
“Nissan” elektrobuss 0
“Nissan e-NV200” ir elektrobusiņš, kas būvēts, izmantojot pasaulē visvairāk pārdotā elektroauto “Nissan Leaf” agregātus.
Līdz ar to tāpat kā “Leaf” arī “e-NV200” ir elektromotors, kas priekšējiem riteņiem novada 80 kilovatus jeb 109 zirgspēkus un 254 ņūtonmetru griezes momentu. Pēc ražotāja datiem, gan “Leaf”, gan “E-NV200” ar pilnībā uzlādētu bateriju var nobraukt 170 kilometrus. Tiesa, tas ir ideālos apstākļos ar maksimālu bremzēšanas rekuperācijas režīma izmantošanu un minimālu citu elektrības patērētāju izmantošanu. Reālos apstākļos pilsētas satiksmē var nobraukt nedaudz virs 100 kilometriem. Tātad elektroauto faktiski ir automobilis nelielu attālumu veikšanai, ar iespēju regulāri pieslēgties pie elektrības rozetes. Lai akumulatoru atkal pilnībā uzlādētu no standarta 220 voltu tīkla, nepieciešamas astoņas stundas.
Kā jau jebkura jaunākā tehnoloģija, arī elektromobiļi pagaidām vēl ir samērā dārgi un ekspluatācijas īpašību ziņā zaudē tradicionālajiem automobiļiem. Mūsdienu elektromobiļu galvenie trūkumi ir mazs nobraukums, ilga uzlāde, augsta cena. Taču atcerēsimies, ka arī mobilie telefoni sākumā bija neparocīgi un dārgi. Atliek gaidīt, kad zinātnieki izgudros lētas, vieglas, ietilpīgas un ātri uzlādējamas akumulatoru baterijas, jo tieši tās ir galvenais mūsdienu elektroauto klupšanas akmens. Pati dārgākā sastāvdaļa jebkuram elektromobilim ir tieši akumulatoru baterija, kas veido vismaz trešdaļu no cenas. Baterija sastāv no standarta litija jonu akumulatoriem – tādus izmanto gan mūsdienu sērijveida elektromobiļiem, gan sadzīves tehnikai.