“Uzņēmuma darbinieki savā darbā stingri pieturas pie aprūpes plāniem un normatīvā regulējuma,” uzsver “PPS” pārstāve Daina Medne. Viņa paslavē darbiniekus un norāda, ka sūdzības par viņu darbu saņemot reti. “Protams, ir ļoti dažādi darbinieki. Viens darbus veic ātrāk, efektīvāk, cits ne tik ātri, bet aprūpe notiek saskaņā ar plānu,” saka Medne. Atsevišķi klienti reizēm gan vēloties, lai aprūpētāji veic kādas atkāpes no aprūpes plāna, un reizēm nācies konstatēt, ka tas tomēr ir noticis. Rakstiskas sūdzības uzņēmums neesot saņēmis, telefoniskas gan. Par iepriekš aprakstīto situāciju un klientes sūdzībām Medne saka: “Protams, šāda situācija nav pieļaujama un ir jārisina. Šis tad ir īpašs izņēmuma gadījums, jo iepriekš tādi pārkāpumi nav nonākuši mūsu redzeslokā.” 1
Spriedzi reizēm radot tieši klientu vēlme, lai aprūpētājs veic kādus papildu darbus, kas nav paredzēti plānā, bet darbinieks norāda, ka tas neietilpst viņa pienākumos. Piemēram, pēdējos pāris gadus aprūpētāju pienākumos vairs nav logu mazgāšana, lai gan klienti dažkārt to vēlētos. Tāpat domstarpības rada atšķirīgi uzskati par ēdiena gatavošanu un mājas uzkopšanu, produktu iegādi nevis tuvējā, bet kādā attālākā veikalā, kur tobrīd kādi produkti tiek pārdoti ar atlaidēm.
Medne nenoliedz – kadru mainība uzņēmumā ir ievērojama, un vairākumā gadījumu visdrīzāk tam pamatā esot šā darba psiholoģiskā slodze, par ko lielākoties tiek saņemta minimālā alga. Uzņēmumā strādā ap 40 aprūpētājiem, kas sniedz pakalpojumus aptuveni 100 klientiem.