Foto-LETA

Negadījumu pamatā nogurums un neuzmanība 0

Deviņu no desmit negadījumu, kuros iesaistītas kravas automašīnas, cēlonis ir cilvēciskais faktors, liecina jaunākais “Volvo Trucks” veiktais pētījums par satiksmes drošību un ceļu satiksmes negadījumiem Eiropā.

Reklāma
Reklāma
RAKSTA REDAKTORS
“Lai tiktu ārā no “Rimi”, tagad vajag kuponu”- pircēji samulsuši, kā tikt ārā no veikala, ja nekas netiek nopirkts
Mājas
Ideālais banānu uzglabāšanas veids – tie nekļūs melni nedēļām ilgi
7 lietas, kas notiek ar ķermeni, ja rītu sāc ar kafijas tasi tukšā dūšā
Lasīt citas ziņas

“90% negadījumu, kuros iesaistītas kravas automašīnas, pilnībā vai daļēji ir vainojams cilvēciskais faktors, piemēram, autovadītāja neuzmanība vai neatbilstoša braukšanas ātruma izvēle,” norāda “Volvo Trucks” satiksmes un produktu drošības direktors Karls Johans Almkvists.

Tāpat pētījumā secināts, ka kravas automašīnu vadītāju vidū braukšana alkohola reibumā nav būtisks negadījumu izraisošs faktors. Tikai 0,5% negadījumos iesaistītajiem kravas automašīnu vadītājiem bijis konstatēts alkohola reibums. Vieglo automobiļu vadītājiem šis rādītājs svārstās robežās no 15% līdz 20%.

CITI ŠOBRĪD LASA

17% negadījumos, kuros tikušas iesaistītas lielas tonnāžas kravas automašīnas, ir bojā gājušie, bet 7% negadījumu cietušie ir guvuši traumas. Lielākā daļa negadījumu, kuros savainojumus gūst kravas automašīnas vadītājs, ir viena transportlīdzekļa negadījumi – nobraukšana no ceļa. Vairāk nekā pusi no visiem nopietnajiem kravas automašīnu negadījumiem veido sadursmes ar vieglajiem automobiļiem.

“Pieejamā informācija par negadījumiem ir ārkārtīgi būtiska drošības uzlabošanai un palīdz mums noteikt pareizās produktu izstrādes prioritātes. Mēs, piemēram, esam paaugstinājuši savu jaunāko kravas automašīnu modeļu drošību, aprīkojot tos ar sistēmām, kas uzlabo redzamību, brīdina vadītāju vai pievērš viņa uzmanību, ja kaut kas nenotiek tā, ka tam būtu jānotiek,” skaidro Almkvists.

Pateicoties drošākiem transportlīdzekļiem, uzlabotai infrastruktūrai un drošākai braukšanai, letālo ceļu satiksmes negadījumu skaits Eiropā kopš deviņdesmito gadu sākuma ir būtiski samazinājies, secināts pētījumā. Taču būtu iespējams izglābt vēl vairāk dzīvību, ja cilvēki piesprādzētos ar drošības jostām. Diemžēl vairāk nekā puse no kravas automašīnu vadītājiem tās neizmanto. Tikai 5% no ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušajiem kravas automašīnu vadītājiem bija piesprādzējušies ar drošības jostu.

Pētījumu veica “Volvo Trucks” negadījumu izpētes grupa, balstoties uz pašu paveikto negadījumu analīzi un dažādu vietējo un Eiropas iestāžu publiskotajiem datiem. Pētījumā skaidrots, kāpēc kravas automašīnas nokļūst negadījumos, kā tie rodas un ko var darīt, lai mazinātu riskus un to sekas.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.