Avarējušais tankkuģis. EPA/LETA

No Austrumķīnas jūrā nogrimušā tankkuģa turpina noplūst nafta 0

Austrumķīnas jūrā vietā, kur nogrima tankkuģis “Sanchi”, konstatēti vairāki naftas plankumi, kas ir daudz lielāki, nekā sākotnēji domāts, paziņojušas Ķīnas varasiestādes.

Reklāma
Reklāma
“Baidens nolēmis skaisti aiziet no dzīves, paņemot sev līdzi ievērojamu daļu cilvēces.” Medvedevs biedē ar Trešo pasaules karu
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
Lasīt citas ziņas

“Sanchi” nogrima svētdien pēc tam, kad aptuveni nedēļu bija dedzis pēc sadursmes ar preču kuģi “Crystal” 6.janvārī.

Uz tankkuģa atradās 32 komandas locekļi – 30 Irānas un divi Bangladešas pilsoņi. Pēc avārijas izdevās atrast tikai trīs bojāgājušo līķus.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pēc “Sanchi” nogrimšanas liels naftas pleķis izdega, taču izveidojušies jauni.

Tankkuģa radītais piesārņojums videi vēl nav novērtēts.

Sākotnēji mediji ziņoja, ka “Sanchi” transportēja naftu, taču kuģis pārvadāja 136 000 tonnu viegli uzliesmojoša dabasgāzes kondensāta, kas ir ļoti toksisks, bet ātri sadeg vai iztvaiko. Taču, nokļūstot zem ūdens, tas var nodarīt nopietnu kaitējumu jūras videi.

Ķīnas varasiestādes pirmdien paziņoja, ka uz dienvidrietumiem no vietas, kur nogrima tankkuģis, atrasts 15 kilometrus garš naftas pleķis, bet uz austrumiem vēl viens 18 kilometrus garš naftas pleķis.

“Sanchi” nogrima aptuveni 530 kilometrus no Šanhajas un 310 kilometrus no Japānas.

Ekseteras universitātes “Greenpeace” zinātnes vienības eksperts Pols Džonstons norādīja, ka varasiestādēm vispirms jānovērtē, cik liels daudzums kondensāta ir noplūdis un cik liela teritorija ir piesārņota.

“Novērošana un novērtēšana (..) ir būtiska, lai saprastu potenciālo ietekmi uz vidi un lai izlemtu par atbilstošiem tālākiem soļiem,” norādīja Džonstons.

“Greenpeace” skaidroja, ka kondensāts neradīs tankkuģa avārijām tipiskos melnos naftas pleķus, jo ātri iztvaiko vai sadeg, taču to būs grūtāk nošķirt no ūdens un savākt, jo šī viela ir viegla, bezkrāsaina un daļēji šķīstoša.

Reklāma
Reklāma

“Lielākās bažas ir, ka tagad, kad tankkuģis ir nogrimis, viss kondensāts, kas vēl nav sadedzis, var turpināt noplūst zem ūdens, pazust (..), ievērojami apgrūtinot sakopšanas operāciju,” sacīja Džonstons.

Varasiestādes un vides speciālisti norādījuši, ka vēl ir pāragri spriest, kāda būs “Sanchi” avārijas ietekme uz zivīm un parējām jūras radībām.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.