Negaidīti rezultāti. Konstatēts, ka elektromobiļi biežāk notriec gājējus nekā pārējās mašīnas 32
Saskaņā ar Lielbritānijas ceļu satiksmes negadījumu analīzi, hibrīdautomobiļi un elektriskie automobiļi, jo īpaši pilsētās, notriec gājējus biežāk nekā benzīna vai dīzeļdegvielas transportlīdzekļi. Dati no 32 miljardu jūdžu braucieniem ar akumulatoru darbināmām automašīnām un 3 miljardiem jūdžu braucieniem ar benzīna un dīzeļdegvielas automašīnām parādīja, ka elektriskie un hibrīdautomobiļi divreiz biežāk notriec gājējus nekā ar fosilo degvielu darbināmi automobiļi un trīs reizes biežāk tas noticis pilsētu teritorijās, par to rakstīts plašāk The Guardian.
Kāpēc videi draudzīgas automašīnas ir bīstamākas, nav skaidrs, taču pētniekiem ir aizdomas, ka pie vainas ir vairāki faktori.
Elektromobiļu vadītāji parasti ir jaunāki un mazāk pieredzējuši, un transportlīdzekļi ir daudz klusāki nekā automašīnas ar iekšdedzes dzinēju, tāpēc tos ir grūtāk dzirdēt, īpaši pilsētās. Lauku apstākļos ar baterijām darbināmas automašīnas nebija bīstamākas par benzīnu vai dīzeļdegvielu, bet pilsētās tās trīs reizes biežāk saduras ar gājējiem, atklājuši pētnieki.
“Valdībai ir jāmazina šie riski, ja tā gatavojas pakāpeniski pārtraukt benzīna un dīzeļdegvielas automašīnu pārdošanu,” norāda Fils Edvards, pētījuma pirmais autors, profesors. “Ja jūs pārejat uz elektrisko automašīnu, atcerieties, ka tas ir jauna veida transportlīdzeklis,” piebilda Edvards. “Tās ir daudz klusākas par vecmodīgām automašīnām, un gājēji ir iemācījušies orientēties pa ceļiem, klausoties satiksmi.”
Ceļu satiksmes negadījumi ir galvenais bērnu un jauniešu nāves cēlonis Apvienotajā Karalistē, un gājēji ir ceturtā daļa no visiem upuriem uz ceļiem.
jau 2017. gadā ASV Transporta departamenta ziņojumā tika konstatēts, ka elektriskie un hibrīdautomobiļi rada par 20% lielāku risku gājējiem nekā benzīna un dīzeļdegvielas automašīnas un par 50% lielāku risku, braucot ar mazu ātrumu, piemēram, pagriežoties, braucot atpakaļgaitā, iebraucot satiksmē un bremzējot.
Kopš 2019. gada jūlija visiem jaunajiem hibrīdajiem un elektriskajiem transportlīdzekļiem, kas tiek pārdoti Eiropā, ir jābūt akustiskai brīdinājuma sistēmai, kas izdala skaņu, kad automašīna brauc lēni, taču diemžēl uz ceļa ir simtiem tūkstošu elektromobiļu bez šādām papildu ierīcēm.
Taču grūtības dzirdēt elektromobiļus nav vienīgā problēma. Elektriskajām automašīnām parasti ir straujš paātrinājums, un tās parasti ir smagākas, padarot bremzēšanas ceļu garāku. “Ja valdība plāno veicināt pāreju uz elektriskajām automašīnām, tas radīs zināmu risku gājējiem, ja vien mēs par to neparūpēsimies,” sacīja Edvards.