“Netflix” dominējošais stāvoklis filmu un TV seriālu straumēšanas nozarē ir sācis mazināties 12
Kompānija “Netflix” norāda, ka tuvākajos mēnešos sāksies ilgi plānotā abonentu kontu koplietošanas iespēju ierobežošana. Šis plāns nozīmē, ka lietotājiem, kuri arī turpmāk vēlēsies koplietot savus kontus (dalīties ar savu paroli) ar personām ārpus savas mājsaimniecības, būs jāmaksā papildu abonēšanas maksa, vēstīja britu medijs BBC.
Šis pasākums, kura mērķis ir palielināt abonentu skaitu, ir izmēģināts dažās valstīs, bet vēl nav ieviests Apvienotajā Karalistē un ASV. Tāpat kompānija paziņoja, ka tā pārtrauks sniegt DVD nomas pakalpojumus, ar kuru pirms 25 gadiem tika uzsākta “Netflix” darbība.
Pēdējā laikā “Netflix” nenogurstoši ir meklējis veidus, kā atjaunot izaugsmi, kas ir strauji palēninājusies, jo mājsaimniecības cīnās ar aizvien pieaugošajām izmaksām, kā arī ir būtiski saasinājusies konkurence straumēšanas pakalpojumu sniedzēju vidū un dažos lielākajos tirgos, pēc analītiķu domām, turpmākās izaugsmes iespējas ir sasniegušas jau piesātinājuma punktu.
Pirmajos sešos 2022. gada mēnešos “Netflix” zaudēja vairāk nekā vienu miljonu abonentu. Lai gan otrajā gada pusē Netflix bija spējis kompensēt šos zaudējumus ar būtisku abonentu skaita pieaugums Āzijā, šis kritums tomēr lika uzņēmumam sākt domāt par izmaiņu veikšanu.
Pagājušajā gadā kompānija ieviesa lētāku straumēšanas opciju tiem potenciālajiem abonentiem, kuri būtu gatavi skatīties reklāmas, bet maksāt par pašu straumēšanas pakalpojumu mazāk, un trīs mēnešos līdz martam samazināja cenas 116 valstīs, cenšoties ieinteresēt vairāk abonentu reģistrēties pakalpojumam.
Uzņēmums arī gatavojas ievērojami paplašināt pakalpojumu koplietošanas abonēšanas programmu, ko tas dažās valstīs sāka izmēģināt jau pagājušajā gadā, bet februārī pievienoja vēl arī citas valstis.
Otrdien vēstulē investoriem “Netflix” paziņoja, ka līdz jūlijam plaši ieviesīs papildus abonēšanas maksu par kontu koplietošanu, tostarp ASV, – dažus mēnešus vēlāk, nekā gaidīts, jo, reaģējot uz atsauksmēm, “Netflix” pilnveidos savu piedāvājumu, piemēram, nodrošinās, lai lietotāji varētu viegli piekļūt saviem kontiem ceļojuma laikā.
Kompānija atteicās apstiprināt, kad Apvienotās Karalistes lietotāji varētu sagaidīt plānotās izmaiņas, bet norādīja, ka lielākā daļa lielo tirgu tiks iekļauti nākamajā izmaiņu ieviešanas posmā. “Mēs esam gandarīti par jaunākajiem izmaiņu ieviešanas pasākumiem,” vēstulē norādīja uzņēmums. “Ar katru programmas izvēršanas brīdi mēs uzzinām vairāk, un esam iekļāvuši jaunākās atziņas, kas, mūsuprāt, ļaus sasniegt vēl labākus rezultātus.”
“Netflix” ir aplēsis, ka vairāk nekā 100 miljoni mājsaimniecību koplieto paroles, pārkāpjot kompānijas oficiālos noteikumus, un tas cer izmantot šo auditoriju, lai veicinātu savu ieņēmumu pieaugumu.
Kanādā “subkonta” pievienošana izmaksā CAD 7,99 (5,95 $) papildus standarta vai premium mēneša abonementa maksai. Maksa par kontu koplietošanu ir EUR 3,99 Portugālē un EUR 5,99 eiro Spānijā.
Kompānija brīdināja investorus, ka, paplašinoties šai programmai, ir gaidāmi arī daudzi atteikšanās no pakalpojuma gadījumi, taču norādīja: “Ilgtermiņā papildus maksa par konta koplietošanu nodrošinās lielāku ieņēmumu bāzi, no kuras mēs varēsim augt, uzlabojot mūsu pakalpojumus”.
Kanādā, kur izmaiņas tika ieviestas februārī, tās abonentu loks tagad ir lielāks nekā pirms izmaiņu ieviešanas, un ieņēmumu pieaugums ir paātrinājies, norādīja uzņēmums.
Straumēšanas kari
Kalifornijā bāzētais “Netflix” ir nogājis garu ceļu, kopš 1998. gadā sāka piegādāt DVD diskus klientiem ASV. Tas 2007. gadā sāka piedāvāt arī straumēšanas pakalpojumu, un tagad ir globāls straumēšanas pakalpojumu milzis ar vairāk nekā 232 miljoniem abonentu visā pasaulē.
Savā paziņojumā investoriem “Netflix” aprakstīja drīzumā slēdzamo DVD nomas pakalpojumu kā “raķešu dzinējspēku, kas laikam ejot ir ļāvis straumēšanai ieņemt to vadošo pozīciju kāda šim pakalpojumam ir mūsdienās”.
“Mēs jūtamies ļoti gandarīti, ka tik ilgi esam varējuši dalīties kino vakaros ar saviem DVD abonentiem, esam lepni par to, ko mūsu darbinieki ir sasnieguši, un priecājamies, ka turpināsim priecēt izklaides cienītājus vēl daudzus gadu desmitus,” sacīja uzņēmums.
Tomēr, neraugoties uz sākotnējo pārsvaru, “Netflix” dominējošais stāvoklis filmu un TV seriālu straumēšanas nozarē ir sācis mazināties, jo ir pastiprinājusies konkurence.
No janvāra līdz martam uzņēmums pievienoja tikai 1,75 miljonus maksas abonementu. Tas arī prognozēja vājāku izaugsmi turpmākajos mēnešos, nekā gaidīja daudzi analītiķi. “PP Foresight” analītiķis Paolo Pescatore (Paolo Pescatore) rezultātus nosauca par “neviennozīmīgiem”. ” Šis ceturksnis rada vairāk jautājumu nekā atbilžu,” viņš teica.
“Netflix” paziņoja, ka kompānijas kopējie ieņēmumi salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu palielinājās par 3,7 %, sasniedzot 8,1 miljardu ASV dolāru. Tā peļņa bija 1,3 miljardi ASV dolāru, kas ir par gandrīz 1,6 miljardiem ASV dolāru mazāk nekā pērn.
Pols Verna (Paul Verna), “Insider Intelligence” galvenais analītiķis, sacīja, ka rezultāti liecina, ka “Netflix” maksas paroļu koplietošanas programma un reklāmu bizness ir saskāries ar ātrumu ierobežojošam barjerām un pat labākajā gadījumā tam būs nepieciešams ilgs laiks, lai [to] paplašinātu”.
“Tās ir satraucošas pazīmes uzņēmumam, kas, lai gan joprojām ir tirgus līderis, cenšas atgūt sākotnējo enerģiju,” viņš teica.