Neuzķerieties! Trīs triki, ko izmanto politiskās partijas priekšvēlēšanu laikā 72
“Es jums iemācīšu vienu unikālu principu, ko visi izmanto internetā!” Tā TV24 raidījumā “Preses klubs” sola Jānis Janovskis, izaugsmes treneris, runātājs un Džona Maksvela līderības skolas pārstāvis Latvijā.
Pirmais paņēmiens latviski ir: piesaistām uzmanību! Parasti tas tiek darīts ar diezgan nereālām lietām. Visas partijas to ļoti labi prot izmantot.
Otrs: radām intrigu! Tam visam ir jābūt virsrakstā, īsos teicienos par kaut ko vai pret kaut ko.
Un trešā lieta, ko var izmantot, ir negatīvo ziņu un faktu izmantošana, kas īpaši internetā visus pievelk, nostrādā uz emocijām ātri un spēcīgi, bet tās nekad nepaliek uz ilgu laiku.
“Te es varu atgādināt vēlētājiem: nevajag uz šo noķerties! Ātri, spēcīgi, palaižam kaut kādu stresu. Stresa mums šodien pietiek.”
Šobrīd stresa izraisītāju ir pietiekami daudz – joprojām tas ir Covid-19, karš Ukrainā, uz leju krītošie makroekonomiskie rādītāji.
“Es iesaku cilvēkiem atslēgties no tā nost. Ja ir kaut kas, ko nesaprotam, ir kaut kas, kas piesaista uzmanību, iemetiet “Google” un pārbaudiet!” iesaka J.Janovskis.
Ir partijas, kuras šādi sevi ilgstoši reklamē, uzskaitot visu negatīvo, ko kāds cits ir vai nav izdarījis. Tās ir emocijas, kas tiek piesaistītas. Bet vai tas reāli tiek saistīts ar kaut ko izdarāmu?