No idejas līdz rezultātam. Kas nosaka mobilās lietotnes dzīvotspēju? 0

Mūsdienās lietotnes ir izstrādātas teju katrai dzīves situācijai – sportiskām aktivitātēm, izklaidei, iekrājumu veidošanai un pat arī veselības uzraudzībai. Tehnoloģiju izstrādātāji, kā, piemēram, Huawei, velta milzīgus resursus, lai reaģētu uz visām patērētāju vēlmēm un paradumu maiņām.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas

Ieguldītie resursi atmaksājas, jo 2020. gadā lietotņu izstrādātāju ienākumi sasniedza turpat 600 miljardus ASV dolāru, prognozēm palielinoties ik gadu. Par to, kur slēpjas lietotņu ‘’panākumu atslēga”, stāsta “Huawei Mobile Services” Biznesa attīstības vadītāja Latvijā Gunta Kursiša-Butkāne.

Inovācijas virza pieprasījums

Mainoties paradumiem, veidojas arī pieprasījums pēc dažādām ikdienas situācijām piemērojamām lietotnēm, tāpēc izstrādātāji arvien vairāk iegulda resursus tieši cilvēku vajadzībām atbilstošu lietotņu izstrādē.

CITI ŠOBRĪD LASA

Piemēram, gadu atpakaļ, kad pasauli satricināja globālā pandēmija, tika izstrādātas dažādas lietotnes Covid-19 kontaktpersonu fiksēšanai visā pasaulē, lai ierobežotu slimības attīstību un ātrāk informētu cilvēkus par iespējamu vīrusa pārnēsāšanu. Ņemot vērā, ka tieši viedtālrunis ir vienmēr līdzās, tas kļuva par ātru un efektīvu palīgrīku vīrusa izplatības ierobežošanā.

Arī Huawei iesaistījās ar savu palīdzību krīzes apstākļos un piesaistīja 3000 inženierus no visas pasaules, lai sniegtu lietotņu izstrādātājiem nepieciešamo atbalstu ar pandēmijas ierobežošanu saistītu lietotņu izveidē.

Paralēli tam, ierobežotas ar darbu saistītas tikšanās vai draugiem un tuviniekiem radīja jaunu pavērsienu dažādu digitālo saziņas rīku attīstībai.

Jau labi zināmais Zoom un tam līdzīgas lietotnes piedzīvoja īstu uzplaukumu – 2020. gadā ar biznesu saistītu lietotņu pieprasījums pieauga par 85%, bet lietotnes produktivitātei tika lejupielādētas par 29% vairāk nekā 2019. gadā*.

Cilvēkiem, gan mācoties, gan strādājot, bija un joprojām ir nepieciešamība pēc platformām ar interaktivitātes iespējām, lai savstarpējo saziņu padarītu pēc iespējas interesantāku un vērtīgāku.

Kaut gan jauno apstākļu dēļ lielu popularitāti ir guvuši tieši ar biznesu un produktivitāti saistīti digitālie rīki, spēles ir spējušas noturēt savas pozīcijas lietotāju vidū gadu no gada. Turklāt, spēļu pieprasījums turpina stabili augt – 2020. gadā spēļu lietotnes tika lejupielādētas par 7% vairāk nekā pirms gada.

Tas pierāda, ka spēles ir nemainīgi aktuāls brīvā laika pavadīšanas veids arī pandēmijas apstākļos, sniedzot iespēju tiešsaistē socializēties ar draugiem.

Reklāma
Reklāma

Arī AppGallery seko līdzi viedtālruņu lietotāju pieprasījumam, tāpēc šogad piedāvāto spēļu skaits ir pieckārt palielināts jeb par 500%, lai katrs lietotājs varētu atrast spēles atbilstoši savām vēlmēm un patikai.

Panākumu atslēga

Līdz brīdim, kad lietotne nonāk mūsu ierīcēs, tā ir izgājusi cauri neskaitāmām pārbaudēm, kurās tiek testētas lietotnē ieprogrammētās funkcijas – cik tās ir responsīvas dažāda veida ierīcēs, dizaina pārskatāmība un funkcionalitāte un, protams, arī atbilstība patērētāju vajadzībām. Neskaitāmas pārbaudes palīdz izstrādātājiem pielāgot lietotni patērētāju vēlmēm un ērtumam.

Lietotnes aktualitāte ir mērāma gan lejupielādēto reižu skaitā, gan aktīvo lietotāju skaitā. Bet tieši aktīvie lietotāji ir tie, kas saglabā lietotnes pozīciju veikalā. Tā ir nozīmīgākā “sastāvdaļa”, kur izstrādātājiem ir jāiegulda visvairāk savi resursi – pašas lietotnes iespēju pilnveidošana un atbilstība lietotāja vajadzībām.

AppGallery izstrādātājiem, iesniedzot savas lietotnes, piedāvā detalizētu informāciju un kopīgi meklē risinājumus lietotnes funkciju uzlabošanā un mērķa auditorijas sasniegšanā, tādējādi rūpējoties, lai katram izstrādātājam būtu iespēja ātrāk sasniegt viedtālruņu lietotājus. Turklāt, lietotņu izstrādātājiem nav jāveic apmaksa par lietotnes pievienošanu AppGallery, samazinot kopējā procesa izmaksas.

Pievienoto lietotņu skaits AppGallery ir dubultojies pēdējā gada laikā, izstrādātāju skaitam palielinoties līdz 2,3 miljoniem. Tas pierāda, ka Huawei oriģinālā sadarbība ar lietotņu izstrādātājiem visā pasaulē vainagojas panākumiem un sniedz inovatīvus risinājumus iespējami labākai viedtālruņu lietotāju pieredzei.

Tikai apmierināti patērētāji dalīsies labos vērtējumos un ieteiks lietotni arī citiem, reklamējot izstrādātāju veikumu viņu vietā, tāpēc ir būtiski ieguldīt resursus tieši pašā lietotnē.

No tā varam secināt, ka lietotne ir kā mazs uzņēmums – tā ir dzīvotspējīga tikai tad, ja ir izdevies piesaistīt vairākus interesentus, kas ir gatavi to lejupielādēt un iekļaut savā ikdienas rutīnā. “Panākumu atslēga” slēpjas pareizi ieguldītos resursos – tieši attīstība un patērētāja vajadzībām atbilstošu funkciju izstrāde jebkurai lietotnei dos iespēju sasniegt jaunas virsotnes.

*Flurry Analytics, 2019-2020  https://www.flurry.com/blog/state-of-mobile-2021/

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.