No briļļu impērijas līdz aitu fermai

No briļļu impērijas līdz aitu fermai 2

Aitas, akadēmija, 1,8 milj. koku un brilles – šķietami nesaistītas lietas. Sakot, ka starp tām ir saikne. Jūs varat brīnīties – kas gan viņām var būt kopīgs? Izrādās, tās ir Eiropā vadošā starptautiskā optikas tīkla “Fielmann” dibinātāja Gintera Fīlmana kaislības un slēptās vērtības, kas apvienotas vienā kopīgā mērķī – padarīt pasauli veselīgāku un skaistāku. Kā 50 gadus vecā Vācijas optiskā impērija to panāk?

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
Lasīt citas ziņas

Pirms 50 gadiem nacionāli atzītais optometrijas speciālists Ginters Fīlmans atvēra savu pirmo optiku Vācijas pilsētā Kukshafenā. Šobrīd “Fielmann” ir lielākais optikas tīkls Eiropā. Pusgadsimta laikā ir mainījušās tehnoloģijas, cilvēku vajadzības un uzņēmumu vadošā paaudze, taču Fīlmanam ir izdevies to ne tikai veiksmīgi pārdzīvot, bet arī saglabāt un attīstīt savu vērtību sistēmu. Sauklis “Rūp ikviens” vislabāk raksturo “Fielmann” svarīgāko – uzņēmuma klientus, darbiniekus, kvalitāti un… dabu.

Cilvēku mīlestībai: stilīgas un bezmaksas brilles
1972. gadā tika dibināta pirmā “Fielmann” optika, un desmit gadus vēlāk Fīlmana vārdu zināja jau gandrīz katrs vācietis. Kas noveda pie šāda lēciena uzņēmumā? Fīlmanu popularizēja nevis reklāmas triki, bet gan cēla misija, kas izraisīja īstu revolūciju optikas tirgū.

CITI ŠOBRĪD LASA

«1981. gadā Vācijā valdīja milzīga sociālā stigma: sociālās palīdzības saņēmējiem tika atlīdzinātas brilles, taču viņi varēja izvēlēties tikai no dažiem vienkāršiem rāmjiem, tāpēc uz ielas viņus viegli atpazina. G. Fīlmans izveidoja bezmaksas ietvaru kolekciju, kas ietvēra 60 dažāda veida ietvarus.”, stāsta Gintauts Kersnauskas, “Fielmann” zīmola vadītājs Latvijā un Lietuvā.

Desmitkārt palielinājis bezmaksas ietvaru izvēli, Fīlmana kungs kļuva gandrīz par vācu varoni un pat tika saukts par “briļļu Robinu Hudu”. Drīz vien uzņēmuma nosaukums ieguva vēl lielāku nozīmi – tas asociējās ne tikai ar bezmaksas, bet arī īpaši kvalitatīvām brillēm, zemas cenas garantiju un bezmaksas briļļu kopšanas pakalpojumiem. Šķiet, ka sauklis “Brilles: Fielmann” ir kļuvis par daļu no vācu valodas un gandrīz kļuvis par vispārpieņemtu vārdu, katrs otrais vācietis piemin vārdu “Fielmann”, kad viņi saka vārdu “brilles” – un ne velti, jo vairāk nekā puse šīs valsts iedzīvotāju uztic savu redzes pārbaudi un briļļu izgatavošanu tautiešu dibinātam uzņēmumam.

Par mīlestību pret brillēm un apkalpošanas kvalitāti: liels piedāvājums par vispievilcīgāko cenu

Kopš uzņēmuma dibināšanas sākuma “Fielmann” optikas demonstrētie augstās briļļu ražošanas tehnoloģijas un apkalpošanas standarti ir radījuši pieprasījumu un attīstību. 1991. gadā “Fielmann” paplašinājās, atverot pirmās filiāles Austrumvācijā. Bijušajā VDR (Vācijas Demokrātiskā Republika) kvalitatīvas brilles bija ļoti pieprasītas, taču tās bija grūti iegūt – tās bija jāgaida ļoti daudz laika. Pat dažus mēnešus pēc pirmo optiku atvēršanas, katru dienu pie jaunajiem “Fielmann” saloniem bija garas rindas.

Demonstrējot profesionalitāti un tādējādi izglītojot savas valsts optikas tirgu, Fīlmana kungs nolēma dalīties pieredzē arī ārpus Vācijas robežām – “Fielmann” saloni sāka vērties citās valstīs, un 1998.g. durvis vēra arī Baltijas valstīs. Šobrīd šajā optikas salonu tīklā ir vairāk nekā 930 optiku 16 Eiropas valstīs, un vairāk nekā 27 miljoni koriģējošo briļļu un kontaktlēcu lietotāju Eiropā uzticas “Fielmann” brillēm un pakalpojumiem. Nesen pievienojās “Fielmann” saimei optiskais tīkls Spānijā un Slovēnijā. Pagaidām tie darbojas ar citiem nosaukumiem, taču prezentē savu “Fielmann” kolekciju un sniedz visas uzņēmuma piedāvātās garantijas. Šāda attīstība nebūtu iespējama bez garantētās “Fielmann” kvalitātes. Tas nebūtu bijis iespējams bez 2002. gada Ratenovā izveidotā briļļu ražošanas, kvalitātes kontroles un loģistikas centra, kurā šobrīd strādā vairāk nekā 1000 darbinieku. Vienā no pasaulē lielākajām briļļu ražošanas un montāžas laboratorijām ne tikai tiek pārbaudīta katra tikko saražotā briļļu ietvaru partija, bet katru dienu tiek ražoti vairāki desmiti tūkstoši individuāli izstrādātu koriģējošu briļļu, kas atbilst klienta vajadzībām.

Reklāma
Reklāma

“Vācieši ir pragmatiķi un kvalitātes fanātiķi. Viņiem rūp ne tikai kvalitāte, bet arī uzticamība, drošība un godīgums. Kopš uzņēmuma “Fielmann” dibināšanas sākuma, vislielākā uzmanība ir pievērsta klientiem – vienmēr uzklausām viņu vajadzības un gaidas attiecībā uz brillēm, konsultējam tā, kā mēs paši vēlētos saņemt padomu: godīgi, sirsnīgi, profesionāli,” stāsta sabiedrisko attiecību vadītāja un briļļu modes tendenču eksperte Jūrate Kersnauske un piebilst, ka klients, vislabāk zina savas vajadzības un cerības uz brillēm, pats izvēlas sev pieņemamo cenas un kvalitātes attiecību, t.i., viņam nav spiediena pirkt. Noraidot starpnieku pakalpojumus, kas vienmēr paaugstina preces vai pakalpojuma cenu, “Fielmann” var piedāvāt saviem klientiem daudz zemākas un godīgas cenas.

Par darbinieku mīlestību: zināšanas un pieredze – no paaudzes paaudzē

Lai kļūtu par savas jomas profesionāļu komandu, 2006.g G. Fīlmans iegādājās 16. gs. uzcelto Plonas pils, kas savulaik bija Dānijas karaļa vasaras rezidence, kurā viņš nodibināja akadēmiju darbinieku apmācībai un izglītošanai. Šobrīd tas ir atzīts par pasaulē lielāko optikas nozares apmācību un pētniecības centru, kurā katru gadu apmācību un attīstību veic vairāk nekā 7000 optikas profesionāļu. Šis uzņēmuma dibinātāja solis ļāva “Fielmann” kļūt ne tikai par lielāko un spēcīgāko apmācību pakalpojumu sniedzēju optikas jomā, bet arī par pieprasītāko darba devēju – šobrīd 16 Eiropas valstīs strādā gandrīz 22 000 darbinieku.

Vācijā paceltā optikas speciālistu profesionalitātes latiņa nenolaižas arī Latvijā. Ienākot “Fielmann” optikas salonā, klientus vienmēr sagaida palīgā gatavi nākt speciālisti, kuri ne tikai konsultē par stilu vai veselīgu redzi, bet arī pārzina briļļu ietvaru un lēcu ražošanas tehnoloģijas, tāpēc lieliski zina, kura no tām būs piemērota konkrētam klientam.

«Mēs apzināti savus darbiniekus nesaucam par konsultantiem, lai arī viņi konsultē klientus, bet gan par speciālistiem, kuri savas jomas smalkumus apgūst jau daudzus gadus. Lai izvēlētos klienta vajadzībām un vēlmēm atbilstošas brilles, ir jāzina ļoti daudz nianses, piemēram, sejas fizioloģija, ergonomiskais pielietojums, lai varētu pareizi noskaidrot, kādam nolūkam brilles tiks izmantotas. Ir nepieciešams noskaidrot, kādi ir klienta briļļu nēsāšanas paradumi, vai ir jutīgums pret konkrētiem materiāliem utt. Tāpat kā jebkura tehnoloģija, arī briļļu ietvari un lēcas pastāvīgi attīstās, tāpēc katram mūsu darbiniekam tas ir jāzina. Pastāvīgs ieguldījums zināšanās un kāre pēc tām nosaka arī atalgojumu – “Fielmann” saviem darbiniekiem maksā labākās algas savā tirgus segmentā”, stāsta Gintautas Kersnauskas.

Viņam piebalso Jūrate Kersnauske: „50 gadu laikā uzkrātā pieredze ļauj ne tikai celt profesionālās kvalifikācijas kvalitāti, bet arī izglītot optikas tirgu, t.i. pareizi un atbildīgi iepazīstināt briļļu lietotājus ar tehnoloģiskiem jauninājumiem, kas tiek izstrādāti, ņemot vērā klientu vajadzības pēc skaidras redzes un briļļu lietošanas ērtuma. Tāpēc mūsu darbinieku profesionalitātei ir jāiet roku rokā ne tikai ar tehnoloģijām, bet arī ar uzkrāto pieredzi, kas ļauj droši konsultēt klientu arī gadījumos, kad klienta izvēle ir neatbilstoša. Mūsu speciālisti var atļauties sniegt profesionālu viedokli, kurā iesakām ieklausīties.”

Dabas mīlestība: 1,8 milj. koku un bioloģiskā lauksaimniecība

Uzņēmuma dibinātājs Ginters Fīlmans ir ne tikai ieinteresēts labi parūpēties par miljoniem eiropiešu redzi, viņš ir vienlīdz ieinteresēts arī Zemes aizsardzībā. Kopš 1986. gada viņš turpina pildīt savu solījumu – katru gadu, par godu katram darbiniekam, iestādīt koku.

2009. gadā Fīlmana kungs kopā ar toreizējo Vācijas kancleri Angelu Merkeli Bīdelsdorfas skulptūru parkā iestādīja miljono koku, un līdz šim Eiropā kompānija iestādīja 1,8 miljons koku. Lai paplašinātu savas vides aizsardzības solījuma robežas, briļļu impēriju veidojošais G. Fīlmans, pievērsās rūpīgas saimniekošanas ceļam.

Savās trijās saimniecībās viņš ne tikai audzē un kopj aitu šķirni, kurai draud izmiršana, bet arī bioloģiski audzētus dārzeņus un augļus, kā arī ražo gaļas un piena produktus no saimniecībās audzētiem dzīvniekiem, kas tiek piegādāti studentiem uz mācību akadēmiju, kas atrodas Plonas pilī, ēdiena pagatavošanai.

“Fielmann” joprojām saimnieko dibinātāju ģimene, kurai arī pēc paaudžu maiņas rūp visi tuvumā esošie – gan klienti un darbinieki, gan vide, kurā dzīvojam.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.