Dzinis kandžu, braucis pa pretējo joslu un, izraisot avāriju, nogalināja sievieti 1
Artis Drēziņš, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”
Autovadītājs, kurš pirms pusotra gada Latgalē uz ceļa izraisīja ceļu satiksmes negadījumu, kurā bojā gāja sieviete un aizdegās kravas mašīna, notiesāts ar četriem gadiem nosacīti.
Tas ir viens no pēdējā laikā neizskaidrojamākajiem ceļu satiksmes negadījumiem Latvijā. Mikhails Guks, 1954. gadā dzimušais viļānietis, skaidrā prātā uz taisna ceļa posma ilgstoši vadīja transporta līdzekli pa pretējā virziena joslu, līdz sadūrās ar kravas automobili.
un pieļāva, ka viņam varētu būt bijušas problēmas ar veselību. Taču veselības problēmām nebija objektīva pamata. Un šonedēļ Rēzeknes tiesā tiesnese Aija Jermacāne viņu atzina par vainīgu un notiesāja gan par ceļa satiksmes negadījuma izraisīšanu ar bojāgājušo, gan par brāgas un kandžas dzīšanu. Izrādās, ka mēnesi pirms traģēdijas uz ceļa Guka mājās Viļānos policija atrada 98 litrus brāgas un 56 litrus kandžas.
Guks kandžas dzīšanu atzina, un par to viņš saņēma septiņu mēnešu cietumsodu nosacīti, par avāriju – trīs gadu un septiņu mēnešu cietumsodu nosacīti. Abus sodus daļēji saskaitot, tiesnese piesprieda četru gadu cietumsodu nosacīti.
Kas tad notika uz ceļa? 2018. gada 9. oktobrī Guks vadīja automobili “Chrysler Voyager”. Ap plkst. 10.40 Rēzeknes novada Sakstagala pagastā uz ceļa Jēkabpils–Rēzekne–Ludza virzienā no Jēkabpils 82. kilometrā kraislers pretējā joslā saskrējās ar kravas automašīnu “DAF XF 105” ar piekabi, kas veda koka granulas. Gukam līdzās sēdēja draudzene Irina (1948. g. dz.), kas negadījumā gāja bojā. Pats Guks tika sveikā cauri ar nebūtiskiem miesas bojājumiem, izkāpa no sava automobiļa un piezvanīja glābējiem. Kravas automobilis aizdegās, tā vadītājs paspēja izlēkt ārā un necieta.
Izmeklēšanā un tiesvedībā svarīgas bija liecinieku liecības. Neilgi pirms sadursmes ar kravas automobili Guks gandrīz uzbrauca citam vieglajam automobilim – tā vadītāja tiesā liecināja, ka kraislers braucis viņai tieši virsū un tikai pēdējā brīdī viņa parāvusi pa kreisi.
No tā tika secināts, ka Guks automobili pa pretējo braukšanas joslu vadījis vismaz 600 metrus. Savukārt kravas automobiļa šoferis liecināja, ka braucis ar 86 km/h un, kad redzējis, ka viņam kāds brauc pretim, baidījies strauji bremzēt, jo bijusi smaga krava, tāpat negribējis griezt pa kreisi, jo tad, ja pretim braucošais auto būtu atgriezies savā joslā un būtu sadursme, viņš tiktu atzīts par vainīgu.
Te jāpiebilst, ka Guks ne kādu apdzinis, ne grasījies nogriezties. Tomēr kravas automobiļa šoferis pēdējā brīdī tomēr rāvis pa kreisi, lai izvairītos no frontālas sadursmes. Kraislers ar labo, pasažiera, pusi ietriecies kravas automobilī aiz kabīnes, degvielas tvertņu un sakabes rajonā. Kraislers pēc trieciena atradās pļavā, bet kravas automobilis sadega, daļēji sadega arī tā vestā 21 tonna koka granulu. Pasažiere mira trieciena brīdī, faktiski tika sašķaidīta…
Kravas automobiļa un kravas zaudējumus tiesa atstāja apdrošinātāju un civiltiesas ziņā, bet par labu bojā gājušās meitai piedzina 9000 eiro kā morālos zaudējumus.