Nesēdi astē un zini aklās zonas! Šie un citi kravas auto vadītāju ieteikumi pārējiem satiksmes dalībniekiem 25
Pērn uz Latvijas autoceļiem tika reģistrētas 3975 avārijas ar cietušajiem – no kuriem daļā iesaistīti arī kravas auto. Izplatītākie iemesli, kādēļ notiek ceļu satiksmes negadījumi, kuros iesaistīti kravas auto – visbiežāk pie vainas ir “aklās zonas” un bremzēšanas ceļa garums.
Sākoties aukstajam un slidenajam ziemas laikam, Gjensidige Latvija aicina gan kravas auto vadītājus, gan citus satiksmes dalībniekus pievērst uzmanību savstarpējai mijiedarbībai un drošībai uz ceļa.
Kravas automašīnas dala ceļus ar vieglajiem auto, motocikliem, velosipēdiem un gājējiem. Taču nereti kravas autovadītāji un citi ceļa satiksmes dalībnieki uz ceļa nespēj saprasties, un tas rezultējas negadījumā.
“Kravas automašīnu vadīšanai ir nepieciešamas būtiskas prasmes un iemaņas. Šo transportlīdzekļu lielie izmēri, manevrēšanas spējas un smagā krava spēj apgrūtināt pārredzamību un drošību uz ceļa, tāpēc ikvienam ceļu satiksmes dalībniekam pastiprināti jākoncentrējas notiekošajam uz ceļa,” atgādina firmas pārstāvis Andris Balodis.
Viens no biežākajiem manevriem, ko veic transportlīdzekļu vadītāji, ir pārkārtošanās citā braukšanas joslā vai pagriezienu veikšana. Apdzīšanas laikā liels drauds drošībai ir neredzamās jeb “aklās zonas” – vietas pie auto sāniem, kas nav redzamas spoguļos.
“Tapāt arī vieglo automašīnu vadītāji bieži līdz galam neizprot kravas automašīnu bremzēšanas ceļa garumu, līdz ar to automašīnas vadītājs ietur lielāku distanci ar priekšā esošo automašīnu, un tas mudina vieglo automašīnu vadītājus iespraukties pa vidu, it īpaši sastrēgumu vai intensīvas satiksmes laikā,” stāsta kravas pārvadātāja AS “Delta LV” vadītājs Aigars Freibergs.
Lai mazinātu avārijas risku, ielāgo:
1. Smagajiem auto ir aklās zonas, tās ir jāzina un jāsaprot, ka, atrodoties tajās, vadītājs var neredzēt citus satiksmes dalībniekus;
2. Nesēdi astē, bet ievēro distanci – tādā veidā ir grūti pārredzams ceļš un pēkšņas kravas auto bremzēšanas gadījumā var notikt sadursme;
3. Ļauj smagajam auto veikt pagriezienu – smagajiem auto ir daudz grūtāk veikt manevrus, tādēļ jāparedz, ka to veikšanai būs nepieciešams vairāk vietas;
4. Veikt apdzīšanas manevru tikai taisnās, pārredzamās vietās;
5. Būt iecietīgiem – uz ceļa valda pārāk liela agresija un ikvienam būtu jābūt iecietīgākam, tad arī avāriju būs mazāk.