Uzziņa 5
• Iesniegums par līgumam neatbilstošu preci vai pakalpojumu jāiesniedz divu mēnešu laikā no defekta atklāšanas dienas.
• Iesniedzējs vispirms ir tiesīgs prasīt trūkuma (defekta) novēršanu vai preces apmaiņu un tikai gadījumā, ja pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs saprātīgā termiņā nav minētās prasības izpildījis vai izpildījis, radot būtiskas neērtības, var pieprasīt līguma atcelšanu vai cenas samazināšanu. Samazinot cenu vai atceļot līgumu, uzņēmējs var ņemt vērā preces nolietojumu vai labumu, ko klients ieguvis, lietojot preci.
• Iesniegumam jāpievieno pielikuma sarakstā norādīto dokumentu kopijas.
Kā rakstīt iesniegumu Patērētāju strīdu risināšanas komisijai
• Iesniegumu par strīda izskatīšanu patērētājs iesniedz Patērētāju tiesību aizsardzības centram rakstveidā.
• Iesniegumā par strīda izskatīšanu patērētājs ietver šādu informāciju:
– savu vārdu, uzvārdu, dzīvesvietas adresi un kontaktinformāciju;
– pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja kontaktinformāciju (fiziskajai personai – vārdu, uzvārdu un adresi; juridiskajai personai – nosaukumu, reģistrācijas numuru un juridisko adresi);
– strīda būtību, savu prasījumu un tā pamatojumu;
– informāciju, kas apliecina, ka ir veikti pasākumi strīda atrisināšanai, vienojoties ar pārdevēju vai pakalpojuma sniedzēju.
• Patērētājs iesniegumam pievieno dokumentus, kas pamato prasījumu, tai skaitā darījumu apliecinoša dokumenta (čeka vai cita maksājuma apliecinājuma) kopiju, kā arī pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam iesniegtās sudzības vai iesnieguma un saņemtās atbildes kopiju (ja iespējams).
Avots: PTAC.