Kas paveikts 38
Kopš 2015. gada vasaras, kad spēkā stājās MK noteikumi Nr. 364 “Kārtība, kādā veicami iekšzemes pasažieru neregulārie pārvadājumi un speciālie regulārie pārvadājumi”, ATD ir anulējusi licences četriem pārvadātājiem, kas nodarbojās ar nelegāliem pasažieru pārvadājumiem.
“Līdz ar to esam palielinājuši reisu skaitu maršrutos, kur nelegālo pārvadātāju praktiski vairs nav, piemēram, maršrutā Rīga–Olaine, Rīga–Ogre. Lai arī Pierīgā nelegālo pārvadātāju aktivitātes ir samazinātas, citviet Latvijā tie joprojām piedāvā savus pakalpojumus. Ir pārvadātāji, kuri stāv autoostā un centīgi piedāvā garāmgājējiem aizvest viņus līdz Rēzeknei vai Daugavpilij, kā arī ir pārvadātāji, kuri ir izveidojuši dispečeru dienestu, lai iedzīvotāji varētu piezvanīt un pieteikt pārvadājuma pakalpojumu. Gan vieni, gan otri ir uzskatāmi par nelegālajiem pasažieru pārvadātājiem, jo tie ir tiesīgi veikt neregulārus pārvadājumus, bet realitātē nodarbojas ar regulāriem pasažieru pārvadājumiem, apejot normatīvo aktu prasības un radot zaudējumus kā nozarei, tā arī valstij. Konstatējot nelegālu pārvadājumu gadījumu, mēs vēršamies Valsts policijā, jo tikai policija ir tiesīga veikt pārvadātāju kontroles funkciju,” teic Z. Plone.
Uz pagājušonedēļ uzdotajiem jautājumiem Valsts policija šonedēļ vēl nespēj sniegt atbildes.
UZZIŅA
Pasažieri: sestā daļa nelegāli
Maršrutā Rīga–Liepāja gada laikā izpilda vairāk nekā 10 700 autobusu reisu, tostarp arī ekspreša reisus. Tos veic divi pasažieru pārvadātāji – AS “Liepājas autobusu parks” un AS “Nordeka”.
2017. gada pirmajā ceturksnī maršrutā Rīga–Liepāja pārvadāja vairāk nekā 90 500 pasažieru – par 1% mazāk salīdzinājumā ar analogu periodu 2016. gadā.
2016. gadā kopumā šā maršruta autobusos tika pārvadāti vairāk nekā 384 800 pasažieru.
Aplēses rāda, ka abi nelegālie pārvadātāji pārvadā aptuveni 72 000 pasažieru, kas veido 15% īpatsvaru no kopējā pārvadāto pasažieru daudzuma.