Deglava tilts 2019. gada 23. aprīļa rītā, ka iekšlietu ministrs paziņojis, ka tiltu drošības apsvērumu dēļ slēgs.
Deglava tilts 2019. gada 23. aprīļa rītā, ka iekšlietu ministrs paziņojis, ka tiltu drošības apsvērumu dēļ slēgs.
FOTO: Timurs Subhankulovs/Latvijas Avīze

Oskars Irbītis: Nepiedodami Eiropas pilsētai 0

Oskars Irbītis, satiksmes tieslietu eksperts: Situācija ar Deglava tiltu ļoti spilgti atspoguļo kopējo Rīgas ceļu un ielu apsaimniekošanas politiku – vārdos un kopskatā jau viss it kā bija labi, bet, kad noņēma liekās būves (dīvainās noliktavas zem tilta), tad izrādījās, ka kailais tilts ir visai bēdīgā stāvoklī. Un tā ar daudzām lietām. Vārdos tiek skandināts, ka viss ir ļoti skaisti un labi, ko apliecina algotu piketētāju un kliedzēju bariņš, bet, kad pieķer neērtā situācijā, tad, protams, tas ir “politisks pasūtījums un politiskās intrigas”… Varbūt tomēr Rīgas atbildīgajām personām būtu pienācis laiks saprast, ka “karalis ir pliks”, vienkārši jābeidz izlikties un jāatzīst savas neprasmes saimniekot un/vai savs nekompetences līmenis, ļaunākajā gadījumā pat noziedzīgā rīcība un atklāta izsaimniekošana.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
“Varēja notikt ļoti liela nelaime…” Mārupes novadā skolēnu autobusa priekšā nogāzies ceļamkrāns 5
Lasīt citas ziņas

Tas, kas notiek galvaspilsētas ielās, ir, kā saka, ārpus jebkādiem rāmjiem un nepiedodami Eiropas pilsētai, kura sevi uzdrošinās jebkādā veidā saukt par modernu.

Ielu un tiltu remonti ir laba lieta, bet tas, kas galvaspilsētā notiek šobrīd, apliecina pilnīgu neprasmes līmeni satiksmes organizācijā un remontdarbu plānošanā. Remontdarbi un to norises vietas nav pārdomātas un būtiski samazina transporta caurlaidību pilsētā, radot sastrēgumus. Normāli būtu organizēt darbus secīgi, katrā objektā pēc kārtas ieguldot maksimālus resursus, nevis visus objektus remontēt vienlaikus un nejēdzīgi ilgi. Spilgts piemērs bija Krasta iela Lieldienās – brauktuve tika sašaurināta abos virzienos, bet darbi notika varbūt tikai pāris simtu metru garā posmā. Tad kāpēc “čakarēt” satiksmi visas ielas garumā, ja strādā trīs vīri 100 m garā posmā? Veikt remontus uz trim maģistrālo ielu tiltiem vienlaikus ir kas līdzīgs satiksmes diversijai. Vai tiešām nevarēja iespringt un pabeigt Salu tiltu, tad ķerties klāt Deglava tiltam un nobeigumā Brasas tiltam?! (Un ko darīsim ar Vanšu tiltu?) Tagad visus trīs tiltus remontēs vienlaikus, bet faktiski katrā objektā notiks tāda darbu imitācija un nīkuļošana. Ja atbildīgās personas uzskata, ka nav iespējams strādāt ātrāk, tad nepaslinkojiet un kaut vai sameklējiet un apskatieties youtube.com, cik ātri šādi darbi tiek veikti citās valstīs un kā tiek organizēti šādi darbi. Pie reizes ietaupīsies līdzekļi, jo vērties datora ekrānā savā kabinetā ir lētāk nekā doties “neatsveramajā” pieredzes apmaiņā, piemēram, uz Maskavu – Krievijas ceļu stāvoklis noteikti ir pats “labākais” piemērs!

Šajā publikācijā paustais ir autora viedoklis, kas var nesakrist ar LA.LV redakcijas redzējumu.
SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.