Foto – Atis Jansons un publicitātes foto

“Nissan Leaf” Latvijas ceļos un konkursā “Gada auto” 0

Kā klājas “ZEViem”? (Tāds dievišķs modes vārdiņš autopasaulē ienācis no angļu frāzes zero emission vehicle). Ne sevišķi spoži. Par tiem gan daudz runā, bet pērk pagaidām maz. Eiropā 2011. gadā vien 0,09% no reģistrētiem jauniem auto bija ar elektropiedziņu. Turklāt šajā statistikā vienā ailē sabērti gan “hibrīdi”, gan “tīri” elektriskie.


Reklāma
Reklāma

 

“Latvija ir iegājusi Nāves spirālē! Ar čurainu lupatu jāpatriec!” Hermanis par politiķiem, kuri valsti ved uz “kapiem”
“Asaras acīs!” Tantiņas pie Matīsa kapiem tirgo puķu vainagus. Kāds izsauc policiju, bet viņa rīcība pārsteidz
7 iemesli, kāpēc jūs nespējat zaudēt svaru pat, ja pārtiekat tikai no vienas salāta lapas
Lasīt citas ziņas

Pirmie ir “pieņemtāki”. Amerikā, piemēram, proporcija starp hibrīdiem “Chevrolet Volt” (Eiropā pazīstams kā “Opel Ampera”) un “Toyota Prius”, un populārāko modeli bez iekšdedzes dzinēja “Leaf” ir pieci pret vienu.

Latvijā tā īsti nav iebraukuši ne vieni, ne otri. Mūsu “Gada auto” konkursā šī ir debija (“Prius” gan piedalījās 2004. gada finālā, taču tikai “ekoviesa” statusā). “Leaf” gan, stingri ņemot, nav uzskatāms par šā gada jaunumu. Tā dzimšanas gads ir 2010. Taču elektromobiļu ceļš uz plašu tirgu un pat mazu valstu konkursiem nav vienkāršs. Mazas tirāžas, ierobežots demo mašīnu skaits. Un tā – beidzot braucam bez skaņas un dūmiem! Un žūrijai par to liels prieks, jo iespaidi ir negaidīti spilgti.

CITI ŠOBRĪD LASA

Lūk, dažu pirmo testētāju iespaidi.


Jānis Mežulis, arhitekts: “Nerunāsim par to, kā šis izskatās. Tas šoreiz nav svarīgi. Bet brauc – fantastiski labi! Ne mazākās smagnējuma (ar akumulatoriem taču piekrauts!) pazīmes. Dinamika – izcila. Un turklāt tieši vajadzīgajā 0 – 100 km/h diapazonā, nevis kaut kādos tur nekad ikdienā nelietojamos turbo režīmos. Ietilpība un ērtības neatpaliek no pierastajiem iekšdedzes auto. “Degvielas” cena šokējoši maza – uzlāde 120 – 150 km nobraukumam (pilsētā!) maksā apmēram divus latus. Benzīnu vajadzētu pirkt par kādiem 10… Vajadzētu bļaut – gribu tādu!!! Bet nez kāpēc es šaubos… Šaubos, jo, lai saglabātu iecerēto kilometru rezervi, jāatsakās no ierastām ērtībām – apsildīšanas, kondicionēšanas, pat skaļas mūzikas u. tml. Katra šo papildierīču ieslēgšana tūlīt atspoguļojas displejā kā zuduši iespējamie kilometri. Baidos, ka jutīšos kā idiots, ja darbdienas vidū pēkšņi būs neatliekami jānokļūst, teiksim, no Rīgas Ogrē. Auto man ir, tomēr tik tālu aizbraukt nevaru… Tātad – dalītas jūtas. Katrā ziņā – “Gada auto 2013” tas nez vai ir. Jāpilnveidojas akumulatoru tehnoloģijām. Jāmainās mums pašiem – jāsaprot, ka siltas kājas maksā naudu (varbūt pirkt zābakus?), ka taupīgā, racionālā dzīvē neiederas neplānoti izlēcieni uz Ogri. Katrā ziņā – paldies, “Leaf”! Tu liec par nākotni domāt nopietni un revolucionāri.”

Boriss Sebjakins, žurnālists: “Braucienam nepieciešamās enerģijas izmaksas šādā versijā samazinās reizes četras, pat piecas. Taču bez nopietnām valsts programmām elektriskas izvēles atbalstam šāda auto cena (gandrīz 30 000 latu) šobrīd ir par lielu. Pat ja tāda investīcija iespējama, atmaksāsies tā tikai tad, ja brauksiet daudz. 100 km dienā dos ap Ls 2500 gadā. Piecos gados (elektroiekārtu garantijas laiks) tātad tikai nedaudz vairāk par trešdaļu ieguldītā.”

 

Tehniskie dati

Nissan “Leaf”

Garums: 4445 mm

Riteņu garenbāze: 2700 mm

Pašmasa: 1620 kg

Dzinēja jauda: 80 kW

Akumulatoru ietilpība: 24 kW/h

Uzlādēšanas laiks no 220 V tīkla: 8 stundas

Brauciena attālums ar pilnu uzlādi: 120 – 160 km

 

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.