foto: LETA

Nitišs pārceļas uz Eiropas rallijkrosa čempionātu 0

Viens no Latvijas vadošajiem autosportistiem Reinis Nitišs nākamajā sezonā nestartēs pasaules rallijkrosa čempionātā, bet darīs to kontinenta meistarsacīkstēs, aģentūru LETA informēja sportista pārstāvji.

Reklāma
Reklāma
“Latvija ir iegājusi Nāves spirālē! Ar čurainu lupatu jāpatriec!” Hermanis par politiķiem, kuri valsti ved uz “kapiem”
“Asaras acīs!” Tantiņas pie Matīsa kapiem tirgo puķu vainagus. Kāds izsauc policiju, bet viņa rīcība pārsteidz
RAKSTA REDAKTORS
Bez vainas vainīgs? Mirklī, kad trīs bērnu tēva Artūra kontā ienāca 200 eiro, viņš kļuva par bīstamu krāpnieku! 44
Lasīt citas ziņas

Pašlaik 22 gadus vecais Nitišs somu komandas “SET Promotion” sastāvā piedalīsies visos piecos Eiropas čempionāta posmos, startējot prestižākās “SuperCar” klases ieskaitē. Latvieša rīcībā būs “M-Sport” rūpnīcā būvēta “Ford Fiesta RX SuperCar” automašīna.

Iepriekšējos četrus gadus Nitišs bija startējis pasaules čempionāta “SuperCar” klasē, tomēr pēdējo sezonu laikā viņa rezultāti bija kritušies.

CITI ŠOBRĪD LASA

Somijas rallijkrosa komanda “SET Promotion” tika izveidota 2003. gadā, un kopš tā laika ir iekrājusi nozīmīgu pieredzi un zināšanas rallijkrosa automašīnu apkalpošanā gan priekšpiedziņas, gan arī pilnpiedziņas klasēs. Lai gan komandas nesenākie panākumi saistās ar priekšpiedziņas “Super1600” klasi, “SET Promotion” pērn spēra soli savā attīstībā, apkalpojot pasaules čempionātā startējušo Niklasu Grēnhelmu, ar kura pērn izmantoto auto šogad startēs Nitišs.

Nitišu un “SET Promotion” saista sena vēsture – pirmo reizi sadarbība uzsākta 2013. gadā, kad Nitišs startēja Eiropas čempionāta “Super1600” klasē un sezonas izskaņā izcīnīja čempiontitulu. Neskatoties, ka 2014. un 2015. gadā Nitišs pārgāja uz “Olsbergs MSE” un startēja pasaules čempionātā, sadarbība ar “SET Promotion” komandas vadītāju Jusi Pinomaki turpinājās, jo arī somu speciālists šajā laikā darbojās šajā vienībā. Tikmēr 2016. un 2017.gadā abu ceļi vēlreiz krustojušies, kad latvietis nesot liedzis savu padomu un zināšanas Pinomaki izveidotajai rallijkrosa akadēmijai.

“Savā braucēja karjerā man tikai vienu reizi “Olsbergs MSE” laikā bijusi salīdzinoši brīva starpsezona – kad nav jādomā par jaunu līgumu un ceļu, kādā turpināt savu karjeru. Arī šogad mēs ilgu laiku izskatījām daudz un dažādus variantus, ko darīt turpmāk. Katru reizi skaitīt visus “par” un “pret” ir ļoti, ļoti sarežģīts process, kas prasa nevienu vien nervu šūnu,” pauda Nitišs. “Izvērtējot 2018.gada plānus, man bija būtiski gan turpināt sacensties rallijkrosā, gan saglabāt vietu “padokā”. Tāpat arī nodrošināt iespēju startēt Biķerniekos – savu fanu un atbalstītāju klātbūtnē. Svarīgi bija arī parūpēties par iespējami augstvērtīgu savu prasmju izkopšanu.”

“Par labu “SET Promotion” izlēmām, jo mums iepriekš izvērtusies veiksmīga sadarbība, turklāt, komandā kā konsultants darbojas pasaules rallija čempions Markuss Grēnhelms, kura padomi noteikti ļaus uzlabot manu sniegumu. Cik man zināms, vienībai šogad būs uzticētas vairākas automašīnas, kas startēs dažādās klasēs – lai gan noslodze būs liela, paļaujos uz komandas iepriekš demonstrēto profesionalitāti augstvērtīgi veikt visus pienākumus,” izteicās latvietis.

Reklāma
Reklāma

“Set Promotion” bāze atrodas Somijā, un, kā norādījis Nitišs, viņam tā būs iespēja tur gūt papildus zināšanas par auto uzbūvi un regulējumiem, kā arī komandas vadīšanu.

“Tikai laiks rādīs, vai šis bijis pareizais lēmums, bet vienu varu teikt droši – kedas uz vadža vēl neesmu gatavs kārt,” apņēmīgs bija Nitišs.

Nitišs iepriekšējā sezonā startēja pasaules čempionāta vienībā EKS, sacenšoties prestižākajā “SuperCar” klasē. Šajā vienībā brauca arī 2016.gada pasaules čempions Matīass Ēkstrems no Zviedrijas. Tomēr aizvadītajā gadā komandai neizdevās atkārtot iepriekšējos sasniegumus, turklāt arī latvietis kopvērtējumā palika 14.vietā.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.